Copd en blijven roken....

23-11-2019 om 20:15 uur

Ik zou graag willen weten of er mensen zijn met copd en blijven roken. Ik heb mensen gesproken met copd 3 die zijn gestopt maar het niet minder benauwd kregen......wat is jullie ervaring?

Login of registreer om te reageren
26-11-2019 om 23:29 uur

@goudvisje, in Nederland heb ik het geprobeerd met zyban, ik zal hier aan mijn longarts vragen of er op CuraƧao ook champix is, omdat ik hier veel positieve verhalen heb gelezen over champix

Login of registreer om te reageren
27-11-2019 om 07:17 uur

@Richard50 , zou ik zeker doen, mij heeft Champix goed geholpen om de eerste weken het wat minder moeilijk te hebben, zyban kon ik ook niet goed verdragen.
Succes! En heel goed dat je het gaat doen, mag je best trots op zijn na alles wat er gebeurt met je, dan doe je er zelf alles aan, echt top!
Groetjes en veel zonneschijn gewenst, hier is het nat en grauw!

Login of registreer om te reageren
27-11-2019 om 09:30 uur

@goudvisje, bon dia, masha danki voor jouw bericht. Ik ga het zeker proberen ? Ik hoop dat ze hier ook champix hebben. De zonneschijn zit hier wel goed, ondanks dat het nu het regenseizoen is ? Een fijne dag en jij ook veel sterkte, want echt makkelijk heb jij het ook niet. ?

Login of registreer om te reageren
27-11-2019 om 13:25 uur
Reactie op balling

@Thirza
Naast longklachten kun je met pleisters en roken ook nog eens een "nicotinevergiftiging" oplopen.
"Nicotinevergiftiging" tussen aanhalingstekens want dood eraan gaan kan niet. Wel kun je er goed ziek van worden. Misselijk, overgeven, hoofdpijn, duizeligheid.........

Als je schoonvader echt niet kan stoppen, ga naar een speciaalzaak en koop een damperset voor 'm.

Nee ik ga zeker geen damperset voor hem kopen!!

Reactie op Anna50
@Thirza , ik heb ook geprobeerd om te stoppen. Een paar keer gelukt voor een paar weken, maar toch weer begonnen. Stom, stom! :) Na opname in het ziekenhuis vanwege een longontsteking heb ik nooit meer 1 haaltje genomen. Wat ben ik trots op mezelf dat het gelukt is. Was het maar eerder gelukt! ;)

Mijn schoonvader is zeer star. Alles wat hij al jaren doet, blijft hij doen, want het is altijd goed gegaan. Maar als hij nu eerlijk zou zijn tegen de artsen, was er niet zo veel aan de hand. Maar zijn laatste opname zou weleens een nicotinevergiftiging geweest kunnen zijn. Hij was misselijk, duizelig, voelde zich hondsberoerd. Hij wilde gisteren weer pleisters hebben, we hebben gezegd: pa die krijg je niet meer. Je blijft toch roken dus die hebben totaal geen zin. Erger nog, je bent jezelf aan het vergiftigen dan.

Login of registreer om te reageren
27-11-2019 om 14:08 uur

@Thirza , eigenlijk wil hij er niet vanaf. Een verstokte roker.Denkt waarschijnlijk dat het niet zo vaart zal lopen. Triest maar waar. Er zijn ook mensen die zuurstof krijgen en toch nog roken. :((( Snap ik echt niet!

Login of registreer om te reageren
27-11-2019 om 15:04 uur

@Thirza
Dan zit er weinig anders op dan 'm geen nicotinepleisters te geven.
Jammer dat je 'm geen damperssetje geeft. Niet geschoten is altijd mis, toch?
@Anna50
Ik snap 't wel maar het blijft oerstom. Dat dan weer wel.

Login of registreer om te reageren
27-11-2019 om 20:13 uur

balling hoe kan je nou verwachten dat longpatienten elkaar zoiets cadeau gaan geven? Je snapt het echt niet he?

Login of registreer om te reageren
27-11-2019 om 20:20 uur

@Richard50 , hoop dat je aan champix kunt komen op curacao, er is ook nog iets anders , dat heet tabex dacht ik maar weet ik verder niks over te zeggen.
Dit kan een arts je wel vertellen denk ik.
Succes hoor, vind t superknap dat je ervoor gaat!
Groetjes!

Login of registreer om te reageren
27-11-2019 om 22:47 uur

@Stefanie
Als het mensen van het roken afkrijgt, waarom niet?
Uit talloze onderzoeken onder COPD'ers blijkt dat als ze gaan dampen hun gezondheid aanmerkelijk verbeterd.
Waarom zou je zieken dan een remedie weigeren?
Lijkt me ethisch moeilijk verdedigbaar.

Login of registreer om te reageren
28-11-2019 om 06:48 uur
Reactie op balling

Uit talloze onderzoeken onder COPD'ers blijkt dat als ze gaan dampen hun gezondheid aanmerkelijk verbeterd.
Waarom zou je zieken dan een remedie weigeren?
Lijkt me ethisch moeilijk verdedigbaar.

Komt eerder doordat ze gestopt zijn met sigaretten roken. En niet door het dampen!

Login of registreer om te reageren