Asepergilloom en bewezen invasieve aspergillose.

28-09-2011 om 08:20 uur

Hoi, mijn naam is Dimpke en ben via google hier terecht gekomen omdat ik op zoek was naar info over Asepergilloom, Aspergillose, en Beweze Invasieve Aspergillose.

Het is bij mij begin September ondekt, samen met een aspergilloom, en zit nu aan de Vfend ( en een tal van andere bekende dingen ).
Hier heb ik knap veel bijwerkingen van, en het lijkt meer eeen uitputtings slag dan behandeling.
Mijn LA weet niet, of de Vfend wel zal aanslaan en hoelang ik die moet gebruiken, er is sprake van 6 maanden ( of langer ), maar op de vraag of ik er volledig vanaf kom, kan en wil hij géén antwoord geven.

Ben nu na 3 weken, 7 kilo armer, heb een maagontsteking ( van het vele braken ), diaree, en bijna géén spierkracht niet meer. Nou dat is well effe nie helemaal ikkes. Ben normaal vrij sportief aangelegd, ( inline-skaten, fietsen, zwemmen ), maar heb tegenwoordig nog niet meer de fut om de trap op te gaan.
Vorige week een opname gehad, omdat ik totaal niks meer binnen hield, en aan het uitdrogen was.

Ik hoop hier mensen te vinden die in het zelfde schuitje zitten als ik, of hebben gezeten.
Groetjes Dimpke.

Login of registreer om te reageren
07-10-2019 om 17:24 uur

Nog steeds bezoek aan de zoutkamer Theo??

Login of registreer om te reageren
24-11-2019 om 16:11 uur

ja, 3 keer per week. Heb sinds ik begonnen ben met de zoutkamer (sinds september 2018)minder medicijnen, maar de afgelopen weken gaat het weer slechter. De natte, koude herfst en ergens een verkoudheid opgelopen en daarna wordt het moeilijk om er vanaf te komen. Momenteel weer prednison 10 mg en het gaat weer wat beter. Volgende week naar de zon, hoop dat dat helpt.

Login of registreer om te reageren
25-11-2019 om 11:50 uur

Hoop dat de zon je goed doet Theo, laatste keer was mij slecht bevallen, teveel airco’s, blijf daar maar zoveel mogelijk van weg ....
Ik ben weer begonnen met Posaconazol, ter bestrijding van mijn Aspergillus gerelateerde astma, tot nu toe gaat het redelijk. Tot november om de 3 a 4 weken prednison kuur nodig, doorgestuurd naar AMC en dus nu posaconazol kuur, heeft mij in 2015 ook gered.
Fijne vakantie toegewenst
Marcel

Login of registreer om te reageren