Heb jij nog gesport vandaag? #58

30-10-2019 om 17:40 uur Gesloten

Hier weer verder

Dit bericht is verplaatst van: Heb jij nog gesport vandaag? #57

De reacties zijn gesloten.
20-11-2019 om 14:17 uur

Mooi!

Vanmorgen mijn fiets bij de fietsenmaker gebracht, naar huis gelopen en lopend boodschappen gedaan. Ik heb al zes kilometer in de benen en straks moet ik mijn fiets weer ophalen maar dan ga ik een stukje met de tram.

20-11-2019 om 14:43 uur
Reactie op Daantje

Mooi!

Vanmorgen mijn fiets bij de fietsenmaker gebracht, naar huis gelopen en lopend boodschappen gedaan. Ik heb al zes kilometer in de benen en straks moet ik mijn fiets weer ophalen maar dan ga ik een stukje met de tram.

flink stuk hoor Daantje, dat heb ik dan weer niet op de hele dag gelopen inclusief loopband.

20-11-2019 om 22:54 uur
Reactie op Stefanie
Reactie op Suus01
Mijn elektrische fiets heeft ballonbanden. Dat geeft een veiliger gevoel bij gladheid of oneffenheden op de weg dan dunnere banden.

Is het alleen het gevoel of ga je daadwerkelijk minder snel onderuit? Wel een goede tip! Zijn ze duur? Zijn ze merkgebonden? Ik heb een RIH omega.

Afkloppen, ik ben met mijn elektrische fiets nog nooit gevallen.

Bredere banden hebben een grotere oppervlakte op de weg. Daarmee heb je meer grip. Vergelijk het met wat lucht uit de banden laten lopen bij sneeuw: dat fietst makkelijker.
Een tijd terug fietste ik regelmatig op een elektrische fiets met dunne banden. Ik vond de fiets lastiger te hanteren bij oneffenheden of gladheid dan mijn fiets met ballonbanden.
Op mijn stadsfietsen merk ik het verschil ook goed tussen die met bredere of smallere banden. Met de bredere banden heb ik meer controle over de fiets.

De laatste antilek ballonband kostte ongeveer € 80,-- (inclusief werkuren en zo).
Of ze maar op één merk (Peper) kunnen weet ik niet. De fietsenmaker vast wel. Ben benieuwd.

P.S.
Tip bij sneeuw of gladheid: zet je zadel zo laag dat je met beide voeten volledig bij de grond kunt. Dat scheelde mij zeker valpartijen.

21-11-2019 om 17:16 uur

Dank je voor je uitleg. Ik ga ns informeren. Mijn zadel kan niet lager en kan niet met platte voeten bij de grond. Wel bijna, de hak net niet. Een RIH is best een grote fiets ;)

21-11-2019 om 17:23 uur

ik ga zo even een ebike topic maken, mag ik jullie reacties kopieeren plakken stefanie en Suus1

ik heb vandaag niet gesport, of het moeten de longfuncties in t ziekenhuis zijn die ik vanmorgen had en waar ik nog zere longspieren van heb ;-)

21-11-2019 om 18:11 uur
Reactie op emsepems

ik ga zo even een ebike topic maken, mag ik jullie reacties kopieeren plakken stefanie en Suus1

ik heb vandaag niet gesport, of het moeten de longfuncties in t ziekenhuis zijn die ik vanmorgen had en waar ik nog zere longspieren van heb ;-)

@emsepems
Goed idee.
Je mag mijn reacties kopiëren.
Een longfunctie blazen is soms topsport toch?

@Stefanie
Met sneeuwschoenen aan fietsen? ;-)

Vanwege de mist geen sport. Fietsen naar andere afspraken was voldoende.

21-11-2019 om 18:37 uur

Ik zou vragen of het afgesplitst kan worden.

Ik was net sporten bij de fysio. Ik denk dat ik morgen spierpijn heb haha. Ik was de enigen in de zaal, dat was wel fijn.

21-11-2019 om 19:51 uur
Reactie op emsepems

ik ga zo even een ebike topic maken, mag ik jullie reacties kopieeren plakken stefanie en Suus1

ik heb vandaag niet gesport, of het moeten de longfuncties in t ziekenhuis zijn die ik vanmorgen had en waar ik nog zere longspieren van heb ;-)

Tuurlijk!

25-11-2019 om 11:56 uur

vanmorgen stond ik al vroeg in de sporthal, maandagochtend was altijd mijn vaste ochtend. t Was ontzettend gezellig, velen had ik tijdens mijn ziek zijn door arm lang niet gezien. Toen ik binnen kwam riepen de dames die op de fiets zaten enthousiast verrast: Ems hoi, hoi Ems!!!

Dus lekker bijgepraat maar ook t half uurtje rustig cross en loopband.
Nu tukje doen om straks fit genoeg te zijn om naar t werk te gaan

27-11-2019 om 15:59 uur

rondje door de stad groningen gelopen van t ene naar t andere. was sport genoeg vandaag!

maar uh... wordt er nog gesport, sporten is juist voor longpatiënten belangrijk, en ik lees weinig inspirerende verhalen hier... dus als je in beweging bent, schrijf het op :-)