Steken op borst, andere puf?

08-11-2019 om 12:50 uur

Hallo,

Op dit moment heb ik echt geen idee wat ik het beste kan doen. Vorige week ben ik naar de KNO-arts geweest en kreeg ik antibiotica, prednison, neusdruppels en montelukast mee. Deze medicijnen helpen wel, maar niet genoeg. Ik heb nog steeds erg veel last van hoesten (totdat ik geen adem kan halen aan toe) en elke keer slijm (soms eten) spugen. Het is echt al stukken beter, maar nog lang niet goed. Daarnaast heb ik Foster, Spiriva, Berodual en salbutamol redihaler. De salbutamol redihaler heb ik om mee te nemen en voor het sporten. Echter merk ik dat ik ook bij deze inhalator last van steken op de borst krijg. Ditzelfde geldt voor de Berodual. In het begin had ik nergens last van en werkten beide middelen goed, maar de laatste weken krijg ik dus steken. Ik vind het wel fijn om een puffer die handig is om mee te nemen hebben (ipv met zo'n grote voorzetkamer), nu weet ik dat er ook nog de autohaler bestaat. Zou ik hier minder last van steken hebben, of zou dit niet uitmaken omdat het allebei salbutamol is? En is er een alternatief voor de Berodual? (van de Foster en Spiriva heb ik nergens last van). En bij wie moet ik hiervoor zijn? Huisarts, longarts of de kno-arts? (Als het gaat om het veranderen van pufjes)
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen (ook al zijn jullie geen artsen )

Login of registreer om te reageren
08-11-2019 om 12:57 uur

Ik zou t zeker overleggen met n arts, als he bij de longarts onder behandeling bent zou ik t daar vragen. Ms lukt t nog voor t weekeind, niet wachten!
Sterkte en beterschap.

Login of registreer om te reageren
08-11-2019 om 19:40 uur

Ipratropiumbromide zit ook in berodual dat is de atrovent erin en die werkt inderdaad wat later, maar bij mij beter dan salbutamol en de andere luchtwegverwijder in de berodual is familie van salbutamol:) daar kan ik gelukkig wel tegen maar waren ze bang voor dat ik er ook niet tegen kon. Dus de ipratropiumbromide kreeg je al maar werkt op andere receptoren dan de salbutamol dus vandaar dat je deze hebt gekregen. Ik heb hem ook voor nood en het werkt bij mij goed! Nu vernevel ik het wel, maar toch is hetzelfde ongeveer als aerosol. Hoop dat het genoeg voor je doet!

Login of registreer om te reageren
12-11-2019 om 10:22 uur

Longarts !

Je hebt wel best veel medicatie al...., pas op dat ze je niet volproppen. Sommige medicijnen helpen wel , andere niet, maar je komt er niet zomaar meer vanaf.

Zou je willen vertellen over de hoeveelheden medicatie die je gebruikt ?

Login of registreer om te reageren
12-11-2019 om 11:00 uur

ook ik denk dat je even met je longarts of longverpleegkundige contact moet opnemen. steken in de borst is gek. lijk me niet dat het op te lossen is met een pufje..... ik herken wel pijn boven in de rug

Login of registreer om te reageren
12-11-2019 om 11:09 uur

ik typ ook belabberd op mijn mobiel..... :-) #:-S :-)

Login of registreer om te reageren
12-11-2019 om 12:45 uur

Dat is pittig veel medicatie, zkr als je daar ook nog eens prednison en antibiotica bij gebruikt.

Hoe lang duren die steken ?
Heb je ook maagklachten ? (dankzij de astma/ medicatie)
Heb je stress ? (echt stress/piekeren/wakker liggen)
In dit geval denk je dus aan bijwerkingen van de medicatie.

Ik heb al zovaak steken gehad op de borst maar dat zijn korte steken, niet lang en het doet in principe geen pijn. (al voel je het wel natuurlijk). Meestal kwam het door de maag , maar het kan ook van stress of medicatie komen. (of natuurlijk de hele combinatie van dat alles).

Hopelijk gaat het nu dan beter, nu je mag stoppen met de ipratropiumbromide en berodual.

Toch kan het nooit kwaad om een arts even te laten luisteren...

Login of registreer om te reageren
12-11-2019 om 13:21 uur

Maar hoe lang duurt 1 steek op zichzelf ? Bij mij duurt zo`n steek 1 seconde ofzo, kort iig.
Ik had het dan ook 24/7 maar af en toe zeg maar, ene dag meer dan de andere.

Ja dat kan maar zo met de medicatie te maken hebben...troep is het allemaal maar ja...

Login of registreer om te reageren
12-11-2019 om 14:13 uur

Dat heb ik nog nooit gehad.
Zou er toch even mee naar de huisarts.

Login of registreer om te reageren
25-01-2020 om 12:45 uur

heb je nog steeds last van steken op de borst? Ik heb dat nl ook altijd en volgens mij hoort dat gewoon "bij mijn longen zeg maar". ik heb het heel vaak links , bij het hart zeg maar. En links aan de zijkant , daar zitten naden van vliezen zegt de fysio osteopaat.
Ik heb nu een erg slechte periode en daaraan voorafgaand had ik een hele pijnlijke steek links in de borstkas, het benam me de adem zo pijnlijk maar na enkele seconde was het weg..
Behalve de osteopaat, kan niemand hier iets mee. Ik accepteer het maar gewoon...
Als je me iets wijzer kunt maken hoor ik het graag!

Login of registreer om te reageren
03-02-2020 om 19:30 uur

De osteopaat kan niets aan die steken doen. Maar bij mij heeft ze wel met zachte technieken de weefsels om de Longen zachter gemaakt.( Ik hoop dat ik dat goed zeg zo) door longontstekingen en longvlies ontsteking kunnen verklevingen ontstaan, heb ik me laten vertellen.

Login of registreer om te reageren