Staking ziekenhuizen 20 november

04-11-2019 om 16:33 uur

Op woensdag 20 november is er een staking onder ziekenhuispersoneel voor een betere CAO. Er is opgeroepen tot het draaien van zondagsdiensten. Veel afdelingen van veel ziekenhuizen zijn gesloten. Als je die dag een afspraak gepland hebt staan in het ziekenhuis, ga dan na of die doorgaat als je er niet over geïnformeerd wordt.

https://www.nu.nl/binnenland/6008727/negen-op-de-tien-ziekenhuizen-neme…

Login of registreer om te reageren
05-11-2019 om 22:30 uur

Ik ben blij dat ik die dag niet hoef te werken en niet de keuze hoef te maken of ik wel of niet ga staken. Ik ben in de zorg gaan werken omdat mijn hart daar ligt, niet omdat het goed verdiend. Vandaag kregen we onder ogen dat ze in het onderwijs -waar zoveel actie voor gevoerd wordt- 1000 euro meer per maand verdienen dan wij. Ik vind het zeker nodig dat er actie komt in de zorg. Maar ik ben dit werk gaan doen om patiënten te helpen en dat doe ik niet door te staken en uiteindelijk hebben we natuurlijk alleen onszelf ermee want het is de dag erna natuurlijk gewoon twee keer zo druk, en het is al zo druk.

Login of registreer om te reageren
05-11-2019 om 22:44 uur

Ik denk dat de meeste mensen die in de zorg werken niet voor het geld gingen maar omdat ze dit graag willen.
De meesten vinden het ook jammer dat staken nu nodig lijkt want er veranderd weinig tov andere beroepen.
En ik denk dat het scheelt, moet je het alleen verdienen of heb je een partner die ook geld binnen brengt, dan is het een ander verhaal dan iemand die het alleen moet verdienen met een hoge huur en alle kosten en vaak net wel teveel verdient om voor toeslagen in aanmerkingen te komen of iets aanvullends.
Het mooist zou het zijn, als staken niet nodig zou zijn, of het iets oplevert is nog afwachten maar snap wel de frustratie van velen maar denk dat de meeste mensen ook buiten de zorg vinden dat de mensen in de zorg meer zou moeten verdienen.
Omdat we ooit allemaal die zorg nodig hebben en hoe fijn is het dan als iemand je troost of je extra aandacht kan geven omdat er meer geld is, niet alleen op t loonstrookje maar ook kwa tijd.

Login of registreer om te reageren
06-11-2019 om 11:55 uur

Ik vind sowieso dat de mensen in de zorg meer verdienen dan ze krijgen. Als je ziet wat voor shit ze soms letterlijk over zich heen krijgen. Ik ben daarom altijd lief en bedank iedereen ook de schoonmakers als ze komen schoonmaken en de voedingsassistentes die eten komen brengen en spullen weghalen.

Ben enorm blij met de mensen in de zorg zonder hun zou ik het niet zo goed overleven net als velen hier en gun de verpleegkundigen ook zeker meer waardering en salaris! Want die hebben het soms echt heel zwaar!
Dus ik snap de staking wel alleen hoop dat mijn arts en lvk niet meedoen omdat het al zo lastig is te plannen:p

Login of registreer om te reageren
15-11-2019 om 10:50 uur

Ik vind dat ze de burger iets meer inzicht moeten geven om zo meer begrip te krijgen voor het staken. We horen heel vaak dat van bepaalde beroepen het salaris omhoog moet maar wat ze dan precies verdienen wordt nooit gemeld. Zoals wat Daantje zegt een verschil van 1000 euro is enorm en dat weet niemand. Nu moet ik zeggen ik vind bijna alle lonen te laag wat je ook doet! Kijk b.v. naar schoonmaakvacatures staat er ook nog vaak doodleuk aantrekkelijk salaris bv 10 euro bruto. Das een paar duppies boven t minimum loon wat m.i. ook al veel te laag is.

Login of registreer om te reageren
15-11-2019 om 13:52 uur
Reactie op marlen

In mijn ziekenhuis weten ze nog niet of ze van de directie mee mogen doen (anders wordt het misschien een 'wilde' staking). En ze weten nog niet of alle afdelingen mee doen. Vandaag gevraagd.

Kan mijn afspraak op de 20ste voor een CT scan dus nog niet verzetten en weet daarom ook nog niet of ik mijn afspraak met UMCU op de 22ste moet verzetten. Zij moeten de uitslag ervan hebben voordat ik kom.

Heel vervelend dit!

Wat ik als patiënt niet begrijp is dit:

Toen ik de afspraak maakte werd er gezegd dat het in december moest, terwijl de afspraak met UMCU op de 22ste al vaststond. Na veel aandringen werd het dus 20-11 en nu er gestaakt mag worden, werd er gebeld dat het op de 22-11 kon. Niet wat mij betreft dus. Plotseling kon de nieuwe afspraak op de 19de.
Waarom kan het ineens zo gemakkelijk gewijzigd worden???

Intussen zit je in de zenuwen, super benauwd en dat is achteraf dus nergens voor nodig geweest!

Login of registreer om te reageren