Staking ziekenhuizen 20 november

04-11-2019 om 16:33 uur

Op woensdag 20 november is er een staking onder ziekenhuispersoneel voor een betere CAO. Er is opgeroepen tot het draaien van zondagsdiensten. Veel afdelingen van veel ziekenhuizen zijn gesloten. Als je die dag een afspraak gepland hebt staan in het ziekenhuis, ga dan na of die doorgaat als je er niet over geïnformeerd wordt.

https://www.nu.nl/binnenland/6008727/negen-op-de-tien-ziekenhuizen-neme…

Login of registreer om te reageren
04-11-2019 om 18:24 uur

In mijn ziekenhuis weten ze nog niet of ze van de directie mee mogen doen (anders wordt het misschien een 'wilde' staking). En ze weten nog niet of alle afdelingen mee doen. Vandaag gevraagd.

Kan mijn afspraak op de 20ste voor een CT scan dus nog niet verzetten en weet daarom ook nog niet of ik mijn afspraak met UMCU op de 22ste moet verzetten. Zij moeten de uitslag ervan hebben voordat ik kom.

Heel vervelend dit!

Login of registreer om te reageren
04-11-2019 om 19:00 uur

ik heb op 20 november een belafspraak ivm met echo van mijn lever... geen idee of dat nu doorgaat. ach, ik hoor het vanzelf ;-)

vind het goed dat er gestaakt wordt, werk zelf in een zorgcentrum.... wilde al op een trekker in een zustersjurkje naar het malieveld.
Succes dus verpleegkundigen, laboranten, mensen van de facilitaire dienst en alle anderen!

maar dat er vervelende situaties zijn zoals bij marlen is natuurlijk altijd naar

Login of registreer om te reageren
05-11-2019 om 09:20 uur

Hoe lastig het soms ook is een staking, ik ben het er helemaal mee eens!
Als er ergens meer geld bij moet is het aan de zorg, niet aan de hoge meneeren en mevrouwen maar aan degene die verzorgen, aan het bed of met wassen en aankleden enz.
Laatst was in de dwdd Nico Oudshoorn die daar een mooi gedicht/rijmelarij overmaakte , prachtig hoe hij de zorg benoemde.
Het begon over de boeren maar de strekking was;als er 1 mag staken is het de zorg, daar moet het geld als eerste heen..

Ik wens ze ook allemaal veel succes,met zusterpakje of trekker of scootmobielen!

Login of registreer om te reageren
05-11-2019 om 09:50 uur

gisteren zag ik pauw, onder minister plasterk was er geld bij gekomen voor het onderwijs, met moeite dat geld gekregen dus top gedaan van de minister.... maar het geld bleef hangen bij de hoge heren. onvoorstelbaar.

hoe weet ik niet, maar dat er veel geld naar de 'hoge heren' gaat... dat moet nooit meer

Login of registreer om te reageren
05-11-2019 om 11:15 uur

@Goudvisje, ja mee eens! Het gaat me aan t hart om te zien dat mijn beroep door tijdsdruk is verworden tot n vak zonder ziel!!
En zij staan ook tijdens de staking gewoon aan t bed want de zorg moet 'doorgaan', ms n pyjamadag voor de patiënten, maar niet iedereen kan gaan..

Login of registreer om te reageren
05-11-2019 om 13:37 uur

Oh moet die dag precies naar longarts en lvk xD maar hoorde al van iemand die voor xolair moet dat ze het nog niet wisten

Login of registreer om te reageren
05-11-2019 om 13:43 uur

Ik heb gisteren gebeld en ze moesten het wel navragen maar mijn afspraak voor xolair gaat gewoon door. Ik zou er wel even over bellen.

Login of registreer om te reageren
05-11-2019 om 13:50 uur

Hoop wel dat het doorgaat is altijd al een gepuzzel...

Ze hebben nog geen bericht gehad om afspraken af te bellen dus in principe gaat het gewoon door en hoop het ook want en die longarts en lvk op dezelfde dag achter elkaar op een dag en tijdstip dat ik vervoer heb is altijd enorm lastig:( dus als het goed is gaat het gelukkig gewoon door!

Login of registreer om te reageren
05-11-2019 om 13:50 uur

Dankje coor het delen btw! Had er niks van meegekregen tot een vriend het zei en niet beseft dat longartsen en lvk dan ook kunnen staken haha

Login of registreer om te reageren
05-11-2019 om 22:20 uur

@Milly, precies dat! Het is toch te triest dat we de mensen die zo broodnodig zijn afschepen, terwijl er geld zat is....alleen wordt het zo krom verdeeld.

@emspems, zeker weten, die hoge managers strijken teveel op, snap echt niet dat sit nog steeds kan gebeuren.

Ik vind het jammer dat ik geen linkjes kan delen, sorry ben nowizzwoman, maar anders even googlen en kijken op dwdd, nico oudshoorn, boeren en zorg dan is er vast iets te vinden.
Is zo mooi verwoord en zegt alles over iedereen die in de zorg werkt, zo snel tevreden terwijl er zoveel werk wordt verzet.
Mijn hoge hoed gaat af voor de gehele zorg! We zijn nergens zonder jullie.

Nu snap ik dat het lastig is als je dan net een afspraak hebt maar wat ik heb gehoord is dat ze zoveel mogelijk proberen te schuiven.
Ook ik heb dan een afspraak maar meestal kan dit ook iets later wanneer het niet ernstig is.

Login of registreer om te reageren