Interview met Balling

29-05-2017 om 21:28 uur

https://www.mupload.nl/img/89odefsxh1nsq.jpg

Wat is je (forum)naam?
balling.
Als in ballingschap, al dan niet vrijwillig.
Ook een (groot) deel van m’n achternaam.

Ben je man of vrouw?
Al mijn hele leven overtuigt man.
Nooit enig verlangen naar genderdiversificatie voelen opkomen.

Waar kom je vandaan?
Ik kom uit het verleden, ik ben in het heden en hoop naar de toekomst te gaan.
Zonder gekheid.
Ik ben geboren in ’s-Gravenhage uit Bossche ouders en opgeroeid in de Kempen.
Dat opgroeien in het Katholieke Brabant in de 50’er en 60’er jaren ervaar ik als iets bijzonders omdat ik in een relatief kleine gemeenschap, op de breuklijn van de tijd, de hevige veranderdingen heb mogen meemaken. Ik ken dus nog de warme saamhorigheid van het dorp maar ook de benauwdheid van de sociale controle, van het “Heilige Roomse Leven”. Of zoals Jan Terlouw het laatst noemde: “Het touwtje uit de brievenbus”.
Mooie romige verhalen, muziek als koorknaapje en zingen in de nachtmis met het orkest en daarna kerstontbijt met een glas donker bier met suiker. Ik denk er nog vaak met weemoed aan terug maar ik heb dan ook niets “ergs” meegemaakt in de biechtstoel.
Maar ook hevige confrontaties met de directeur van mijn middelbare school om lang haar, brommers en stempeltjes van de dancing.
Het zijn allemaal ervaringen die een opgroeiende jongen vormen en die ook enigszins de verklaring zijn voor mijn zorgen over de toekomst. Vandaar de openingszin bij deze vraag. Ook de kennismaking met de muziek en de Klassieken heb ik te danken aan betrokken en kundige onderwijzers en ,wat toen heette “autoriteiten”.
Na mijn studie aan de kunstacademie/lerarenopleiding ben ik in Tilburg blijven “hangen” en tegenwoordig woon ik met mijn dame in een mooi wit vrijstaand huis annex kantoor in een van de dorpen rond Breda.
We hebben geen kinderen mede door “druk, druk, druk.

Wanneer ben je jarig?
Ik ben dus op 14 april 1952 geboren in ’s-Gravenhage op Tweede Paasdag om ½ 1.
Of zoals mijn vader zei: “Tussen de soep en de aardappels”.
Mooi ook: In die tijd werd er vroeg ontbeten ’ s middags warm gegeten.

Verliefd/Verloofd/Getrouwd?
Na veel amoureuze omzwervingen ben ik op relatief late leeftijd (43) getrouwd nadat we daar, heel modern, 10 jaar over onderhandeld hebben. Nooit een seconde spijt van gehad.

https://www.mupload.nl/img/4ctdptmah6th0.jpg
Le porte chiuse di Alba e Montepulciano

Login of registreer om te reageren
30-10-2019 om 19:38 uur

@Morena
Ja, Poort van Kleef met Koelewijn, Armand en Bertus Borgers (Mr. Albert Show, Sweet 'd Buster, later directeur van 013).
Ach ja, Batuka, Posjet, Exstase, Cambrinus en Weemoed waar de echte diehards zaten in Tilburg.
Dat was wel allemaal mijn wereldje. Heb er een fortuin weggebracht.

Maar uiteindelijk mijn dame eraan overgehouden en toen was 't snel afgelopen.
Ik had er ook geen tijd meer voor want rond die tijd ben ik mijn eigen onderneming begonnen (7ARTS, wat ik eigenlijk al veel eerder had moeten doen) en dan is het 80 uur in de week werken om de tent up and running te krijgen en het vooral zo te houden.

Wat ik bedoelde met "jeugdzonde" was dat ik die muziekscene veel eerder vaarwel had moeten zeggen.
Popmuziek in Nederland was en is een dead-end street. Honderdduizenden (jonge) mensen zijn daar mee bezig en het is slechts een handjevol gegund daar een boterham mee te verdienen.
Triest maar waar.
Dromen zijn bedrog en het verstand komt met de jaren......................zullen we maar zeggen.

Login of registreer om te reageren
31-10-2019 om 10:50 uur

@balling , of het komt nooit ! :-) Ik heb die scene nooit vaarwel gezegd , ik werd met mijn 16 jaar toch 100% afgekeurd , maar de scene heeft mij vaarwel gezegd .. die kroegen sloten een voor een de deuren of de muziek werd moderner , voor mij een reden om weg te blijven ... op een van de laatste uitgaansdagen trapte ik er met 2 platvoeten in ... een loverboy (!) en ik kon het uitgaansleven vaarwel zeggen !
Balling , ik denk dat wij een hoop gezamelijke kennissen hebben

Daarna heb ik ondanks fysieke en vooral psychishe problemen best een hard maar heerlijk leven gehad , het land uit moeten vluchten , op Tenerife gewoond , in zuid Amerika gewoond , en dat allemaal met geen rooie cent op zak :-)

En nu zit ik hier netjes met mannetje , hondje , huisje en kapotte longen , en nog minder op zak, haha :-)

Login of registreer om te reageren
31-10-2019 om 11:35 uur

Dach ik al.......Bart van Summeren en z'n broer (ben even z'n naam kwijt)?

Login of registreer om te reageren
31-10-2019 om 11:49 uur

Ik ken wel de Rooie van Summeren , Rooie Jeroen en Rooie Peter ( uit Eindhoven ) en Rooie Piet hehe

Login of registreer om te reageren
31-10-2019 om 11:55 uur

@Morena
Uw kennissenkring bestaat uit voornamelijk roodharige?
Roos van Summeren?
In Eindhoven was ik niet echt ingeburgerd.
In Tilburg des te meer: De Brizzie's nog gekend?
En natuurlijk Sjors van de Bosch, uitbater van de Spoel en drummer in Gasphetti.
De Spoel was een soort huiskamer voor mij. Was er bijna elke avond na optredens en zo.

Login of registreer om te reageren
31-10-2019 om 13:17 uur

In mijn kennisenkring had iedereen een bijnaam ,en idd , dat valt me nu pas op , de Nederlanders allen , inclusief ikzelf met roodgeverfd haar :-) Waarschijnlijk allemaal fan van Armand !
In Eindhoven kwam ik alleen in de Poort voor Armand en voor de rest zat ik meestal in Tilburg in de Looijersbeurs ( terwijl ik op school had moeten zitten ) en dan in het weekend meestal Batuka of Extase om te dansen...Yep, DeBrizzies en Sjors ken ik wel !!

Login of registreer om te reageren
31-10-2019 om 13:43 uur

@Morena
We moeten deze conversatie maar voortzetten via PB.
De gemiddelde longpatiënt heeft hier niet zo veel aan behalve dan dat je van een "intensief" leven een longaandoening kunt overhouden. Maar dat is een open deur.............

Login of registreer om te reageren
31-10-2019 om 14:30 uur

@balling , daar heb je helemaal gelijk in !!

Login of registreer om te reageren