Puffen op reis

16-08-2019 om 05:36 uur

Omdat ik op vaste tijden moet inhaleren had ik zeker in het begin best wel moeite om het in te passen in mijn dagelijkse bezigheden. Soms vergat ik het en schoot daarbij in de stress. Tegenwoordig gaat het beter. Alleen met het spoelen achteraf.... Zeker als je onderweg bent stuit je op praktische moeilijkheden. In de auto onderweg maar gauw een parkeerplaats zoeken was vooral een dingetje. Maar... Ook dat heb ik opgelost. Gewoon door een afsluitbare beker mee te nemen die ik naderhand gewoon kan legen, uitspoelen. Ben benieuwd hoe jullie het hebben opgelost en ermee omgaan.

Login of registreer om te reageren
26-10-2019 om 10:53 uur

Dankjewel voor dit advies @Morena
Klinkt een stuk beter dan elke keer spoelen gorgelen en dan verslikken wat me regelmatig overkomt..
Gewoon spoelen met Cola zero en dan doorslikken lijkt me een stuk aangenamer en smakelijker.
Goed idee!

Login of registreer om te reageren
26-10-2019 om 12:58 uur
Reactie op Morena

@Emsepems , mij is ooit in het ziekenhuis gezegd dat dat spoelwater niet erg goed voor je maag is ( samen met alle andere medicijnen ) en cola word zelfs als reinigingsmiddel gebruikt !!

ik heb tijdens revalidatie spoelen met water geleerd. of bessensap. maar cola is nieuw. leuk, zulke tips. dankjewel!
idd gebruik ik cola als ik aan de diarree ben in t buitenland.

ben het wel met daantje eens dat als je bv 4x spoelt met cola iedere dag dit niet goed is voor je gebit. maar dit weet je zelf ook vast.
----------------------------------------------------

denk er nog even over na morene, wat voor mij geldt. bij veel suiker krijg ik ook last van schimmel (de reden dat je moet spoelen). in gewone cola zit veel suiker, het zou voor mij dus niet werken.

Login of registreer om te reageren
26-10-2019 om 13:24 uur
Reactie op Morena

@Emsepems , mij is ooit in het ziekenhuis gezegd dat dat spoelwater niet erg goed voor je maag is ( samen met alle andere medicijnen ) en cola word zelfs als reinigingsmiddel gebruikt !!

Cola is ook niet best voor je maag. Als je verroeste spijkers in cola legt zijn ze de volgende dag of een aantal uren later glanzend schoon

Login of registreer om te reageren
26-10-2019 om 14:29 uur
Reactie op Stefanie
Reactie op Morena
@Emsepems , mij is ooit in het ziekenhuis gezegd dat dat spoelwater niet erg goed voor je maag is ( samen met alle andere medicijnen ) en cola word zelfs als reinigingsmiddel gebruikt !!

Cola is ook niet best voor je maag. Als je verroeste spijkers in cola legt zijn ze de volgende dag of een aantal uren later glanzend schoon

En als ik misselijk ben zeggen ze in het zkh drink cola

Met cola spoelen zou ik idd suikervrije nemen en daarna paar slokken water om de cola ook weer uit je mond te spoelen:p
Ik krijg cola btw wel vaker aangeraden om te drinken van artsen... onder andere bij misselijkheid maar ook bij kalium te kort en toen ik aan het uitdrogen was en dan wel de variant met suiker xD
Agh soms moet je ook denken wil ik dit en werkt dit voor mij. Kan me wel voorstellen dat cola zonder suiker enigszins zou kunnen helpen schimmels tegen te gaan

Login of registreer om te reageren
26-10-2019 om 14:39 uur

Ik denk omdat je van cola gaat boeren en dat schijnt weer te helpen tegen misselijkheid

Login of registreer om te reageren
26-10-2019 om 16:47 uur

Nee zonder het boeren helpt het al maar dan cola zonder prik moet je eigenlijk hebben of met weinig prik:) agh als het helpt ipv tabletjes ben ik al blij

Login of registreer om te reageren
26-10-2019 om 16:55 uur

Ja wat helpt dat helpt en als je t lust waarom niet. Ik lust geen cola vind t super goor haha.

Login of registreer om te reageren