aerochamber

20-12-2016 om 08:54 uur

Door de foster is mijn aerochamber al na een paar maanden wit uitgeslagen, t lijkt mist. Volgens de bijsluiter kan dit niet, dus overlegd met de apotheek en ook zei vonden dat dit niet mocht , daarom een nieuwe aerochamber.
Nieuwschierig toch even een mail gestuurd naar teva.
Hier het antwoord, misschien dat jullie hier ook wat aan hebben :-)

Geachte mevrouw,

Bij sommige geneesmiddelen, kan een witte aanslag ontstaan in de Aerochamber, ondanks het schoonmaken van de Aerochamber volgens de bijsluiter. Dit is niet schadelijk voor de Aerochamber, zolang de in- en uitstroomopeningen niet verstopt zijn. Eventueel gevormde witte aanslag kan verwijderd worden met een zachte microvezeldoekje.

Met vriendelijke groeten,

Login of registreer om te reageren
16-10-2019 om 12:39 uur
Reactie op emsepems

ik heb vanmorgen even naar mijn verzekering gebeld om te vragen hoeveel aerochambers ik mag per jaar. ze gaf aan dat zij dat als verzekering niet konden bepalen, maar dat de apotheek dit bepaald. (en ik dacht: weer wat nieuws...)
ik heb de 3e voor dit jaar aangevraagd.....

en ja hoor , de 3e van dit jaar opgehaald. Ik hoefde niet te betalen.

Login of registreer om te reageren
16-10-2019 om 13:00 uur

Mooi he! Ik was ook al zo verbaasd....voorheen was het max 2 bij mij.
Goed bezig die apotheek

Login of registreer om te reageren
16-10-2019 om 16:55 uur

Nou misschien toch volgende keer eens proberen een derde te krijgen, hij is nu al zo smerig ondanks schoonmaken. En de apotheek zei begin dit jaar nog nee echt pas 365 dagen na datum kan u hem halen terwijl se verder met alles meedenken goed opletten op doseringen en mijnn allergieen alleen met de aerochambers krijg ik er nu dan sinds dit jaar max 2 vergoed volgens mijn zorgverzekering terwijl anderen met dezelfde verzekering en soms zelfs minder aanvullend meer voorzetkamers krijgen. Ik blijf het apart vinden dat er vanuit zorgverzekering slechts 1 Beleid is, Terwijl het gebruik enorm verschilt. moet morgen toch langs meteen eens even vragen:)

Login of registreer om te reageren
16-10-2019 om 17:28 uur

Ja zal idd de verzekering wel zijn maar dan met de info vd apotheek, hoevaak/veel iemand puft, dit zal dan nieuw zijn..

@Nckiie, de aerochamber krijg je uit de basisverzekering niet uit de av.
Zou het er aan kunnen liggen dat jij veel verneveld en ze denken dat je daardoor minder de aerochamber gebruikt? Want als je verneveld zal je minder puffen neem ik aan, anders krijg je dubbelop toch?
Volg keer op het recept laten zetten door longarts: aerochamber samen met merk aerosol, dit kan nog wel eens helpen, zo doe ik het altijd en dan krijg je ook de echte aerochamber.

Login of registreer om te reageren
16-10-2019 om 17:35 uur

Ik kwam qua berekening uit op 4 aerochambers per jaar, want ik oud ook nog gewoon de foster 4dd2 (aerochamber is gebouwd op 2dd2) en daarnaast nog berodual tot 6dd2... bij ons zeiden de dat ik bij de verzekering moest zijn en verzekering kon niet helpen en blabla wat een gezeur toen xD zelfs met vernevelsetjes is het een rampenplan want 1 was kapot dus had er maar 1 en als er nu nog 1 dienst weigert ben ik zwaar de sjaak want niet alles mag via de innospire go:( soms is het zo krom en longarts heeft nog wel opgeschreven dat ik er minimaal 2 in huis moet hebben... maarja je hebt er een fulltime onbetaalde baan bij soms xD

Login of registreer om te reageren
16-10-2019 om 17:50 uur
Reactie op Juno92

Nou misschien toch volgende keer eens proberen een derde te krijgen, hij is nu al zo smerig ondanks schoonmaken. En de apotheek zei begin dit jaar nog nee echt pas 365 dagen na datum kan u hem halen terwijl se verder met alles meedenken goed opletten op doseringen en mijnn allergieen alleen met de aerochambers krijg ik er nu dan sinds dit jaar max 2 vergoed volgens mijn zorgverzekering terwijl anderen met dezelfde verzekering en soms zelfs minder aanvullend meer voorzetkamers krijgen. Ik blijf het apart vinden dat er vanuit zorgverzekering slechts 1 Beleid is, Terwijl het gebruik enorm verschilt. moet morgen toch langs meteen eens even vragen:)

ik ben ook es met mijn aerochamber naar de apotheek geweest, toen ze zagen dat hij zo wit/mistig was kreeg ik een nieuwe, misschien is dat voor je een idee?

Login of registreer om te reageren
16-10-2019 om 20:32 uur

Ja deed ik toen ook, wellicht had ik de verkeerde assistente zal het morgen weer eens proberen! Zeker met mijn infectiegevoeligheid find ik het niet verantwoord eigenlijk.

Login of registreer om te reageren
20-10-2019 om 19:51 uur

Ik heb onlangs een 2e aerochamber (o nee, optie-dinges) gevraagd bij de apotheek, omdat ik nu 2 verschillende medicijnen heb. Pfff, wat een gez... gedoe zeg. Neeeee, ik kon er 1 per jaar krijgen.
Okee, dan de verzekering maar eens bellen. Dus 2 per jaar!!! Weer naar apotheek. Nou die zouden het wel eens uitzoeken en daar hadden ze het nu te druk voor en daar zou ik in de loop van de volgende week weer verder van horen. Boze mail gestuurd. En toen eerst volgende werkdag kon ik een 2e ophalen.
Wat een gezeur, en vervelend dat iedereen (apotheek - verzekering) iets anders zegt.
Jullie hebben het er over dat de apotheek dit bepaald, en ik krijg te horen dat de verzekering het bepaald.
Ik heb er nu 2 en daar ben ik tevreden mee. Het loopt tegen het einde van het jaar, dus begin volgend jaar maar weer eens vragen :)

Login of registreer om te reageren
20-10-2019 om 21:16 uur

@Greet1961 bij mij zeggen ze ook dat de verzekering het bepaald hoor! Verder een super apotheek alleen met aerochambers doen ze “moeilijk”

Login of registreer om te reageren