Huisarts op de hoogte gebracht?

10-10-2019 om 09:36 uur

Is jullie huisarts op de hoogte van jouw dossier van de longarts?
Telkens als ik medicijnen bestel, belt de assistente mij op om te zeggen dat ik al heel lang geen longfunctie meer heb geblazen. Terwijl ik tweemaal per jaar bij de l.a. kom.
Ik heb inmiddels al meerdere keren bij de l.a. verzocht om uitslagen e.d. naar de huisarts te sturen, maar kennelijk gebeurt dat niet.
Hoe is dat bij jullie?

Login of registreer om te reageren
11-10-2019 om 12:48 uur
Reactie op Anna50
Reactie op Stefanie
Als ik medicijnen bij de apotheek ophaal die door een arts in het ziekenhuis zijn voorgeschreven staan die medicijnen daarna ook bij de huisarts in het systeem. Dat gebeurt via de apotheek. Ik dacht dat dat standaard zo was maar zo te lezen niet?

Is bij ons ook zo. Maar dan moet je wel toestemming geven. En dat heb ik gedaan.

Dan zal ik dat ooit ook wel gedaan hebben. Geen idee haha

Login of registreer om te reageren
11-10-2019 om 13:16 uur
Reactie op Juno92

Gelukkig die ervaring niet, mijn longarts/ziekenhuis stuurt met enige regelmaat brieven naar de huisarts met medicatie erop en laatste longfunctie en hoe het gaat etc. Dus het kan wel dat het goed gaat. Wel enorm jammer dat er bij jou slecht gecommuniceerd wordt:(

Maar die assistentes noteren het dus ook niet in mijn dossier, als ik hen voor de zoveelste keer vertel dat ik toch echt onder controle sta van de longarts.

Reactie op Stefanie
Als ik medicijnen bij de apotheek ophaal die door een arts in het ziekenhuis zijn voorgeschreven staan die medicijnen daarna ook bij de huisarts in het systeem. Dat gebeurt via de apotheek. Ik dacht dat dat standaard zo was maar zo te lezen niet?

Nee absoluut niet! Mijn zoon krijgt vrijwel altijd zijn medicijnen via de apo in zijn ziekenhuis. Maar ik haal af en toe insuline of naaldjes voor hem bij onze eigen apo. In het begin had dit heel wat voeten in de aarde. Nu neem ik het oude doosje mee zodat ze op het etiket kunnen zien dat ze het eerder ook afgegeven hebben. Voor dit soort middelen is nl. geen recept nodig, als genoteerd staat dat je diabetes hebt.

Ook wordt dit dus niet gecommuniceerd met de huisarts. Ik was van Budesonide inhaler naar Pulmicort Turbuhaler overgezet. Bij het herhaalrecept hebben ze die aanvraag van mij niet gehonoreerd en wilde de apo weer de Budesonide meegeven. Terwijl ze me al zeker 5 Turbuhalers hadden meegeven, eerder.

Gedoe gedoe en het hoeft niet.

Login of registreer om te reageren