juli 2019 - Omgaan met angst.

02-07-2019 om 10:31 uur

Angst voor benauwdheid, voor de bijwerkingen van medicijnen, voor de reacties van anderen enz. Angst gaat meestal over wat nog gaat komen, vaak gebaseerd op eerdere ervaringen. Herken je dit? En als het je overkomt, hoe ga je er dan mee om?

Login of registreer om te reageren
09-10-2019 om 11:18 uur

Hoi, er zijn wel goede medicijnen tegen dit soort angsten ook wel therapieën, ik weet niet of je dit al hebt geprobeerd, maar leven met angsten dat is echt erg en het belemmerd je dagelijks leven, zoals je zelf al schrijft, ik wens je veel succes!

Login of registreer om te reageren
09-10-2019 om 11:19 uur

Hoi, er zijn wel goede medicijnen tegen dit soort angsten ook wel therapieën, ik weet niet of je dit al hebt geprobeerd, maar leven met angsten dat is echt erg en het belemmerd je dagelijks leven, zoals je zelf al schrijft, ik wens je veel succes!

Login of registreer om te reageren
09-10-2019 om 13:30 uur

Lijkt mij vreselijk moeilijk @Morena, en is niet zomaar op te lossen, heb je hier hulp bij? Maakt zo eenzaam en verdrietig lijkt mij, sterkte hoor!

Login of registreer om te reageren
10-10-2019 om 08:49 uur

@Richard50 en @goudvisje ik heb al vanaf mijn 16de jaar allerlei medicijnen en therapieren gehad , hoogte punt was 9 jaar psychotherapie met dubbele dosis Prozac en ongeveer 10 pilletjes seresta per dag .... niks, maar dan ook helemaal niks heeft geholpen !! ik kreeg er alleen nog wat rotzooi bij .. anorexia , automutilatie en depressie ... fam en vrienden heb ik niet meer , alleen een relatie , die ook niet helemaal rozegeur en maneschijn is ..

Login of registreer om te reageren
10-10-2019 om 09:38 uur

@Morena, dan heb je het zeker zwaar, lijkt mij enorm moeilijk! Wilde dat ik iets zinnigers kon schrijven maar er zal niet zo 1 ,2 3 een oplossing voor zijn.
Wens je enorm veel sterkte en schrijf desnoods hier wat van je af, als het je zou helpen.
Knuffel voor jou!

Login of registreer om te reageren
10-10-2019 om 21:03 uur

@goudvisje , een welgemeende knuffel is me meer waard dan goede raad !!! Bedankt ! xox

Login of registreer om te reageren
10-10-2019 om 23:17 uur

@Morena, welgemeend is die knuffel dubbel en dwars en ik begrijp (in zoverre ik het kan begrijpen)dat je alle raad en adviezen inmiddels al voorbij hebt zien komen in al die jaren, en tot nu toe heeft t niks geholpen en ben je er niet bij gebaat.
Dan is idd een flinke knuffel soms wat we even nodig hebben.
En ik merk dat ik dan geraakt ben door de openheid van jou hierin en de enorme last wat je te verstouwen hebt.
Alle respect hiervoor, lichamelijk leed is al zo zwaar en dan nog het psychische leed erbij en praktisch alleen hier in staan, dan heb je heel wat te verstouwen!!
Hoop dat je hier vaker wat van je afschrijft of in een eigen topic, al helpt het niet soms kan het wel wat misschien 1% voor even wat lichter aan voelen, weet ik niet maar hoop het zo!
Liefs!

Login of registreer om te reageren
12-10-2019 om 18:51 uur

Ik heb soms angst dat me levenskwaliteit achter uit gaat en dat de medicatie niet altijd kan krijgen die ik denk nodig te hebben of niet wil omdat het zwaar medicatie is of niet helpt. Ik wil graag actief blijven en mijn dingen zelf kunnen doen. Ik vind het ook moeilijk om dingen te veranderen in me leven door autisme en dwang handelingen. Hiervoor al veel behandelingen en medicatie voor. Angst vind ik een lastig iets en zeker om mee om te gaan net zoals bezorgdheid voor de mensen in je omgeving .

Login of registreer om te reageren
15-10-2019 om 17:40 uur

Wat ik wel eens heb gehad, is dat ik bij de huisarts kwam, ik was echt ziek maar ik voelde me niet benauwd, toen de arts mijn longen had beluisterd zei ze, je voelt je niet benauwd maar ik hoor dat je wel benauwd bent, dat kan dus ook nog

Login of registreer om te reageren
15-10-2019 om 20:09 uur

Dat kan zeker @Richard50 en als je dan weer adem hebt dan denk je: zo ik was dus echt flink benauwd:o

Login of registreer om te reageren