Longontsteking

10-10-2019 om 17:21 uur

Goedenavond,

Mijn dochter 15 jaar en heeft een longontsteking. Na 5 dagen ziekenhuis opname nu sinds dinsdagavond thuis.
Mijn vraag is of jullie advies hebben wat we kunnen doen?
Ze is vrijwel continu aan het hoesten en dit is snachts nog erger. Ze is lichamelijk op aan het raken.
Bij het hoesten komt er geen slijm of rotzooi om uit te spugen.

Alvast bedankt

Login of registreer om te reageren
10-10-2019 om 17:33 uur

Wat rot voor je dochter, dan maak je je toch zorgen.
Is ze normaal ook bekend met longproblemen of verder geen astma of id?ik zou zelf zeker even overleggen met long of huisarts.
Vetrouw je 't niet dan de huisartsenpost bellen
Missch is se het slijm al kwijt en kan ze codeïne krijgen een paar tabletjes om snachts te slapen.
Sterkte en beterschap

Login of registreer om te reageren
10-10-2019 om 17:42 uur

Ze heeft opzich nooit problemen longen gehad. Wel vroeg (26 weken) geboren dus toen ze klein was lang medische molen geweest.
Ze is al sinds juli extreem moe en afwisselend ziek. En sinds 1.5 week erg hoesten en benauwd pijn borst en schouderbladen/rug.
In ziekenhuis paar dagen zuurstof gehad en antibiotica. Long plakte op elkaar of zoiets.

Ze is lichamelijk al geen volle/sterke dame. Woog 42 kilo. Je ziet nu goed dat ze ziek is, oververmoeid. Maar hoesten is grootste probleem nu.

Codeïne geprobeerd (deed weinig ) en mag niet omdat dat tegen zou werken.

Weer niet overkomen als een zeur, begrijp dat hoesten erbij hoort. Maar tot waar laat ik het gaan

Login of registreer om te reageren
10-10-2019 om 17:52 uur

Klopt dat ze niet altijd codeïne geven, vooral niet als er nog slijm of ontsteking zit en helpt dus niet jammer genoeg.
Ik herken 't gevoel dat je niet wilt zeuren maar dat doe je ook niet, een longontsteking is heftig genoeg, ik zou zeker bellen, jij kent je dochter 't beste en ziet haar slechter worden.
Gewoon doen hoor, zo vlug vinden artsen je geen zeur, dat is wat wij zelf vaak denken.
Sterkte met je dochter!

Login of registreer om te reageren
10-10-2019 om 17:59 uur

ik zou ook bellen hoor, je zorgen zijn terecht!

kleine tips die kunnen helpen is: hoofdsteun omhoog (bv kussen extra onder matras), geen melkproducten, slijmverdunnende middelen (zou dit wel overleggen met arts

sterkte en beterschap!

Login of registreer om te reageren
10-10-2019 om 18:03 uur

Ik zou voor het weekend nog wel even overleggen als je het niet vertrouwd. Misschien heb je een telefoonnummer meegekregen van het ziekenhuis of anders met de huisarts.

Een kussen tegen je borst houden tijdens het hoesten kan wat verlichting geven.

Beterschap en sterkte!

Login of registreer om te reageren
10-10-2019 om 18:11 uur

Allemaal bedankt voor de reactie. Als ik morgen en vannacht geen verbetering zie ga ik idd bellen. Heb nummer van verpleegafdeling.

Fijn dat er zo'n site en forum als dit bestaat.

Login of registreer om te reageren
10-10-2019 om 23:22 uur

Zeker doen! Daar heb je dat nummer ook voor gehad, beter tevaak gebeld , dan te lang gewacht! Ja het is een fijn forum, vind ik ook!
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
11-10-2019 om 08:11 uur

Beste Debjed,

Bedankt voor je bericht. Wat een heftige week hebben jullie. Je hebt al goede tips gekregen zo te zien.
Het herstellen van een longontsteking heeft echt tijd nodig.
Tijdens het slapen kan het wat verlichting geven om een extra kussen neer te leggen, zodat ze wat hoger ligt.
Mocht ze koorts krijgen bel dan de huisarts of de longpoli. Ook als u twijfelt of er geen goed gevoel bij hebt, bel ze op! Mocht u nog vragen hebben kunt u ook eens met de advieslijn bellen, wij zijn te bereiken op telefoonnummer 033 434 12 12.

Beide sterkte gewenst en uw dochter een voorspoedig herstel.

Met vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren