stafylokokken aureus

09-10-2019 om 07:19 uur

ik heb een weke delen infectie gehad door stafylokokken aureus .
heb dan 6 weken avelox genomen en ben nu 38 dagen zonder antibiothica .
Mag ik er nu van uit gaan dat ik genezen ben ?

Login of registreer om te reageren
09-10-2019 om 07:26 uur

nog vergeten vragen :
kan die bacterie ook weefselschade of slijmbeursschade aangebracht hebben ?

Login of registreer om te reageren
09-10-2019 om 11:25 uur

Hoi, ik zou het niet weten of je nu genezen bent daar zou je met je longarts over kunnen praten. Bij mij brengen de bacteriën wel weefselschade aan maar of dat bij jou ook zo is dat kunnen ze onderzoeken met een CT scan. Veel sterkte!

Login of registreer om te reageren
09-10-2019 om 19:08 uur

@moederjeanne, zou dat idd met je arts bespreken! Heb je nu nog klachten die je niet vertrouwd?
Heb zelf n streptokokkeninfectie gehad 6 jaar geleden in de peeskokers van mn hand en omliggende weefsels. Toen was na de lange kuur ab, eerst ruim n week infuus en daarna nog weken pillen slikken, duidelijk dat de infectie over was. Bij mij waren de klachten van pijn, zwelling, roodheid, koorts en uitbreiding via de lymfe helemaal verdwenen. Wel ging mn hand en arm helemaal vervellen..
Denk dat bij n weke delen infectie een CT niet gangbaar is, eerder n echo. Maar mij lijkt dat je nog n consult hebt bij je arts nadat de kuur klaar is?

Login of registreer om te reageren
10-10-2019 om 06:42 uur

dag milly ,

bedankt voor je berichtje , ik heb inderdaad na mijn 6 weken avelox nog een afspraak gehad bij de longarts .
Ik vertelde dat ik me zorgen maakte om de kleine restzwelling op mijn borst /rib en dat ik na het sporten een dag of 4 lichte pijn heb in de schouder
De professor vertelde me “zonder een echo of foto te maken “ dat hij er 100 procent zeker van is dat die bacterie moet dood zijn na 6 weken avelox
De lichte pijn en restzwelling is volgens hem kapot weefsel door de bacterie die ik nog heel lang zou kunnen voelen .
Na mijn eerste kuur antibiothica is het bij mij na 10 dagen teruggekomen in mijn borst , nu was mijn 2de kuur de 6 weken avelox
Daarom voor mij de grote vrees of het nu ook zou terugkomen

Nu ben ik wel reeds 38 dagen zonder antibiothica en ben ik nog steeds niet ziek en wordt die zwelling ook niet groter
Ik blijf gewoon wat lichte pijn hebben na intensief gesport te hebben , maar dit verdwijnt dan na 3a4 dagen
Daarom mijn vraag of ik gerust mag zijn na 38 dagen dat ik ervan af ben ?

Login of registreer om te reageren
10-10-2019 om 10:23 uur

Oh oké, ik begrijp je angst! Kun je het ms met je huisarts bespreken?
Mij lijkt wel dat de longarts gelijk heeft omdat je naast pijn geen tekenen van infectie vertoont. Voor je gemoedsrust zou k adviseren bij je huisarts een afspraak te maken!
Bij mij duurde de pijn ook nog lang, andere pijn dan ontstekingspijn. Moest bij fysio weer leren mn hand te gebruiken en dat deed veel pijn, ook omdat t open gemaakt was en n drain erin heeft gezeten. En nu met weersverandering nog steeds pijnlijk.
Veel sterkte en beterschap hoor :-*

Login of registreer om te reageren
10-10-2019 om 10:51 uur

heb jij ook nog een verdikking zoals littekenweefsel ?
die lichte verdikking is de ene dag soms iets dikker dan de andere dag
volgens arts is dit zo met littekenweefsel
huisarts zegt hetzelfde dat geen enkele bacterie 6weken avelox kan overleven , alhoewel ik soms andere verhalen lees

Login of registreer om te reageren
10-10-2019 om 12:18 uur
Reactie op moederjeanne

heb jij ook nog een verdikking zoals littekenweefsel ?
die lichte verdikking is de ene dag soms iets dikker dan de andere dag
volgens arts is dit zo met littekenweefsel
huisarts zegt hetzelfde dat geen enkele bacterie 6weken avelox kan overleven , alhoewel ik soms andere verhalen lees

Heeft huisarts nog nooit van (multi)resistente bacteriën gehoord??? En er zijn langzaam groeiende bacteriën (zoals bij TBC) die wel anderhalf jaar a.b. vereisen. Dat zal hij toch ook moeten weten. Of hij moet het echt alleen over de Staph gehad hebben.

Login of registreer om te reageren
10-10-2019 om 12:52 uur

Hij zal misschien bedoeld hebben enkel de staff aureus .
Na een maand mailde ik hem met deze vraag . Volgens hem moest ik nu al ziek geweest zijn .alhoewel ik ook over deze bacterie andere dingen heb gehoord

Login of registreer om te reageren
10-10-2019 om 14:56 uur

Nee, heb geen litteken dat verandert in grote/dikte @moederjeanne. Had ook geen grote wond maar heel veel kleine sneetjes onder mn vingers en bij de bij spierbundels. Vanuit mijn werk als vpk weet ik dat grote wonden lelijk kunnen genezen en flink kunnen verlittekenen.Heb je de infectie in je long gehad of weefsel zoals huid, bindweefsel en spierweefsel? Das wel n groot verschil denk k!
Wat @Thirza zegt, er zijn bacteriën die heel lange kuren abbodig hebben voor je er vanaf bent. MRSA bv is door de stafylococ aureuss..
Als je ongerust blijft en je huisarts en longarts nemen dat niet serieus, kun je een second opinion overwegen..

Login of registreer om te reageren
10-10-2019 om 15:01 uur

Ik had eerst een longvliesonsteking door deze bacterie maar na 10 dagen infuus en 1week pillen kwam na 10 dagen een grote zwelling op mijn borst . Petct scan weest uit dat ik een infectie had in borst en schouder . Ze gingen ervan uit dat ik een strooihaard had van deze bacterie en moest dus 6 weken avelox nemen .
Dit was al een 2de opinion want in ziekenhuis A dachten ze dat de verdikking op borst de ziekte van tietze was

Login of registreer om te reageren