Mag de mening van een moderator afwijken?

07-10-2019 om 13:55 uur Gesloten

In het topic over de E peuk, verbaas ik me over een posting van een moderator. Hij stelt wel dat het een privémening is, maar toch gaat dit m.i. tegen de zienswijze van het longfonds in.
Is dit niet verwarrend voor nieuwkomers?

Iemand heeft uiteraard recht op een privémening, maar is het wijs om die op het forum te zetten dan, als deze duidelijk tegen de regels ingaat?

Ik hoor het graag.

De reacties zijn gesloten.
07-10-2019 om 20:16 uur
Reactie op Stefanie

Marlen ik vind dat dit verder gaat dan een mening. Het is tegenstrijdig gedrag ten opzichte van de organisatie waar je voor werkt.

Dan vraag ik me af of van te voren van een eventuele forum-moderator gevraagd wordt om ten allen tijde de eigen mening op te geven ten gunste van de mening van de werkgever.

Zodra de werkgever zijn/haar mening verandert, mag de moderator dat ook?

Is dat wat je bedoelt?

07-10-2019 om 20:17 uur
Reactie op marlen

Waarom mag een moderator niet haar privé mening geven?

We leven toch niet onder een dictatorschap, dacht ik?

Kom op, wees een beetje tolerant mensen. Er is al ruzie genoeg in de wereld!

Dit heeft niets met tolerantie te maken en ik zoek ook geen ruzie. Dit is een forum van longziekten. De e peuk is niet bewezen onschadelijk! Ik vind het niet kunnen dat een moderator iets promoot waar veel longartsen van gezegd hebben dat het schadelijk is. Je hebt hier te maken met een kwetsbare groep mensen. Houd daar rekening mee, is alles wat ik vraag!!

07-10-2019 om 20:25 uur
Reactie op marlen
Reactie op Stefanie
Marlen ik vind dat dit verder gaat dan een mening. Het is tegenstrijdig gedrag ten opzichte van de organisatie waar je voor werkt.

Dan vraag ik me af of van te voren van een eventuele forum-moderator gevraagd wordt om ten allen tijde de eigen mening op te geven ten gunste van de mening van de werkgever.

Zodra de werkgever zijn/haar mening verandert, mag de moderator dat ook?

Is dat wat je bedoelt?

Het gaat om gedrag en niet om zijn mening! Werken bij het longfonds en vervolgens zelf dampen en het nog promoten en goedpraten ook dat kan simpelweg niet! Word dan moderator van het dampforum! Niet hier waar mensen ziek zijn en sommige op sterven na dood EN mensen die wel degelijk de moord stikken van die damp bv bij bushaltes e.d. Daar kan je gewoon niet achter staan en tegelijkertijd het longfonds dienen!

07-10-2019 om 21:37 uur
Reactie op Thirza
Reactie op marlen
Waarom mag een moderator niet haar privé mening geven?

We leven toch niet onder een dictatorschap, dacht ik?

Kom op, wees een beetje tolerant mensen. Er is al ruzie genoeg in de wereld!

De e peuk is niet bewezen onschadelijk !!

NIETS op deze wereld is bewezen onschadelijk.
Dat is een onzinnige eis.
Dan kan 99,9999999% van alle producten uit de schappen worden gehaald.

07-10-2019 om 21:42 uur

@Stefanie
Wat is het probleem dan met een dampende medewerker van een longforum?

08-10-2019 om 08:57 uur
Reactie op Stefanie
Reactie op marlen
Reactie op Stefanie
Marlen ik vind dat dit verder gaat dan een mening. Het is tegenstrijdig gedrag ten opzichte van de organisatie waar je voor werkt.

Dan vraag ik me af of van te voren van een eventuele forum-moderator gevraagd wordt om ten allen tijde de eigen mening op te geven ten gunste van de mening van de werkgever.

Zodra de werkgever zijn/haar mening verandert, mag de moderator dat ook?

Is dat wat je bedoelt?

Het gaat om gedrag en niet om zijn mening! Werken bij het longfonds en vervolgens zelf dampen en het nog promoten en goedpraten ook dat kan simpelweg niet! Word dan moderator van het dampforum! Niet hier waar mensen ziek zijn en sommige op sterven na dood EN mensen die wel degelijk de moord stikken van die damp bv bij bushaltes e.d. Daar kan je gewoon niet achter staan en tegelijkertijd het longfonds dienen!

Nu niet iets anders zeggen, s.v.p.
Het ging erom of de moderator haar eigen privé mening mocht geven op dit forum.

In dit land bestaat het recht op een eigen mening nu ongeveer 350 jaar.
Wie iemand dit recht wil ontnemen is m.i. heel fout bezig!

08-10-2019 om 09:16 uur

Ik zeg niet iets anders, ik heb het namelijk niet over een mening gehad. Alleen in antwoord op het bericht van Thirza heb ik haar erop gewezen dat hij 2x zijn mening heeft gegeven. Verder gaat t mij niet om een mening en dat zal je ook nergens zien staan.

08-10-2019 om 09:29 uur

Deze moderator heeft wat mij betreft netjes gehandeld. Wij zijn naast moderators ook gebruikers van het forum. Deze persoon heeft in zijn rol als gebruiker, wat hij ook heel netjes vermeld in zijn bericht, gereageerd op een topic.

08-10-2019 om 09:31 uur

Ik ben het in deze geheel met @marlen eens.
Alleen al het feit dat een relevante "eigen mening" hier in relatie wordt gebracht met het functioneren van een moderator en hier ter spraken wordt gebracht, is zeer bedenkelijk.

Alles wat de moderator op persoonlijke titel heeft gezegd, heeft een directe relatie met longaandoeningen en is dus zeer op z'n plaats op een longforum.

08-10-2019 om 09:36 uur
Reactie op Soosh

Deze moderator heeft wat mij betreft netjes gehandeld. Wij zijn naast moderators ook gebruikers van het forum. Deze persoon heeft in zijn rol als gebruiker, wat hij ook heel netjes vermeld in zijn bericht, gereageerd op een topic.

Ik denk dat in deze dat het beste te beoordelen is door een onafhankelijke hogere van het longfonds zelf.