Mag de mening van een moderator afwijken?

07-10-2019 om 13:55 uur Gesloten

In het topic over de E peuk, verbaas ik me over een posting van een moderator. Hij stelt wel dat het een privémening is, maar toch gaat dit m.i. tegen de zienswijze van het longfonds in.
Is dit niet verwarrend voor nieuwkomers?

Iemand heeft uiteraard recht op een privémening, maar is het wijs om die op het forum te zetten dan, als deze duidelijk tegen de regels ingaat?

Ik hoor het graag.

De reacties zijn gesloten.
07-10-2019 om 14:30 uur

Het zijn 2 berichten met een prive mening 1 vandaag en 1 al een tijdje geleden, even omhoog scrollen.

07-10-2019 om 16:30 uur

Het zou interessant zijn om enige transparantie vanuit het Longfonds/Longforum te krijgen over hoe zij tot deze stellingname zijn gekomen en op welke wetenschappelijke inzichten zij zich baseren.
Ook enige duidelijkheid over de rol die sponsoren en overheden spelen, is in deze zeer wenselijk.

Pas daarna zou het eventueel kunnen gaan over of een afwijkende mening hier geventileerd mag worden en of we van daaruit kiezen voor een open discussie of een botte verwijdering.

Op persoonlijke titel:
Het feit dat dit hier ter discussie wordt gesteld, vervult mij met diep afgrijzen en onpasselijkheid.
Iedereen heeft het recht op zijn mening maar als die "verbannen" moet worden, wordt daarmee ook een fundamentele beschavingsgrens overschreden.

07-10-2019 om 16:37 uur

Balling heb je wel eens een veganist bij de slager zien werken? Net zo krom als dit!

07-10-2019 om 16:46 uur

Diegene zet er toch netjes bij dat diegene dit niet als moderator plaatst op dat moment. Lijkt mij niet verwarrend, tenzij je niet leest dus dan gewoon lezen.
Ik zou zeggen lekker zo laten, waarom mag die persoon geen mening hebben en de rest hem wel klakkeloos neerzetten?
En over de voorbeeldfunctie qua reactie reageert diegene volgens mij redelijk normaal.
Lijkt mij onnodig om een eventuele extra account aan te maken om je eigen mening te kunnen verkondigen.

Wel een goede vraagstelling btw thirza, maar gaat het echt tegen de regels in? Dat is dan meer mijn tegenvraag

07-10-2019 om 16:47 uur

Heb mijn reactie weggehaald ben niet helder genoeg om het echt te beoordelen

07-10-2019 om 17:13 uur

@Stefanie
Waarom zou dat dan krom zijn?
Een veganist eet dan wel geen vleesch maar kan het daarom toch nog wel verkopen?
Een Longforum kan tegen dampen zijn maar kan evenzeer andere kennis en inzichten laten zien.
Doen we hier toch ook tav. alternatieve geneeskunde.

Dat heet een open discussie in een inclusieve samenleving (of zo iets).

07-10-2019 om 17:22 uur

Waarom mag een moderator niet haar privé mening geven?

We leven toch niet onder een dictatorschap, dacht ik?

Kom op, wees een beetje tolerant mensen. Er is al ruzie genoeg in de wereld!

07-10-2019 om 18:03 uur

Marlen ik vind dat dit verder gaat dan een mening. Het is tegenstrijdig gedrag ten opzichte van de organisatie waar je voor werkt.

07-10-2019 om 18:26 uur

@Stefanie

Krijgt @Reuzenkakatoe daarvoor betaald dan?

In een open organisatie moet altijd ruimte zijn voor een kritisch geluid/ander geluid.
Dat niet toestaan is de dood in de pot en zal leiden tot een in zichzelf gekeerde organisatie waarbinnen geen enkele innovatie en ontwikkeling nog mogelijk is.
Het lijkt mij dat we dat niet moeten willen.
Een vrije en onbelemmerde uitwisseling van standpunten, meningen en inzichten moet onder alle omstandigheden mogelijk blijven. Dat is de kern van onze cultuur.

07-10-2019 om 18:31 uur

Moet je betaald worden om ergens te werken? Vrijwilligerswerk is ook werk.