Wie heeft hier ervaring mee?

03-10-2019 om 18:59 uur

Ik heb copd gold 3, zo'n 15 weken geleden werd ik ziek. Het begon met spier ontstekingen in de schouders en nek, toen kreeg ik een griep gevolgd door een longontsteking die maar niet overging, long foto's gemaakt een CT scan en bronscopie. Ik heb dus twee bacteriën in mijn rechter long, de gouden stafylokokken en de e. coli. Ik heb een groot abses en veel ontstekingen in de long. Ook is een longkwab "opgegeten " door deze bacteriën. Behandeling met antibiotica moest gestaakt worden omdat mijn lichaam ging protesteren tegen het infuus en de antibiotica. Einde behandeling dus, de verwachting is dat ik in een terminale fase zal komen, ik verblijf nu in een hospice. Het vreemde is nu dat ik lang zo ziek niet meer ben als dat ik in het ziekenhuis was, niemand schijnt mij te kunnen vertellen wat het verloop van deze ziekte zal zijn en ook niet wat de levensverwachting is. Heeft iemand hier ervaring mee of informatie over deze bacteriën? Op internet kan ik er weinig over vinden. Alvast bedankt Richard

Login of registreer om te reageren
03-10-2019 om 19:47 uur

Geen ervaring maar wil je wel heel veel sterkte wensen!

Login of registreer om te reageren
03-10-2019 om 21:09 uur

Wil je ook sterkte wensen, ook geen ervaring mee maar lijkt mij enorm moeilijk, hoop dat je goede begeleiding hebt aan je arts!

Login of registreer om te reageren
04-10-2019 om 07:08 uur

Wat een verdrietige situatie, heel veel sterkte hoor Richard

Heb je de longartsen op dit forum al een berichtje gestuurd? misschien kunnen die nog wat meer informatie geven.
(ik zie nu dat je t al gedaan hebt, hopelijk geeft dat wat meer duidelijkheid)

Login of registreer om te reageren
04-10-2019 om 08:31 uur

Zeker verdrietig dit. Wens je veel sterkte toe!

Login of registreer om te reageren
04-10-2019 om 19:38 uur

Maandagmiddag ga ik longfotos maken, aansluitend een gesprek met de longarts, hopelijk brengt rit wat meer duidelijk. Dankjewel iedereen voor jullie lieve reacties, ik zal maandag laten weten wat er uit het gesprek is gekomen. Ik heb een heel fijn antwoord gekregen van de longarts op e

Login of registreer om te reageren
04-10-2019 om 19:40 uur

dit forum, dat heeft mij enorm geholpen! Groetjes Richard

Login of registreer om te reageren
04-10-2019 om 21:34 uur

Echt fijn om te horen @Richard50, hoop dat je alle antwoorden krijgt van je arts, je wil weten waar je aan toe bent, lijkt mij logisch.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
06-10-2019 om 19:18 uur

Heel jammer richard50 maar hopen dat er meer duidelijkheid komt. Ik hoop dat je nog een stuk prettig kan leven met medicatie.

Login of registreer om te reageren