Traditionele lobectomie

29-06-2017 om 17:55 uur

Beste,

1.5 week geleden ben ik geopereerd doormiddel van een traditionele lobectomie en us de helft van mijn linker long verwijderd en hebben ze de bovenste gedeelte opnieuw geplaatst. Nu ben ik thuis en maak me zorgen omdat ik af en toe flinke steken krijg en omdat het links is ben ik bang dat het mijn hart is. Moet ik dit laten controleren? In het ziekenhuis al eens aangegeven en die hebben toen alleen geluisterd en dat was volgens hen voldoende.

Wanneer moet ik naar het ziekenhuis toe?
Zijn steken normaal in de eerste periode na de operatie?
Ze hebben voor de operatie een ecg, ctscan, thorax foto gemaakt en daarop was alles goed. En tijdens mijn verblijf was mijn hartcontroles ook altijd normaal.

Maak ik me zorgen om niks?

Login of registreer om te reageren
30-06-2017 om 10:04 uur

En hoelang duurt het voor de ergste pijn verdwenen is?

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
10-07-2017 om 09:25 uur

Meestal wijst dit soort stekende pijn niet op hartklachten. Na een dergelijke ingreep zijn deze klachten niet ongewoon. Ik zou contact opnemen als de pijn te heftig is of als u ook nog andere klachten erbij krijgt, zoals kortademigheid of koorts.

Login of registreer om te reageren
10-07-2017 om 15:14 uur

Heel erg bedankt voor u reactie. Vandaag precies 3 weken geleden en de steken zijn inmiddels aardig verdwenen. Nu alleen nog veel last van ribben en zenuwpijn maar dat zal hopelijk ook snel minder worden.

Login of registreer om te reageren
21-07-2017 om 08:58 uur

Dag Luna,
Het is een ontzettend zware operatie. Ik hoop voor jou dat de pijn onder controle geraakt of verdwijnt na verloop van tijd. Maar als het echt ondraaglijk is kan je best een doorverwijzing naar de pijnarts vragen. Wacht niet te lang om je te laten helpen. Hoe langer je met de pijn blijft rondlopen, hoe moeilijker het wordt om het te behandelen.
Veel sterkte!
Ilse

Login of registreer om te reageren
30-09-2019 om 08:41 uur
Reactie op IlseB

Dag Luna,
Het is een ontzettend zware operatie. Ik hoop voor jou dat de pijn onder controle geraakt of verdwijnt na verloop van tijd. Maar als het echt ondraaglijk is kan je best een doorverwijzing naar de pijnarts vragen. Wacht niet te lang om je te laten helpen. Hoe langer je met de pijn blijft rondlopen, hoe moeilijker het wordt om het te behandelen.
Veel sterkte!
Ilse

Heb je ook zoveel last van hoesten

Login of registreer om te reageren
02-10-2019 om 18:28 uur

Voor de operatie hoestte ik veel, maar na de lobectomie was dat over

Login of registreer om te reageren