PDL 1

24-09-2019 om 14:23 uur

Goedemiddag,

mijn man heeft niet kleincellige longkaner in stadium 4. niet te genezen dus. Nu heeft hij de eerste keer immuno en chemo gehad. daarna kreeg hij een longontsteking en longembolieën. het was kantje boord. de tweede keer alleen chemo gehad omdat hij nu ook prednison krijgt. Nu gaat de prednison afgebouwd worden en dan is het de bedoeling dat mijn man de derde keer zowel weer immum als chemo krijgt. 10 oktober om precies te zijn. Nu had de longarts/oncoloog het over het PDL 1. Dat is bij mijn man 10 procent. nu heb ik ergens gelezen dat het eigenlijk 50 procent moet zijn om voor immuum in de eerste lijn in aanmerking te komen.

Is het nu juist gunstig dat mijn man 10 procent heeft of juist niet?

En bij hoeveel procent van de mensen werkt imuumtherapie en hoe snel ga je van de immuum therapie en de chemo wat merken? Op dit moment zie ik mijn man alleen achteruit gaan. Diagnose was op 19 augustus 2019 en nu al twee keer kantje boord met een ziekenhuisopname van tien dagen. Op dit moment zit mijn man thuis aan het zuurstof en dat was nog niet zo toen hij het ziekenhuis inging.

Ik hoop natuurlijk op het eerste, dat tien procent gunstig is, maar ben vergeten dit aan de longarts te vragen.

vriendelijke groeten

Carla van der Veen

Login of registreer om te reageren
30-09-2019 om 13:31 uur

Beste Carla van der Veen,

We hebben contact gehad met een longarts die vragen voor ons beantwoord op het Longforum. En haar advies is een belafspraak te maken met de eigen arts van uw man. Veel sterkte voor u en uw man.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren