1 long en astma

11-09-2019 om 11:30 uur

Hallo allemaal,

Ik ben Paula, 50 jaar, getrouwd en heb 2 kinderen.
Ik ben in 2016 ziek geworden, bleek massale longembolieen te hebben in 1 long.
Dit was vreemd en helaas bleek er een grote chronische longembolie in de ader naar mijn rechterlong te zitten, die alles blokkeerde (ook zuurstof)
Later bleek ik ook een chronische stolsel in mijn hartzakje te hebben.
In 2017 ben ik hieraan geopereerd, stolsel in ader is verwijderd, in hartzakje is niet gelukt.
Na 3 maanden revalideren kreeg ik het weer benauwd, opnieuw een stolsel in dezelfde ader ondanks antistolling. Dit veroorzaakte uiteindelijk 5 bloedingen die steeds in het ziekenhuis te stillen waren maar mijn lichaam maakte zoveel aderen aan (dat gebeurt als het geen zuurstof krijgt) dat mijn rechterlong eruit moest.
Na een lange periode van herstel ben ik er nu aardig stabiel.
Ik ben nog aan het opbouwen en hoop nog meer conditie op te bouwen.

Helaas heb ik ook astma ontwikkeld en ik merk dat geuren een grote invloed heeft op mijn leven.
Ik zoek hierin nog naar oplossingen en hoop ze ook hier te kunnen vinden.

Nooit geweten hoe belangrijk goed werkende longen zijn! Het begrijpen en ermee leren omgaan vind ik een hele uitdaging.

Mochten er iemand zijn met 1 long dan kom ik graag met je in contact.
Groetjes Paula

Login of registreer om te reageren
11-09-2019 om 11:51 uur

Jeetje wat een heftige dingen! Gelukkig ben je nu redelijk stabiel en ik gun je heel lang stabiel te blijven!!
Heb zelf ernstig astma en gelukkig nog 2 longen.
Ik hoop enorm voor je dat je nog verdere vooruitgang gaat boeken.
Succes!

Login of registreer om te reageren
11-09-2019 om 16:11 uur
Reactie op Juno92

Jeetje wat een heftige dingen! Gelukkig ben je nu redelijk stabiel en ik gun je heel lang stabiel te blijven!!
Heb zelf ernstig astma en gelukkig nog 2 longen.
Ik hoop enorm voor je dat je nog verdere vooruitgang gaat boeken.
Succes!

Dankjewel!