longkanker

11-09-2019 om 21:19 uur

Op 19 augustus heeft mijn man de vreselijke diagnose longkanker met uitzaaiingen gekregen. Wat een schrik. Op 29 augustus immunotherapie en chemo voor de eerste keer. dat leek goed te gaan maar na twee dagen opgenomen met hevige pijn, longembolie en longontseking. Nu aan de morfine (langdurend en kortdurend) prednison antibiotica en nog veel meer troep. nu alles redelijk onder controle. waarschijnlijk zaterdag naar huis met zuurstof. volgende week donderdag de tweede chemo. niet zeker of die door gaat. en dan nu mijn vraag....waar hangt het vanaf of die chemo wel of niet gegeven gaat worden?

Login of registreer om te reageren
11-09-2019 om 21:25 uur

Jeetje wat heftig, enorm veel sterkte!
Ik denk (ben geen arts) dat je man genoeg opgeknapt moet zijn om de chemo aan te kunnen. Dus als ze denken dat hij sterk genoeg is gaat het door en anders niet, dat vermoed ik. Je kan het het beste ook aan de vpk vragen of zij dat weten of dat de arts je dit kan vertellen. Dan weet je specifiek voor jouw man waar het aan ligt.
Heel veel sterkte en heel veel beterschap voor je man!

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
12-09-2019 om 07:34 uur

Longkanker is een nare ziekte, tijdens behandeling en beloop moet je als patiƫnt zijnde en als dokter, stap voor stap gaan. Nu is er voor uw man een stap terug. De arts zal beoordelen of er goed reserve is opgebouwd om de chemo aan te kunnen. Infectie moet dan goed onder controle zijn, en uw man weer wat op krachten. Ook moet het bloed met rode en witte bloedcellen goed zijn, zij krijgen nog al eens een klap van chemo.
Heel veel sterkte voor uw man en voor u en andere naasten.

Login of registreer om te reageren
17-09-2019 om 20:01 uur

hij zal eerst weer genoeg conditie moeten hebben voor ze verder gaan .heel veel sterkte

Login of registreer om te reageren