uitstap met school

10-09-2019 om 07:31 uur

Wat een start van het schooljaar.
Er staat voor de oudste een tweedaagse naar London op de planning.
Komt de organiserende leerkracht naar onze meid zeggen van: “alle hotels in London zijn met tapijt; dat zal wel lukken voor één nacht”
Dochter “nee, mevrouw, dat lukt niet”.
Leerkracht “en als ik nu vraag om extra te poetsen”
Dochter “dat lukt echt niet mevrouw”
Leerkracht (de toon al met ergernis en zonder begrip) “maar op de bus is er toch ook tapijt”
Dochter “ja, mevrouw, maar dat is voor kortere tijd en ik kan mijn puffer nemen als het nodig is. Ik kan echt niet slapen in een kamer met tapijt dan ben ik ‘s morgens ziek”
Leerkracht “dan gaan we dat moeten bekijken”

Ik ben benieuwd. Dochter weet dat ik in noodgeval mee ga zodat we een ander hotel kunnen zoeken maar in feite kan de school met 17-18 jarigen ook gerust twee leerlingen en een leerkracht ergens anders te slapen leggen. Er zijn hotels zonder tapijt te vinden, dat is zeker.

Vorig jaar met Parijs en Skireis hebben de leerkracht wel voor een oplossing gezorgd. Dus dat wordt desnoods langs de directie.

Login of registreer om te reageren
10-09-2019 om 09:22 uur

Zo naar dat onbegrip, ook echt omdat mensen het gewoon niet snappen wat het met je doet. Hoop dat het geregeld wordt voor je dochter!

Login of registreer om te reageren
10-09-2019 om 11:13 uur

Ik zou die leerkracht eens het nummer geven van longfonds advieslijn, kan ze eens echte informatie krijgen ipv zo maar wat te roeptoeteren.
Wat een droeftoeter die leraar!
Sterkte, je kind moet al vaak zoveel laten en dan ook nog vechten om te worden geloofd, gewoon triest! Groetjes!

Login of registreer om te reageren
10-09-2019 om 17:00 uur

Een hotel vinden zonder vloerbedekking zal niet meevallen, in Engeland hebben ze vaak zelfs vloerbedekking in de badkamer. Maar dit klinkt alsof ze het helemaal niet serieus nemen en er geen moeite voor willen doen en dat is natuurlijk niet leuk. Goed dat je dochter zo assertief reageert.

Login of registreer om te reageren
10-09-2019 om 17:06 uur

helaas herkenbaar. stoer dat je dochter vasthoud aan 'het kan niet'.
langs de directie, want natuurlijk is er wel een kamer te vinden die allergie proof is.

Login of registreer om te reageren
13-09-2019 om 12:09 uur

ppfff
kreeg net mail van de leerkracht
Dat het moeilijk is om budget hotels te vinden voor zo'n grote groep en dat dat allemaal met tapijt is.
Dat als het niet voldoende is dat er extra gepoetst wordt .... de dochter dan niet mee kan wegens overmacht.
Dus die snap echt niet dat bovenop de combinatie van busreis, pollenseizoen, luchtvervuiling in Londen er niet nog een nacht in een hotelkamer met tapijt bij kan.

Ga straks eens broeden op een mooi mailtje terug met de directie in kopie.

Login of registreer om te reageren
13-09-2019 om 14:13 uur

Ik kan heel goed begrijpen dat het in Londen lastig is om iets te vinden zonder tapijt. En natuurlijk kan je dochter dat er niet bij hebben, de luchtvervuiling daar is extreem dus nog tapijt ernaast met allergieën erbij lijkt mij ook niet te doen. Wel jammer dat ze alleen kijken voor de hele groep en niet of zij met een vriendin apart ergens kan slapen met een docent oid waar ze geen tapijt hebben.

Ik hoop echt dat jullie samen tot een oplossing komen je dochter toch mee kan:D

Login of registreer om te reageren