dubbele longontsteking en long kanker

03-09-2019 om 17:48 uur

mijn man 60jaar ging naar het ziekenhuis om een tumor weg te halen .ze zien dat hij ook dubbele longontsteking heeft. hij kreeg bijna geen lucht meer .nu lig hij aan de beademing en een kunstlong .wat hem nog in leven hou de ontstekingen krijgen ze niet weg .
mijn vraag is dan ook ze kunnen toch ook een long van een donor nemen?

Login of registreer om te reageren
05-09-2019 om 13:29 uur
Reactie op kisja

nee dat snap ik maar ik heb twee gezonde longen
dan doe ik doneren

Dit ontroerd me, wat een mooie gedachte....
Maar alles wat hierboven staat klopt.
Heel veel sterkte lieve vrouw!

Login of registreer om te reageren
07-09-2019 om 12:29 uur

wat er allemaal weer al gebeurd is .mjjn man lig nog steeds aan een kunstlong en de beademing ze laten hem nog steeds in slaap omdat ze denken dat zijn longen het niet aan kunnen om het zelf te doen de arts zeg dat hij binnen nu en 9dagen toch verbetering moeten zien de .de dubbele longontsteking zit er nog steeds hoe kan het nou dat ze die niet weg krijgen .mijn zoon vraag aan de arts en?als de 9dagen voor bij zijn ?stekker uit ?ja we kunnen niks meer doen .hoe kan je dat nou zeggen verder alle organen werken goed alleen omdat ze rot bacterie er niet uit krijgen moet hij maar dood .ze geven hem geen donor long omdat hij kanker heeft in zijn long,want dan kan hij altijd kanker terug krijgen .waar slaat dit allemaal op ik geef niet op ik ga alle ziekenhuizen af of ze hem willen helpen.ook nog steeds niks van de huisarts gehoord .ik sta er alleen voor mijn mijn verdriet ik ben zo bang.

Login of registreer om te reageren
07-09-2019 om 13:08 uur

Vreselijk@ kisja, zo machteloos, vraag vooral een second opinion aan t umcg, weet natuurlijk niet in welk ziekenhuis hij ligt nu maar daar hebben ze alle expertise in huis en halen ze alles uit de kast indien mogelijk.
Hoop dat er binnen 9 dagen iets positief gebeurt, kaarsje blijft branden voor jullie.
Voel haast je verdriet zelf, vind t zo intens triest, sommige bacterieen zijn echt niet weg te krijgen en idd transpl bij kanker gebeurt niet.
Maar haal alles uit de kast wat mogelijk is, dat geeft alleen al een doel en een gevoel dat er in ieder geval alles aan gedaan wordt, ook voor jezelf! Zodat als er echt niets meer aan te doen is je een periode kunt krijgen van berusting misschien, duimen draaien hier overuren!
Enorm veel sterkte en alle liefs en kracht!! Xxxx

Login of registreer om te reageren
07-09-2019 om 15:58 uur
Reactie op goudvisje

Vreselijk@ kisja, zo machteloos, vraag vooral een second opinion aan t umcg, weet natuurlijk niet in welk ziekenhuis hij ligt nu maar daar hebben ze alle expertise in huis en halen ze alles uit de kast indien mogelijk.
Hoop dat er binnen 9 dagen iets positief gebeurt, kaarsje blijft branden voor jullie.
Voel haast je verdriet zelf, vind t zo intens triest, sommige bacterieen zijn echt niet weg te krijgen en idd transpl bij kanker gebeurt niet.
Maar haal alles uit de kast wat mogelijk is, dat geeft alleen al een doel en een gevoel dat er in ieder geval alles aan gedaan wordt, ook voor jezelf! Zodat als er echt niets meer aan te doen is je een periode kunt krijgen van berusting misschien, duimen draaien hier overuren!
Enorm veel sterkte en alle liefs en kracht!! Xxxx

dankje goudvisje hij lig in uz in gent hij staat hier ook als goed bekend ,umcg waar is dat? ik geef het ook zo maar niet op .ik heb ook gehoord in leuven ?ik ken het niet maar ze zeggen dat die ook niet snel opgeven.ik heb nu het gevoel dat ik die dagen moet afwachten en dan klaar is .ik wil dat niet wat ik ook zo vreemd vind dat ze de dag ze hem in paniek kwamen halen waar hij lag te wachten eigenlijk voor zijn operatie .
maar riepen ze dat hij aan de beademing moest en de andere dag zeiden ze mij dat in slaap gebracht was ,maar ik lees ook dat ze dat eerst moeten bespreken met mij dan had ik tenminste nog even met hem kunnen praten ,ik zag alleen dat hij beademt werd en zei nog tegen hem dat hij zo meer lucht kreeg .en we dachten elkaar de andere dag weer te zien .er zullen heus wel mensen zijn die ergere dingen mee maken ,maar zoveel pijn heb ik nog gehad .groetjes dankje voor kaarsje en even luisterend oor

Login of registreer om te reageren
07-09-2019 om 18:47 uur

Sterkte! Het is een heel heftig iets om je man zo ziek te zien en geen contact met hem te kunnen hebben
Ik wil je bemoedigen om er vertrouwen in te hebben dat de artsen echt alles doen om hem beter te laten worden en écht niet zomaar alles stopzetten.
Dat ze hem meteen aan de beademing hebben gedaan was om zijn leven te redden. De kans is er dat als ze gewacht hadden je man het überhaupt niet had overleefd. Als ik het zo lees, zorgen ze heel goed voor je man en halen ze alles
uit de kast, zelfs de kunstlong, want dat is zeldzaam!! Ze kunnen niet garanderen dat hij beter wordt, maar dat kan niemand toch? Hopen en bidden dat de medicatie aanslaat en verder afwachten
Probeer vertrouwen te hebben, hoe moeilijk ook!!
Probeer je energie aan je man te geven door rustig naast zijn bed te zitten en zijn hand vast te houden, ik weet zeker dat hij dat voelt en behoefte aan heeft!! Is beter bestede energie dan je vastbijten jn strijd met artsen en second opinion etcetc.
Wees lief voor hem en voor jezelf! Dat is het waard, ook voor later..

(Deze info weer weggehaald ivm privacy maar wilde met je delen zodat je weet dat ik niet makkelijk spreek)

Login of registreer om te reageren
07-09-2019 om 20:04 uur
Reactie op Edelweiss

Sterkte! Het is een heel heftig iets om je man zo ziek te zien en geen contact met hem te kunnen hebben
Ik wil je bemoedigen om er vertrouwen in te hebben dat de artsen echt alles doen om hem beter te laten worden en écht niet zomaar alles stopzetten.
Dat ze hem meteen aan de beademing hebben gedaan was om zijn leven te redden. De kans is er dat als ze gewacht hadden je man het überhaupt niet had overleefd. Als ik het zo lees, zorgen ze heel goed voor je man en halen ze alles
uit de kast, zelfs de kunstlong, want dat is zeldzaam!! Ze kunnen niet garanderen dat hij beter wordt, maar dat kan niemand toch? Hopen en bidden dat de medicatie aanslaat en verder afwachten
Probeer vertrouwen te hebben, hoe moeilijk ook!!
Probeer je energie aan je man te geven door rustig naast zijn bed te zitten en zijn hand vast te houden, ik weet zeker dat hij dat voelt en behoefte aan heeft!! Is beter bestede energie dan je vastbijten jn strijd met artsen en second opinion etcetc.
Wees lief voor hem en voor jezelf! Dat is het waard, ook voor later..

(Ik zeg dit niet makkelijk, mijn vader ligt momenteel op
sterven, 64jaar en ik ben vanwege mn eigen ziekte op
1000km afstand van hem...)

sorry dit is ook verschrikkelijk voor je ,en je kan ook niet dichterbij hem zijn?ook nog maar 64 jaar .veel te jong
ik probeer ook hoop te hebben ik probeer ook positief te blijven maar als ik dan denk aan de gedachten hem te verliezen doet veel pijn .dat hij aan de beademing gelegd was ,was goed zeker maar als ik geweten had dat ze hem daarna in diepe slaap zouden brengen hadden we nog zoveel kunnen zeggen tegen elkaar ,een knuffel ik werd zo snel uit de kamer weg gewerkt dat ik echt niet wist wat er ging gebeuren ze hebben het ook niet uitgelegd .de volgende dag ja .bedankt voor je reactie en jij ook heel veel sterkte met je vader

Login of registreer om te reageren
07-09-2019 om 20:07 uur
Reactie op Longfonds Advieslijn

Beste Kisja,

Wat verdrietig allemaal. We begrijpen dat je je man wil helpen waar je maar kan. Heel goed dat je met de arts gaat overleggen wat de opties zijn. Geef ook aan dat je ondersteuning nodig hebt om hiermee om te gaan. Heel veel sterkte.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

jammer genoeg zijn er geen optie.s meer dit is het enigste wat ze kunnen doen en hij moet vechten voor zijn leven .ik ga zeker ondersteuning vragen want dit hou ik ook niet vol .dankje voor advies

Login of registreer om te reageren
07-09-2019 om 20:51 uur

@kisja, umcg is in groningen, maar ik ben het ook eens met Edelweiss, ik denk dat de artsen alles uit de kast halen , alleen moeten ze jou meer begeleiden hierin.
Een keer een telef.consult om na te vragen in Leuven kan nooit kwaad en voelt vokr jou misschien beter in dit.
Het is ook de paniek en radeloosheid waar je ineens in terecht bent gekomen.
Vraag zeker ondersteuning en ook wat edelweiss zegt, geef de energie aan je man en aan jezelf, al snap ik je heel goed dat je alle opties wilt nagaan.
Ik zou zelf dan alleen Leuven navragen , kan missch beter je zoon doen, zodat jij alle aandacht en energie kunt besteden voor je man en jezelf!
Praat hier vooral alles van je af, lucht soms toch wat op!
Liefs en alle kracht gewenst xxxxxx

Login of registreer om te reageren
08-09-2019 om 16:03 uur
Reactie op goudvisje

@kisja, umcg is in groningen, maar ik ben het ook eens met Edelweiss, ik denk dat de artsen alles uit de kast halen , alleen moeten ze jou meer begeleiden hierin.
Een keer een telef.consult om na te vragen in Leuven kan nooit kwaad en voelt vokr jou misschien beter in dit.
Het is ook de paniek en radeloosheid waar je ineens in terecht bent gekomen.
Vraag zeker ondersteuning en ook wat edelweiss zegt, geef de energie aan je man en aan jezelf, al snap ik je heel goed dat je alle opties wilt nagaan.
Ik zou zelf dan alleen Leuven navragen , kan missch beter je zoon doen, zodat jij alle aandacht en energie kunt besteden voor je man en jezelf!
Praat hier vooral alles van je af, lucht soms toch wat op!
Liefs en alle kracht gewenst xxxxxx

ik praat ook iedere dag met hem dat hij moet vechten ,en mijn zoon kan beter bellen naar leuven op dit moment vergeet ik alles ook in het uz ben ik blij als mijn zoon mee gaat dan vertel hij mij later nog eens alles .als overdag een beetje proeer wat dingen te doen wat heel moeilijk is dan blijf ik ook in mijn hoofd zeggen hij kom terug .maar als je in de avond zit en de nacht denk ik en wat als hij niet terug kom.bedankt jullie weer voor
een luisterend oor .

Login of registreer om te reageren
08-09-2019 om 17:36 uur

Heel logisch dat je die verschillende gedachtes hebt, je staat ook zo machteloos hierin.
Goed dat je zoon helpt en regelt, dit kun je nu ook niet alleen!
Blijf aan jullie denken en kaarsje blijft branden, mooi dat 't je iets oplucht om 't van je af te praten.
Vooral blijven doen ook.
Liefs en sterkte, heb echt met jullie te doen! Xxx

Login of registreer om te reageren