dubbele longontsteking en long kanker

03-09-2019 om 17:48 uur

mijn man 60jaar ging naar het ziekenhuis om een tumor weg te halen .ze zien dat hij ook dubbele longontsteking heeft. hij kreeg bijna geen lucht meer .nu lig hij aan de beademing en een kunstlong .wat hem nog in leven hou de ontstekingen krijgen ze niet weg .
mijn vraag is dan ook ze kunnen toch ook een long van een donor nemen?

Login of registreer om te reageren
03-09-2019 om 18:17 uur

Helaas liggen donor longen niet voor het oprapen en zijn daar ook procedures voor. Sterkte.

Login of registreer om te reageren
03-09-2019 om 18:31 uur

nee dat snap ik maar ik heb twee gezonde longen
dan doe ik doneren

Login of registreer om te reageren
03-09-2019 om 18:58 uur

@kisja, dat gebeurt niet, ze gebruiken alleen tot nu toe donor longen van overleden mensen, ik neem aan dat je man niet op de wachtlijst staat voor longtransplantatie?
Daar gaat een hele screening aan vooraf om op de wachtlijst te komen.
Want het blijft een enorme ingreep en wanneer iemand te slecht is kan dit fataal aflopen.
Inderdaad zijn de wachtlijsten erg groot en duurt het erg lang voordat iemand aan de beurt is, al geldt wel, hoe slechter des te eerder aan de beurt, alleen moet je wel op de lijst staan en gescreend worden.
Wens je wel heel veel sterkte want heftig is het zeker!

Login of registreer om te reageren
03-09-2019 om 19:27 uur
Reactie op kisja

nee dat snap ik maar ik heb twee gezonde longen
dan doe ik doneren

Wat lief dat je dat voor je man zou willen doen! Maar dat is medisch gezien echt onmogelijk

De artsen zorgen nu zo goed mogelijk voor je man en we hopen dat de behandelingen zullen aanslaan en hij weer op zal knappen

Sterkte in deze zware tijd!

Login of registreer om te reageren
03-09-2019 om 19:32 uur

maar waarom zou dat niet kunnen ik ben gezond we hebben de zelfde bloedgroep ,je heb geen twee longen nodig om te leven .

Login of registreer om te reageren
03-09-2019 om 19:48 uur

Zover is de techniek nog niet om het van levende donoren te doen.

K snap dat je alles voor je man overhebt! Stel je vraag aan de arts die hen behandelt! Er zijn geen domme vragen en hij kan het vast duidelijker en overtuigender uitleggen dan wij hier

Nogmaals veel sterkte!!

Login of registreer om te reageren
03-09-2019 om 20:02 uur
Reactie op kisja

maar waarom zou dat niet kunnen ik ben gezond we hebben de zelfde bloedgroep ,je heb geen twee longen nodig om te leven .

Word er gewoon emotioneel van om je wanhoop en verdriet te lezen. Kon het allemaal maar he zoals we willen. Nogmaals sterkte.

Login of registreer om te reageren
04-09-2019 om 09:00 uur

Wat enorm lief van je @kisja dit laat zien hoeveel hij voor je betekent. Helaas zou het bij een lever wel kunnen en bij longen nog niet. Ook vanwege de longkanker komt hij niet in aanmerking voor een transplantatie:(
Bespreek dit allemaal met de artsen van je man. Ik ga duimen voor je dat hij snel geneest van de ontstekingen en weer van de beademing af kan en nog jaren mee kan. Dat gun ik je echt!
Enorm veel sterkte!

Login of registreer om te reageren
04-09-2019 om 11:39 uur

bedankt voor de reactie.s maar het doet zo pijn wij zijn nog maar 7jaar getrouwd ,hij is pas opa geworden waar hij zo gelukkig mee was .ik weet niet hoe ik hier door kom

Login of registreer om te reageren
04-09-2019 om 12:23 uur

@kisja, wat een verdriet, het is ook niet te bevatten zoiets, is er geen hulp in t zkjs waar je mee kunt praten en wat steun bij vindt.
Dat is nu echt nodig, je kunt dit niet alleen.
Vind t intens triest voor jullie, je wilt hem dan zo graag helpen.
Wilde dat ik iets zinnigers kon zeggen, wens je enorm veel sterkte lieve kisja!

Login of registreer om te reageren