Italië

27-08-2019 om 20:52 uur

Beste mensen,
Ik heb volgend jaar de kans om voor 3 maanden naar Italië te gaan aan de adriatische kust. Ik heb cold 4 b. Ik weet dat ze daar regelmatig tegen de muggen een soort van inc5iciden spuiten. Heeft iemand ervaring met zeelucht, warmte en copd?
Ik heb er wel enorm veel zin in. Gewoon als inwoner in een dorp dicht bij de kust.

Groetjes, marjo

Login of registreer om te reageren
27-08-2019 om 20:58 uur

Het is goed om even te kijken wat de meest voorkomende windrichting is. Als de wind meestal van zee komt, heb je svhonere lucht dan als de wind meestal van land komt. De luchtkwaliteit in noord-Italie behoort tot de slechtste van heel Europa.

Login of registreer om te reageren
27-08-2019 om 21:21 uur

Ik zou het ook zeker met je longarts bespreken, ook hoe daar de gezondheidszorg is en of je stabiel genoeg nu bent.
Verder hoop ik voor je dat je kunt gaan natuurlijk, denk een heerlijk vooruitzicht.

Login of registreer om te reageren
30-08-2019 om 14:42 uur

Hier aan zee voel ik mij prima .De eerste dag veel slijm opgeven en dan voel ik mij uitstekend .Veel minder benauwd en veeeel minder hoesten en slijm opgeven .Ik weet niet hoe de lucht aan de zee in noord Italië is

Login of registreer om te reageren
11-11-2019 om 19:57 uur

Ik heb dit al vaker verteld op dit forum, ik woon sinds twee jaar op Curaçao en het klimaat hier heeft een zeer gunstige invloed op mijn copd, ik heb copd 3.. Ook de lucht is hier schoner dan in Europa en aan zee is het nog beter voor mijn copd. Je zou het kunnen proberen in overleg met jouw longarts. Ik wens jou veel succes en een mooie tijd! ?

Login of registreer om te reageren