Medicijn - Trimbow

28-08-2019 om 13:59 uur

Goedemiddag lotgenoten ,

Vandaag bij de longarts geweest en ik krijg i.p.v Foster Nexthaler en Eklira , krijg ik Trimbow 87/5/9.

Het volgende vond ik zojuist op internet :
Trimbow is een nieuwe aerosol waarin een inhalatiecorticosteroïde (beclometason) wordt gecombineerd met twee luchtwegverwijders, het langwerkende beta-2-sympathicomimeticum formoterol en het parasympathicolyticum glycopyrronium. Hoewel goedkoper dan de afzonderlijke middelen, tonen gerandomiseerde onderzoeken geen klinisch relevant nut voor deze driedubbele combinatie, die ook voor een behandeling op maat meestal niet zal voldoen.

Dat vond ik op internet en dat vind ik toch een beetje vreemd dat ik dit medicijn krijg omdat ik juist een behandeling op maat nodig heb. Ik heb het medicijn nog niet geprobeerd, ik ga er vanavond mee beginnen en zal hier posten hoe het bevalt.

Zijn er mensen met ervaring met Trimbow ?

Groet Mark

Login of registreer om te reageren
18-09-2019 om 12:03 uur

Ik ben gestopt met de Trimbow, dit medicijn maakte de longen bij mij wel open maar dat is voor korte duur en voor de rest heb ik veel meer slijm als ik dit medicijn gebruik, ondanks dat ik de Foster er gewoon nog bij gebruikte. Kortom zonder Trimbow ben ik beter af dan met Trimbow.

Login of registreer om te reageren