Pleuritis/longvliesontsteking

16-11-2016 om 19:37 uur

Beste forumleden,

Ik vraag me af of er iemand wat meer informatie/ervaring heeft met longvliesontsteking. Ik ben nu al ongeveer 2 weken ziek thuis. Heeft er iemand een idee hoelang het kan duren, dit kan ik namelijk nergens vinden? En zijn er ook mensen die last hadden van hoofdpijn?

Login of registreer om te reageren
27-03-2019 om 22:30 uur

Ik ben nu 3 weken thuis...baal als een stekker. Maar ik weet wel dat je op moet passen met hoofdpijn. Straks heb je nog bijholte ontsteking. Soms zit die verkoudheid in hoekjes en gaatjes verstopt zeg ik altijd. Dan denk je dat je er bijna vanaf bent en dan plotseling roept ie 'kiekeboe' en popt ie ergens anders op. Mijn arts is wel een topper. Als ik langskom weet ze ook dat het echt menens is...En als ik het niet vertrouw bel ik haar liever een keer teveel op dan niet.

Login of registreer om te reageren
29-08-2019 om 19:37 uur

Hallo, ik ben nieuw hier. Heb 1 aug na 5 weken hoesten hoge koorts gekregen. Inval huisarts gaf aan met hoesten dat het nog wel 3 weken kon duren voordat het over was dus tijdens die koorts 4dsgen heel slecht gevoeld, heb mij nog nooit zo gevoeld. Maandag eigen huisarts... Ja hoor longontsteking! 7dagen kuur waarvan 5dagen wel op bed gelegen. De bloedwaarde was van 83 naar 5 gegaan. Akkoord gekregen om op vakantie te gaan de 14e naar de Vendée in fra krijk met ons gezin. (Man, 2 kinderen van 5 en 6 ) na 2 dagen daar rustig aan te hebben gedaan heel veel stekende pijn in schouderblad. Kon bijna niet staan.. na paar dagen assistent in NL gebeld,die adviseerde bij koorts daar te gaan anders wachten op de maandag na terugkomst. Pijn werd erger bij inspanning terwijl ik al bijna niets deed vanwege moeheid.

Zaterdags terug gekomen HAP.. hoorde niets in de longen, wel hartslag van 187 maar saturatoe van 98% weer een kuur nu.
Maandag ook naar huisarts gegaan, longfoto laten maken..niets te zien maar zij belde dinsdag hoe het ging want moest wel echt verbeteren. Morgen weer afspraak want ik verga van de pijn en dan vooral:

Trap op lopen naar zolder, koken, laat staan daarna eten.

Verder lig ik bijna de hele dag om rust te houden en de pijn niet te krijgen.

Herkennen jullie dit als pleuritis? Kan ik er iets tegen doen?

Al 2,5 week nu die helse pijn elke dag? ben 30 jaar en op PDS(darm) na gezond iemand , die 16-24u werkt ( op dit moment al 4 weken niet) met een gezinnetje. Al doen de kinderen nu veel zelf!

Login of registreer om te reageren
29-08-2019 om 20:23 uur

@dardesch Tegen pleuritis als die niet bacterieel is, is alleen pijnstilling te geven. Ik werd schreeuwend wakker van de pijn en schreeuwde blijkbaar au in mijn slaap. Elke ademhaling deed pijn en het gebied mocht niemand aanraken. Ik werd door de longarts aan morfine gezet en verder bewegen op geleide van pijn en benauwdheid. En veel rust houden, maar de eerste week had ik koorts en kon ik niks.
Bij pleuritis horen ze dit btw aan de longen, de arts schijnt een knisperend geluid te horen van de pleurabladen die over elkaar schuiven, zelf helaas niet gevraagd om te mogen luisteren. Ik had een droge virale pleuritis, dus was alleen te horen en voor mij te voelen en niet aan te tonen in bloed of op een foto. Bij mij begon het wel al direct paar dagen na de koorts.

Dus het zou zomaar pleuritis kunnen zijn, maar ik ben geen arts maar longpatiënt. Het duurde lang voor ik was genezen, maar ik moet wel zeggen dat ik ook ernstig astma heb.
Succes en als je nog vragen hebt mag je altijd een pb’tje sturen.

Login of registreer om te reageren
30-08-2019 om 06:59 uur

Dankjewel voor je bericht. Ik ga straks maar even bij de huisarts goed navragen. Dat ik uiteindelijk ook maar ben gaan googlen.

Login of registreer om te reageren