Suikerpinda's

25-08-2019 om 11:40 uur

Misschien is het toeval, maar ik had woensdagmiddag een halve bak suikerpinda's naar binnengewerkt. Als ik daarvan eet, blijf ik aan de gang. :) Maar in het begin van de avond kreeg ik het benauwd. De volgende dag was het over. Ik durf nu die dingen niet meer te eten, want ik hoop niet dat het allergie is. Het is me nooit eerder opgevallen.

Is dat mogelijk of is het gewoon toeval geweest?

Login of registreer om te reageren
25-08-2019 om 11:55 uur

Dit kan maar zo, of een allergie of net teveel gesnoept :)en daardoor een te volle maag, wat dan drukt tegen je longen.
Als ik teveel snoep of eet, heb ik t ook benauwder, had je ook jeuk en opgezette lippen of brandend gevoel in je mond dan is t zeker iets van een allergie.
Ik heb het zelf met walnoten, dat begint met jeuk en daarna benauwd maar kan bij iedereen anders verlopen
Zijn wel lekker he? Hahaha :))

Login of registreer om te reageren
25-08-2019 om 12:49 uur

Nog een keer eten en dan weet je zeker wat het is als er iets of niets gebeurt

Login of registreer om te reageren
25-08-2019 om 13:12 uur

@goudvisje Geen jeuk of opgezette lippen. Toch teveel geschranst. hahaha
@Stefanie , zal het proberen met een paar. :)

Login of registreer om te reageren
25-08-2019 om 15:47 uur

Ja hele bak is niet nodig hoewel als t goed gaat wel lekker :P

Login of registreer om te reageren
26-08-2019 om 12:55 uur

@Anna50 ik heb dat dus ook met een aantal noten. Geen allergische reactie, maar wel binnen een halfuurtje wat meer benauwd. Zakt na een uurtje ofzo ook weer af. Mijn conclusie is dat dat wel degelijk een soort milde allergische reactie is (bij mij). Ik heb het namelijk net zo goed bij 5 handjes nootjes als bij 5 nootjes.

Login of registreer om te reageren
26-08-2019 om 12:59 uur

@Soosh, ik zal er eens opletten. Maar waarschijnlijk toch teveel achter elkaar naar binnen gewerkt. Kan er niet vanaf blijven. :)

Login of registreer om te reageren
26-08-2019 om 13:02 uur

Klopt ook er is een verschil tussen allergie of overgevoeligheid, walnoten heb ik een allergie, echt een gevaarlijke soort maar zoals met kiwi krijg ik alleen jeukende lippen , verder niks.
Ook met paling en soms iets benauwder maar niet extreem, en ben zo gek op paling....

Login of registreer om te reageren
26-08-2019 om 13:03 uur

@goudvisje , hier nog een die gek is op paling. Water loopt me nu al in de mond. ;))

Login of registreer om te reageren