Medicinale wietolie

08-08-2017 om 08:28 uur

Wij lazen een artikel waarin gesteld wordt dat medicinale wietolie helpt bij het verminderen van hoesten, benauwdheid en ontstekigen bij COPD-patienten, Je zou dagelijks voor het slapen gaan 1 druppel onder je tong moeten nemen.
Is dit echt zo ?
Ik heb COPD Cold IV en ben best benauwd, heb vaak ontstekingen (dus hoest veel met veel slijm). Als dit echt werkt vraag ik me af of ik dit op recept zou kunnen krijgen.

Login of registreer om te reageren
15-10-2017 om 19:28 uur

---
De onzin zit hem er in dat jij er klakkeloos van uitgaat dat drugs

een medicijn zijn.

Drugs [ en ook bijvoorbeeld alcohol ] werken alleen maar VERDOVEND !!

Je hebt misschien iets minder pijn of iets meer lucht, maar je krijgt er

een gigantisch ander probleem voor terug.

Geloof mij....ik weet er echt iets meer van af.

---

Login of registreer om te reageren
16-10-2017 om 09:44 uur

@Hans53
Het is toch al millennia bekend dat bv. cannabis een helende werking heeft.
Ik bedoel dan niet de doorgekweekte cannabis met hoog THC-gehalte van tegenwoordig maar de oude, rijk aan CDB, cannabisrassen. Natuurlijk bedoel ik niet de drugs zoals we die nu kennen.
Opiaten waren voordat de farmaceutische industrie er zich mee ging bemoeien een veel toegepaste methode voor medicatie. Alles natuurlijk in gepaste doses maar dat geldt voor alles. Zelfs water.

Wat alcohol betreft zijn de meningen ook zeer divers.
Was het pakweg 15 jaar geleden zo dat het doktersadvies 2 glazen per dag is gezond was, nu is het zo dat o.i.v. de hier en daar uit de hand gelopen alcoholverslavingen de medische wereld uit maatschappelijke overwegingen een geheel andere nogal demoniserende koers vaart.

Alles met mate is het devies.

Login of registreer om te reageren
16-10-2017 om 10:45 uur

---
Ook "vroeger" had cannabis geen helende werking, maar een verdovende!!

Dat is heel iets anders.

Net zoals alcohol...is niks gezonds aan, het kan alleen heel erg verdovend

werken, zowel geestelijk als lichamelijk.

Vandaar dat verslavingen zo verraderlijk dichtbij liggen !!

---

Login of registreer om te reageren
21-10-2017 om 21:38 uur
Reactie op Reuzenkakatoe

Ik ben geen arts maar de info van @SuzanneRotterdam lijkt correct. Verontrustend is wel dat CBD dus kennelijk kan zorgen voor een verhoogd niveau van medicatie omdat het de door de fabrikant/voorschrijver verwachte afbraak van bepaalde medicamenten tegengaat. Wat ik dan mis is een waarschuwing op de verpakking om op te passen met autorijden etc. bij de combinatie van CBD met verdovende medicamenten. In ieder geval dank aan SuzanneRotterdam.

Cbd heeft geen invloed op het autorijden. Met Thc moet je wel oppassen. De huidige speekseltest gaat ook herzien worden, want deze geeft ook een positieve uitslag bij mensen die hun ADHD medicijnen gebruiken.

Login of registreer om te reageren
25-08-2019 om 21:59 uur

Hans;
Als er iemand uit zijn nek praat dan ben jij het wel. Weed en weedolie werdt al jaren gebruikt en alle producten van de hennepplant zijn te gebruiken. Maar omdat er toen een hetze tegen de drugs begon in Amerika heeft president Nixon het verboden. Juist degene die corrupt zijn weten het beter. Als je goed geïnformeerd bent dan weet je dat tien duizenden mensen er baat bij hebben. En wat dan nog als het door de THC komt. Ik kreeg Oramorph van mijn longarts omdat stress een grote factor is bij benauwdheid. Maar daar kon ik niet van slapen. Met stress bedoel ik, als je maar even iets te snel doet of er is te veel lawaai of een bepaalde druk omdat je een afspraak hebt dan sla ik gelijk dicht en kom niet meer bij adem. Gold4. Nu gebruik ik weedolie extra sterk en ik slaap als een zonnetje. Voorheen had ik ieder jaar een tot drie longinfectie's en nu al twee jaar geen een meer. Ik functioneer beter en voel me beter waardoor ik ook beter eet. Wat nou is alleen maar verdovend. Een puur natuur product is altijd tien keer beter dan die chemische troep. Alle medicijnen hebben bijwerkingen en dan zeg jij dat het verdoofd. Ja nou en. Trouwens dat stoned zijn valt 100% mee want dat werkt beter als je het rookt. Maar dat lukt door de ziekte natuurlijk niet meer. Maar heb je al van een vernevelaar gehoord dat werkt nog beter bij benauwdheid en ik ga dat zeker proberen. Ik gebruik ook al mijn hele leven harddrugs en ja dat is troep maar ik functioneerde nog redelijk omdat ik het niet misbruikte. Het probleem met verslaafde is vaak dat ze nooit genoeg hebben en ook nog allerlei zware middelen en pillen bij gebruiken. Nu is ook microdoseering van paddestoelen en lsd in trek dus vertel mij waarom producten uit de natuur niet kunnen genezen. Dat doen ze al duizenden jaren maar omdat het iligaal en verboden is gooien ze er allerlei troep doorheen. Maar in de 70er jaren was er echt goed spul te krijgen zoals hasjolie waar je maar een trekje van nodig had. En ook opium. Want wat je nu van de apotheek krijg is chemische morfine en dat is pas troep. Ze denken tegenwoordig dat ze alles kunnen namaken maar gezond verstand zegt dat puur natuur het beste is. Dat is met voedsel idem dito. Daarbij is natuur geneeswijze zoals bij de chinezen maar ook bij stammen in de amazone en de oude indianen een remedie van 100.000 den jaren en dat vertrouw ik eerder dan de multinationals die alleen maar aan geld denken. Kijk nu met medicijnen die een paar dubbeltjes goedkoper zijn zoals salbutamol. Heel veel mensen trekken het niet omdat het hoe je het went of keerd echt niet hetzelfde is. Ja de stof misschien wel maar wat er bij geflikkerd wordt is troep. Het moet toch ergens vandaan komen denk ik dan dat goedkoper. Maar nee de Apotheker blijft soms volhouden vooral bij oude mensen nee mevrouw of meneer het is echt hetzelfde. Ja dag mijn neus. Trouwens dit is nog maar het neusje van de zalm want er komt steeds meer besef bij mensen hoe wij opgelicht en besodemieterd worden door de maatschappij. Hebben hebben hebben en of daardoor enkele mensen sterven of het moeilijk hebben och dat geeft niet, calaterle damits toch. Nou ik stop want ik blind anders roepen maar Jensen met benauwdheid of ADHD en nog meer ziektes weedolie weren't en ga op Zoek en last je informeren. Trouwens je long arts kan het ook voorschrijven, dat deed mijn arts ook, maar dan moet het uit den Haag Komen en dat moet je ook zelf betalen dus dan is het adres hierboven een beter alternatief van suver nuver dus.
Allemaal veel sterkte met benauwdheid want het is de ergste ziekte die er is en van de overheid hoef je echt niets te verwachten want de vliegtuigen blijven komen en de fabrieken ook. Daar worden we ook over voorgelogen. Nederland heeft op wereld schaal totaal geen zin of effect. Maar dat is een ander verhaal.
Groetjes Pieter long patiënt.

Login of registreer om te reageren
26-08-2019 om 07:00 uur

Wietolie OK!
Zolang je het maar niet gaat dampen in een e-sigaret of kruidenverdamper.
In de VS liggen nu op dit moment bijna 200 mensen op de IC doordat ze THC op oliebasis gedampt hebben.
Op oliebasis is het verwoestend voor de longen. Niet en NOOIT doen!

Login of registreer om te reageren