COPD 34 % maar daarachter staat een D

25-08-2019 om 13:39 uur

Een schrijven van z.h longarts COPD 34 % maar daar achter deze tekst staat een D.
Maar wat bedoelen ze met een D dat is mijn vraag?

Tevens ben ik de bezitter van Helicobacter Pylori
Ik vraag me af wat voor een effect dat heeft op mijn longen, als ik ademhaal komt er een ratelent
geluid uit mijn keel, maar als ik gebruik maak van een paracetamol dan is het euvel verholpen
dan merk ik geen kraken meer.

En dan nog dit: ik heb een hoge bloeddruk en daar heb ik voor gekregen een betablokker en ACE
remmer ,maar die blokker heb ik door de arts weg laten halen omdat deze blokker geeft
ademnood en nog bijgevolg het remt de ventolin, als je een aanval van ademnood en je wil ventolin
gebruiken heb je er niets aan.
Daarom gebruik ik alleen de ace remmer, maar dat duurt zes weken voor dat het werkt.

Login of registreer om te reageren
25-08-2019 om 14:10 uur

Bij copd heb je sinds kort naast gold 1 t/m 4 de letters A t/m D dit zijn de nieuwe groepen en in welke risicogroep je valt is weer belangrijk voor de fysio onder andere met welke vergoeding je krijgt volgens mij en geeft een beeld over de ernst en aantal exacerbaties. In de link hieronder staat het wat beter uitgelegd.

https://www.cooperatievgz.nl/zorgaanbieders/paramedische-zorg/kennisban…

Hopelijk snap je het zo beter

Login of registreer om te reageren
25-08-2019 om 14:17 uur

Met ACE remmers moet je ook uitkijken. Een bijwerking daarvan kan zijn dat je er van gaat hoesten. Wees erop bedacht dat het van je medicijnen kan zijn als je er last van krijgt.

Login of registreer om te reageren
25-08-2019 om 14:35 uur

Hoi Daantje, Het is al een hele tijd geleden dat ik naar jou heb uitgehaald betreffende
onzinegge uitspraken van wege de medicatie.

maar ik wil toch mijn excuses maken ten opzichte van jou, van die nare taal de ik
uitgebraakt heb.

Ik heb toch de hoop dat je dit wil aanvaarden.

Want je reageer toch weer op mijn vraag.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
26-08-2019 om 08:34 uur

Met betrekking tot D: zie de link boven inderdaad.
Een beta Blokker hoeft niet perse vermeden bij mensen met longproblemen. Bloeddruk goed onder controle is ook erg van belang. Vaker heeft dat even tijd nodig.

Login of registreer om te reageren
26-08-2019 om 20:06 uur

heb als copd- er al tig antibioticakuren gehad maar bleef groen pus zonder ander slijm ophoesten.
heb nu voor 6 maanden colfinair met eflowrapid voorgescrhreven gekregen. wat kan ik hiervan verwachten?
longcapaciteit 25%

Login of registreer om te reageren