Atrovent en Foster

18-08-2019 om 08:56 uur

Waar ik eigenlijk nooit echt een antwoord heb gehad is hoeveel tijd er tussen 2 inhalaties van 2 verschillende medicijnen moet liggen. In mijn geval dus de Atrovent en de Foster. Ik moet ze beide 's morgens en laat in de middag, rond etenstijd innemen. 's avonds neem ik ze niet een omdat dat mijn nachtrust beinvloed.

Login of registreer om te reageren
20-08-2019 om 11:44 uur

@emsepems ik heb in heideheuvel geleerd op elke uitademing een tot 3 treden in mijn geval en kracht ook op uitademing inderdaad.
En precies zoals goudvisje het beschrijft heb ik het geleerd ja:)

Login of registreer om te reageren
20-08-2019 om 12:58 uur
Reactie op emsepems

nckii: traplopen op inademing ipv uitademing

bij kracht is het uitademen

Oh sorry, ik zie t verkeerd om... t zal de tramadol wel zijn.
goudvisje en jij hebben gelijk

Login of registreer om te reageren
20-08-2019 om 13:21 uur

@emsepems haha die tramadol is heel fijn maar soms ook wat minder haha.
Ik ken ook mensen die het dus wel andersom hebben aangeleerd

Login of registreer om te reageren
25-10-2019 om 09:42 uur

Ik lees hier dat veel mensen Foster gebruiken , 1 a 2 keer per dag ... zelf gebruik ik smorgens eerst Foster , die werkt idd in een paar minuutjes , dan flesje Yakult met wat pilletjes en dan de Spiriva , 1 maal daags .
Wat ik wil vragen , bij mij werkt de Foster heel goed , maar ook heel kort , ik mag van de longarts 4 keer per dag 2 pufjes , wat ik dus ook doe .. maar daar heeft de Apotheek weer problemen mee .
Zijn er hier nog meer mensen bij wie de Foster maar een paar uur werkt ???

Login of registreer om te reageren
25-10-2019 om 09:57 uur

@Morena, ja ik gebruik ook 4 x2 foster en het werkt allemaal erg kort, dat is ook bij copd vaak zo, de pufjes doen niet zoveel, het is een beetje pappen en nathouden.
Wat je kunt vragen is of je er Berodual bij mag gebruiken, die mag ik 8x1 per dag, zodat ik vaker een pufmomentje heb, omdat alles zo kort werkt.
Spiriva heb ik ook, zal vast wat doen merk er weinig van...
Als de apotheek moeilijk doet, op recept laten zetten dat je echt meer foster nodig hebt, 4x2 wordt heel vaak voorgeschreven dus moet de apotheek niet moeilijk doen!
Wanneer je Berodual krijgt dan neem je dit eerst en dan de foster.
Hoop dat je er wat aan hebt!

Login of registreer om te reageren
25-10-2019 om 10:05 uur

@Morena, ik gebruik eerst de Spiriva en daarna de foster. Als de LA 4x2 pufjes foster voorschrijft dan is dat toch goed. Spiriva 18 gebruik ik 1 x daags.

Login of registreer om te reageren
25-10-2019 om 10:54 uur
Reactie op Morena

Ik lees hier dat veel mensen Foster gebruiken , 1 a 2 keer per dag ... zelf gebruik ik smorgens eerst Foster , die werkt idd in een paar minuutjes , dan flesje Yakult met wat pilletjes en dan de Spiriva , 1 maal daags .
Wat ik wil vragen , bij mij werkt de Foster heel goed , maar ook heel kort , ik mag van de longarts 4 keer per dag 2 pufjes , wat ik dus ook doe .. maar daar heeft de Apotheek weer problemen mee .
Zijn er hier nog meer mensen bij wie de Foster maar een paar uur werkt ???

als je longarts dat goed vind is dat ook goed. de dosering is hoog, dus de apotheek zal idd kritisch meekijken.
Omdat het hoge dosering is heb ik om die reden serevent erbij gekregen, en puf op dit moment 6 pufjes op een dag (en in slechtere periodes 9 pufjes), naast alle andere medicatie.
maar het is per persoon anders. misschien kun je bij je longarts aangeven dat de apotheek problemen heeft?

Login of registreer om te reageren
25-10-2019 om 12:17 uur

@emsepems , de longarts heeft al 3 keer een recept met verklarend briefje meegegeven , de huisarts heeft met de apothekeres gebeld , en ik krijg toch telkens maar voor 1.5 maand mee in plaats van 3 maanden ... zo kan ik dus nooit meer alle medicijnen tegelijk ineens op gaan halen , wat wel makkelijk was omdat je niks kon vergeten

Login of registreer om te reageren