Mondhygiene

13-08-2019 om 16:01 uur

Door gebruik van de puffers merk ik dat mijn gebit ook daarvan "profiteert" Er zijn verkleuringen en ik poets 3 keer per dag mijn tanden. Misschien een rare vraag masr Is het zinvol om te poetsen na elke pufsessie. Ik spoel en gorgel wel elke keer heel goed mijn mond na het puffen.

Login of registreer om te reageren
13-08-2019 om 16:06 uur

Mijn tandarts heeft gezegd dat 3x per dag poetsen voldoende is meer juist averechts kan werken. Wellicht kan je wel spoelen met mondwater? Mijn gebit ik ook achteruit gegaan door alle medicatie en gewoon blijven poetsen was het advies van de tandarts. En blijven spoelen na elke keer puffen. Als het lukt qua verdelen kan je het wel zo doen dat je rond die 3x poetsen puft

Login of registreer om te reageren
13-08-2019 om 16:23 uur

weet je dat hier al best veel over geschreven is? kijk maar eens onder de zoekfunctie bij gebit.

en idd is het wijs om te spoelen na het puffen, op die manier verwijder je de stoffen die in het medicijn zitten, naast 2x op een dag poetsen.
je tandarts kan je ook advies geven.
succes!

Login of registreer om te reageren
13-08-2019 om 17:58 uur

Ik heb van mijn tandarts wel Elmex Medical gekregen om 1x per week mee te poetsen. Dat is mrt fluoride.

Login of registreer om te reageren
13-08-2019 om 18:07 uur

Ga je behalve naar de tandarts ook naar de mondhygiënist? Dat heeft mijn gebit wel heel erg goed gedaan. Ik had van de puffers heel veel tandsteen. Op aanraden van de tandarts proberen we de tijd ertussen nu weer wat af te bouwen.

Login of registreer om te reageren
14-08-2019 om 05:46 uur

Jazeker. De mondhygieniste is erg fijn.... En inderdaad heb ik ook meer tandsteenvorming dan anders, alleen trekt mijn tandvlees meer en meer terug. Zal wel leeftijdsgerelateerd zijn. Goed poetsen en goed spoelen dus.

Login of registreer om te reageren
14-08-2019 om 05:47 uur

[quote="Soosh;c-577558"]Ik heb van mijn tandarts wel Elmex Medical gekregen om 1x per week mee te poetsen. Dat is mrt fluoride. [/

Naast de Elmex gebruik ik ook van bioxtra tegen de droge mond, omdat ik daar best wel veel last van heb.....

Login of registreer om te reageren
14-08-2019 om 09:24 uur

Koop ns Sur plus tandvleeswonder 10 ml. Ik heb dit al jaren zo nu en dan en is werkelijk een wonder!

Login of registreer om te reageren
15-08-2019 om 10:11 uur

@Stefanie, tandvleeswonder van Sur plus is niet meer leverbaar zie ik..

Login of registreer om te reageren
15-08-2019 om 10:40 uur

Zoals ze zeggen:Alles zakt met ouder worden behalve je tandvlees hihi.
Ik denk het beste aan je mondhyg of tandarts vragen wat je er tegen kunt doen.
Meer dan poetsen, electrisch en niet te hard drukken en ragen/flossen en spoelen kun je zelf nu niet doen, ik zelf gebruik paradontax voor tandvleesproblemen.
Succes!

Login of registreer om te reageren
15-08-2019 om 15:43 uur
Reactie op Milly

@Stefanie, tandvleeswonder van Sur plus is niet meer leverbaar zie ik..

Ohhh da's k** heb er nog niet zo lang geleden 2 gekocht. Heel zuinig smeren en hopen dat het niet helemaal uit de handel is :((

Login of registreer om te reageren