Het houd maar niet op...;)!

12-08-2019 om 09:40 uur

He hallo!
Wat was t heerlijk om n paar daagjes weg te zijn! Eigenlijk waren we helemaal niet van plan om op vakantie te gaan.. Ik revalideerde tenslotte en aan ons huis moest onderhoud gepleegd worden... Maar k moest twee weken vrij nemen van t revateam om uit te rusten, de klusjes aan t huis verliepen erg voorspoedig en toen dacht ik: 'ik ga mijn lieverds verrassen!' Iedereen is zo lief en dapper geweest afgelopen jaar.. En zodoende boekte ik 'last minute' een paar daagjes weg, oh de voorpret was al heerlijk!
Het was n appartementje aan de rand van de bossen in Drenthe. Donderdag gingen we heen en zaterdag waren we weer thuis, t was te overzien zo met inpakken ed en we hebben genoten! Manlief en de kids hadden de fietsen mee, hebben mooie fietstochtjes gemaakt. De oudste ging liever offroad met de mountainbike en kwam dan met 'bostenue' weer thuis! En dan dat snoetje erbij, prachtig! Vind t prima als mijn kinderen hun hart zo ophalen en hun grenzen leren kennen, dat ze dan vies worden en hier en daar wat geschramt en gebutst raken.. Ach ja, dat hoort erbij! Uiteraard wel met passende bescherming zoals n fietshelm ed! Verder zochten ze dennenappels, eikeltjes, mooie bladeren, klommen in bomen en op grote keien.. Lekker ravotten en uitleven!
Zelf ging ik s morgens mee met n activiteit en s avonds maakten we een boswandeling.. In de schemering waardoor er zo n mooi strooilicht valt en de zon rood aan de hemel stond... We zagen n reetje en n eekhoorn, hoorden roofvogels schreeuwen en vogeltjes fluiten.. Maar ook de stilte van de natuur, wat een rust gaat daar van uit!
Verder bezochten we museumdorp Orvelte, prachtig! We snoepten van lekkernijen van de 'dorpsbakker' bereid met vergeten melen en op authentieke wijze, de kids mochten de klompenmaker en de smid helpen, namen n kijkje in de schaapskooi, zochten de eendenkooi op en rustten uit in de oude boomgaard met hoogstambomen.. Uiteraard was de rolstoel mee, wat een uitkomst als je niet ver kan lopen!
Man en kids gingen ook naar voormalig kamp Westerbork, we moeten de geschiedenis van ons land oa doorgeven en op school wordt t ook behandelt bij geschiedenis.. Ze waren onder de indruk ervan, trieste geschiedenis!
We zochten t grootste hunebed van Nederland op bij Borger en liepen t boomkroonpad. Erg leuk en t was allemaal gelijk oefenen en trainen voor mij, veel leuker en makkelijker dan in de zaal Haha;)
Maar ook waren t dagen dat we lekker uitsliepen en s morgens relax op t terras ons ontbijt namen.. De laatste dag lieten we ons verwennen met n ontbijtje wat door de eigenaars verzorgt werd, wat een verwennerij!
Ook bezochten we op de laatste dag nog t ooievaarsstation in de omgeving van De Wijk, zoveel ooievaars! Die vogels hebben wat vind ik.. Mooi!
En toen de eerste spetters vielen namen we afscheid van Drenthe.. Tot ziens, bedankt voor de rust en al t moois:) Op naar Zeeland..!

Lieve groet
:x

Login of registreer om te reageren
13-08-2019 om 10:51 uur

Wat heerlijk! En bekende omgeving:D wij gingen voorheen ook altijd op vakantie in die regio van Drenthe.
Wat fijn dat je hebt kunnen genieten en je gezin ook! Geniet nog na zou ik zeggen:)

Login of registreer om te reageren