V: alternatief voor neutral scheerschuim gezocht!

30-08-2014 om 15:21 uur

wij kwamen er vandaag achter dat neutral scheerschuim uit de handel is. Omdat het slecht verkrijgbaar was hadden we een hele voorraad,maar helaas bestaat hij nu gewoon niet meer.
Wat is een alternatief voor deze scheerschuim? Andere alternatieven die volgens de drogist tegen allergie zouden zijn, leverden in het verleden een ontstoken opgezwollen gezicht op.

Login of registreer om te reageren
30-08-2014 om 15:35 uur

Ik gebruik de sensitive gel van Etos, goede ervaringen mee. Heb je die al geprobeerd?

Login of registreer om te reageren
31-08-2014 om 11:00 uur
Reactie op horta

Ik gebruik de sensitive gel van Etos, goede ervaringen mee. Heb je die al geprobeerd?

Is deze geheel zonder parfum, kleurstoffen etc?

Login of registreer om te reageren
31-08-2014 om 11:03 uur

Heb je weleens gewone handzeep gebruikt?
dat zou ik eens proberen.

Login of registreer om te reageren
31-08-2014 om 11:05 uur

Gouden hand, dit is een al zeer oude zeep. Moet je wel de geel/ blauwe variant neme .mijn man heeft ook een gevoelige houd en dit gaat al jaren prima

Login of registreer om te reageren
31-08-2014 om 13:42 uur

Hallo MdB,

Aangezien je het over het gezicht hebt, denk ik dat het voor je man is?
Ik herken de irritatie van scheergel. Zelfs die voor de gevoelige huid geeft rode bultjes en jeuk. De 'pure en delicate' doet het echter wel goed bij mij.

http://imgcdn.farmaline.be/web/cache/thumbs/2/9/2/2/5/4/0/files/gillette-venus-satin-pure-delicate-scheergel_nl-thumb-1_500x500.jpg

Ik heb even voor je opgezocht of deze parfum en kleurstoffen vrij is, en dat is ie. Hier is een link met beknopte informatie.
Hij is wel voor vrouwen, maar aangezien hij parfumvrij is, is dat voor je man misschien geen probleem en is het al fijn als hij irritatievrij kan scheren?

Groetjes Evi

Login of registreer om te reageren
01-09-2014 om 13:00 uur

Hallo MdB,

Er zijn speciale prikkelarme producten voor mensen met een allergische of overgevoelige huid. Hierin zitten geen fosfaten, parfums, kleurstoffen, witmakers, enz.  Deze producten zijn te verkrijgen bij Allergiewinkels. Bijgaand  ook nog een link met een overzicht van geurvrije producten https://www.parfumvrij.nl/.
Elk product kan een prikkel bevatten; er is dus geen product waar iedereen bij gebaat is!

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren
11-08-2019 om 08:00 uur

Ik gebruik altijd vloeibare paraffine. Gewoon los verkrijgbaar, even overgieten in een handzame fles.

Wilkinson scheerolie is ook een minerale olie (vloeibare paraffine) en werkt ook goed als scheerolie; de Consumentenbond heeft onderzocht dat je je het beste kunt scheren met babyolie. Dat is ook een minerale olie (paraffine). Vloeibare paraffine kun je zonder geurstof verkrijgen.

Werkt als een trein. En is vele malen goedkoper want je hebt maar een paar druppels per keer nodig. Wel goed (dubbele) mesjes steeds afspoelen.

Login of registreer om te reageren