Aanhoudende kriebelhoest

10-08-2019 om 18:24 uur

Mijn man hoest sinds 3 weken vanaf vroeg in de avond tot smorgens vroeg.het is een droge kriebelhoest, waardoor hij benauwd wordt.hij gebruikt vanwege zijn astma fluticason inhalatie, 125 microgram per dosis2x daags.daarnaast heeft hij ventolin 100 microgram. Nu helpen de inhalaties helemaal niet als hij benauwd wordt door de hoestbuien. Daarnaast reageert hij op het moment op bijna alle luchtjes om hem heen met hoesten(parfum,deo,wasmiddel,etc).hij is bij de huisarts geweest,die zegt dat zijn longen schoon klinken, heeft ook bloed afgenomen, de infektiegraad is gewoon. Prednison krijgt mijn man niet omdat het zijn weerstand meer verminderd,aldus huisarts.huisarts kan niets voor hem doen! Hij is radeloos, dood moe, omdat hij al 3 weken nauwelijks slaapt. Heeft iemand een idee wat we kunnen doen.

Login of registreer om te reageren
10-08-2019 om 19:31 uur

Bij een droge kriebelhoest krijg ik vaak codeïne voor de nacht om in ieder geval te kunnen slapen. De codeïne onderdrukt de hoestprikkel.
Het klinkt voor mij als een verergering van de astma dus ik zou zeggen overleg met de huisarts of die qua puffers wellicht iets kan veranderen dat uw man minder last heeft. Ook omdat de reactiviteit verergert lijkt. Bij mij is hoesten een teken dat mijn astma meer opspeelt en ik heb dan een plan om mijn medicatie te verhogen. Dus ik zou toch opnieuw met de huisarts om de tafel gaan zitten, want in mijn oren klinkt dit te makkelijk dat de huisarts nu niks kan doen.

Login of registreer om te reageren
11-08-2019 om 12:05 uur

Idd codeine maar altijd na overleg met je arts, je kunt ook zelf hoestdempende middelen kopen waar dit in zit maar mocht er iets aan een ontsteking zitten of id dan hebben ze vaak liever niet iets met codeine.
Wat soms ook helpt is neus spoelen met zout water en ook de keel gorgelen met zout water kan helpen.
Ik zelf neem ook nog eens een klein beetje suikerwater, en dan heel kleine slokjes, werd vroeger gegeven, al is suiker niet goed toch hielp t soms
Sterkte!want jijzelf zal ook amper slapen met dat hoesten.

Login of registreer om te reageren
11-08-2019 om 12:10 uur

Tijmsiroop helpt bij mij ook wel tegen kriebels maar ik heb het meestal alleen als ik in slaap wil komen.

Login of registreer om te reageren