Waar vernevelen

10-07-2019 om 17:09 uur

Waar in huis vernevelen jullie ? Gewoon in de kamer? Is dit schadelijk voor je omgeving ? ( combivent )

Login of registreer om te reageren
02-08-2019 om 07:22 uur

@Tamia dat kan ook, ik heb zelf geen NaCl oplossing om erbij te voegen, ik stop soms ook regelmatig even, maar meestal vernevel ik gewoon in 1x.
Behalve die ene keer dat ik hypertoon zout vernevelde toen ben ik gestopt en gaan puffen en daar achteraan met mijn andere vernevelaar gaan vernevelen. Dat ik ervoor 3 luchtwegverwijders had genomen en had laten inwerken maakte totaal niet meer uit:( dus hypertoon zout vernevel ik alleen nog via het herriemakende vernevelapparaat:p

Login of registreer om te reageren
02-08-2019 om 07:25 uur

Hypertoon zout mag je niet verdunnen, dan is het niet meer hypertoon.

Login of registreer om te reageren
02-08-2019 om 07:41 uur

Klopt helemaal Daantje! Daar moet ik sowieso al 4ml van vernevelen dus ik vind ik ook wel weer genoeg en lang genoeg duren xD

Login of registreer om te reageren
02-08-2019 om 12:44 uur

Ik vernevel ipramol met de Innospire Go, 4-6x per dag. Nooit problemen (meer) mee! Tot ong n jaar geleden ging ie steeds met n paar maanden stuk, bleek dat er geen corticosteroïden mee verneveld kunnen worden omdat de mesch dan dichtslibt. Vraag me af of je dan hypertoon zout ermee kan vernevelen omdat zout ook afzet.. Heb voor de Flixotide verneving nu ook n mobiele vernevelaar, de Wineb Go. Dat zou ms ook n oplossing zijn, lichtgewicht maar maakt wel herrie.
Denk dat medicatie die sneller binnenkomt heftiger bijwerkingen geeft. Heb na verneveling ipramol met de Innospire heviger last van hoge hartslag.

Login of registreer om te reageren
02-08-2019 om 12:56 uur

@Milly dan heb hij mazzel ermee dat je zoveel kan vernevelen zonder dat hij stuk gaat. Mij werd verteld dat ik hem echt maar 3x per dag mag gebruiken en zelfs toen ging hij kapot en kreeg ik een nieuw mondstuk.
Maar hypertoonzout vernevel ik er inderdaad niet meer mee. Mede doordat het te heftig binnen komt en ik inderdaad bang was dat het kapot zou gaan. Ze vroegen mij ook bij aanschaf (via mediq romedic) wat ik vernevel.
Verder heb ik ook de wineb go voor de overige vernevelingen, maar die werkt net zo als de standaard vernevelaars. Voordeel is dat je hem in de auto kan opladen en max 2x zonder stroom kan vernevelen. Verder baal ik enorm van die herrie, maar dat is een persoonlijk iets. Zodra ik zieker ben word ik enorm overgevoelig voor alles en dus ook geluid.

Login of registreer om te reageren
02-08-2019 om 20:44 uur

@Nckiie en @Daantje : ik vernevel 6%NaCl, dus hypertoon zout met de innospire go. Mijn longarts adviseerde mij om het met +-1ml luchtverwijder te vernevelen, om te vermijden dat het hypertoon zout mijn longen zou irriteren. Bij mij werkt die combinatie echt goed.

Login of registreer om te reageren
02-08-2019 om 21:20 uur

@tamia ik doe het weer anders op advies:p mijn longarts adviseert eerst alle puffers en gewone verneveling en daarna 15-30 minuten wachten, dan 4ml hypertoon zout vernevelen en daarna vernevel ik vaak nog een keer gewoon ivm de benauwdheid en mocht ik een heel goede dag hebben dan alleen berodual en op heel slechte dagen eerst berodual en daarna vernevelen.
Maar dat je dat trekt de innospire go met hypertoon zout, ik vind dat echt te heftig en te benauwd. Is dus ook weer voor iedereen verschillend:)

Login of registreer om te reageren
03-08-2019 om 13:28 uur

Bedankt voor alle reacies. Ik heb inmiddels de innospire go. Wat een leuk klein apparaat! Wel duur, ik kwam niet in aanmerking voor vergoeding. Bij bronchiectasieen wordt ook het hypertone zout niet vergoed, hoewel het wel de LA is die het voorschrijft. Maar dit terzijde.
Bij MediqRomedic is de Innospire go 80 euro duurder dan bij Philips. Nou, de keus was gauw gemaakt dus.
Ik heb een keer verneveld met hypertoon zout en ik herken het verhaal over het feit dat het veel heftiger binnenkomt, Nckiie! Ik redde het nog net, ook omdat het maar 4 minuten duurt.
Ik kan me wel voorstellen dat het mesh eerder kapot gaat door het zout. Dat zou jammer zijn, want ik vind het apparaat nu al ideaal: geen lawaai, in 4 minuten klaar, weegt zo’n 120 gram.

Login of registreer om te reageren
03-08-2019 om 14:20 uur

@1234 klopt, bij philips was hij toen niet leverbaar dus heb ik hem bij mediq romedic aangeschaft.
Bij mij werd het eerste hypertoon zout ook niet vergoed toen heb ik het zkh gebeld en hebben ze een andere voorgeschreven die wel vergoed werd. Het kromme is dat ik die ene zelf voor €50 had moeten kopen en de andere die vergoed wordt kost €160, snappen jullie het?

Wat kan helpen is hem echt elke keer goed uitspoelen met koud water nadat je hem hebt gebruikt, elke dag in warm water met druppeltje afwasmiddel kwartiertje leggen en daarna weer uitspoelen met water via de kraan. En 1x per week 15 minuten uitkoken. Als je dit echt elke keer doet dan gaat hij zolang mogelijk mee:)

Heb hem helaas ook zelf moeten betalen, omdat ik te vaak vernevel voor de innospire go. Dus heb de wineb go wel via de verzekering gekregen en deze met verjaardagsgeld en spaargeld gekocht. Een flinke uitgave, maar ik heb weer een stukje vrijheid terug:)

Login of registreer om te reageren
03-08-2019 om 15:18 uur

@Nckiie, wat gek eigenlijk dat je de Innospire go zelf hebt moeten aanschaffen.. Heb beide vernevelapparaten via de verzekering, van Mediq. Wel na lang aanhouden van de longverpleegkundige en mij en n aantal brieven van de longarts... Vind de WiNeb go niet precies geschikt om bv een dagje mee weg te gaan. Zodra je meer dan twee x moet vernevelen (heb 4-8 vernevelmomenten) moet je n stopcontact gaan zoeken. De natuur in wordt lastig, dagje dierentuin of speeltuin idem. Heel blij dat ik ze beide heb, met dank aan longarts en longverpleegkundige;)

Login of registreer om te reageren