kenacort injectie

31-07-2019 om 10:58 uur

Gisteren heb ik een Kenacort-A 40 injectie gehad in mijn schouder, als depot en zal zo'n 6 weken werken. Dit omdat er kalk op de pees zit dus pijn.

Nu heb ik ernstig allergisch astma (veel medicatie, vaak hoog gedoseerd) en vraag af of dit medicijn ook een positieve werking heeft op mijn astma.
Zoja, werkt dit dan ook een week of 6?

Login of registreer om te reageren
01-08-2019 om 08:01 uur

Fijn om te lezen dat de pijn minder is!
Ik hoop voor je dat je astma er ook baat bij heeft. Aan de andere kant: 40 mg Kenacort die 6 weken werkt zou dus ong 1 mg per dag zijn die ‘vrijkomt’, vergelijkbaar dus met ong 1,25 mg pred per dag. Zal geen giga verschil zijn, maar wie weet, gaat het allemaal net iets makkelijker de komende weken.

Login of registreer om te reageren
01-08-2019 om 10:23 uur

@emsepems oh wat fijn dat de pijn al vermindert! Ik hoop voor je dat het je longen ook een beetje helpt, zou mooi meegenomen zijn:)
En meteen weer wat bijgeleerd:D

Heb zelf de injectie in mijn knie gehad en hielp helaas niet genoeg bij mij, maar ben enorm blij om te lezen dat je nu al profijt merkt!

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
02-08-2019 om 08:16 uur

ik weet niet of ik hieraan nog iets kan toevoegen . de injectie is natuurlijk ter plaate gegeven maar er zal altijd wat in de bloedbaan terechtkomen. kans dat het astma gunstig reageert, het is afwachten ook hoelang het dan eventueel wat verbetert. behandeling met inhalatiemedicatie blijft de hoeksteen, steroiden gespoten of als tablet zijn altijd veel belastender voor het lichaam en worden alleen gegeven als inhaltiemedicatie onvoldoende helpt.

Login of registreer om te reageren
02-08-2019 om 08:41 uur

Wat fijn, dit antwoord. En fijn, een ieder die in dit topic heeft meegedacht. Dankjulliewel!

Login of registreer om te reageren
07-08-2019 om 09:45 uur

een week na de kenacort injectie blijkt dat het niks doet op mijn astma. Door de pijn aan de arm/schouder puf ik eerder bij. Stiekem best een beetje jammer

Login of registreer om te reageren
07-08-2019 om 10:09 uur

Jammer @emsepems, het zou mooi meegenomen zijn als de corticosteroïden ook wat deden voor je astma. Had t wel verwacht omdat t plaatselijk is.. De pufjes voor t astma werken ook niet op je schouder..
Heb je nog zoveel pijn dan? Anders aan de bel trekken bij je arts he, t moet toch niet zo zijn dat je astma door de pijn ontspoort.. Sterkte meid!

Login of registreer om te reageren
07-08-2019 om 10:27 uur

Milly, er gaat ook een deel van de kenacort ook door je lichaam, kans op menstrueel vloeien, suiker verhoogd.
ik had ook vreetbuien, wat ik ook heb bij prednisolon, nu gelukkig weer over.

Ja ik heb nog veel pijn. Vanmorgen bij de fysio geweest en hij geeft aan dat ik meer pijnstillers 'moet' gebruiken. de pijn kan nog wel weken aanhouden, dat ik normaal. ook heb ik een sling gekregen voor als de arm te lang moet 'hangen', dat geeft pijn aan schouder en arm.

vanmiddag naar de longarts, ik geef dit alles ook aan hem aan.
bedankt voor t meedenken!

Login of registreer om te reageren