Chlamydia Pneumoniae en Mycoplasma Pneumoniae

31-07-2019 om 00:53 uur

Beste,

Ik heb na maanden met héél veel klachten, 40 j, als snoering op de borst, sensatie alsof ik voortdurend gif ruik, koortsig maar niet echt hoge koorts, gewrichtspijn eindelijk de diagnose gehad van bovenstaande bacterieën. Nu is mijn vraag, van als de anti biotica uitgewerkt is komen de klachten van mijn luchtwegen terug maar in een mate dat ik nog nooit heb gehad, dicht geknepen luchtpijp, geen enkel tolerantie meer naar ozon, fijnstof etc ik heb nu sindsdien tot 2 x een hele ernstige asmta aanval gehad waarbij ik geen lucht meer had om te praten en de lucht bleef achter in de longen, hyperinflatie pfff, het was zo verschrikkelijk beangstigend en werd uiteindelijk met de ambulance naar het zh gebracht. Anyway, nu weer thuis. Nu was mijn vraag, hoe lang duurt zo'n infectie met deze bacterieën ? En is er een kans dat ik levenslang moet anti biotica nemen doordat ik al astma heb en zwakke longen/luchtwegen ? Sinds ik anti biotica neem zijn de gewrichtsklachten weg, ik had zoveel pijn dat ik niet meer kon staan, zijn de borstontstekingen weg en andere lichamelijke zaken. Enkel de astma is er in erge mate momenteel wat mij noopt om gewoon binnenshuis te blijven in onze goed gereinigde en gesaneerde woning zonder ook maar iets van indoor Pollutie. Geen dieren, geen tapijten, anti mite protection hoezen voor matras en kussens, donsdeken is speciale vezel in silicone dacht ik of andere waar geen huisstofmijt in overleeft, geen kledij op de kamer. Maw verregaan sanering doorgevoerd door de jaren heen.Met ramen dicht, enkel nadat alle verkeer stil ligt na 20u s avonds gaan ramen op. Ik woon echter wel in een stad die bekend staat om het hoogst percentage fijnstof van mijn land, in de top 3.. Met havens, meelbedrijven, héél veel verkeer, etc etc.. dus héél nefast voor mijn longen. Maar ik ben aan het uitkijken om wat landelijker en gezonder trachten te wonen .Benieuwd of ik van die bacteriën kan afgeraken?

Login of registreer om te reageren
31-07-2019 om 10:39 uur

Hoi Lien, begrijp ik nu goed dat jij besmet was met 2 verschillende ziekteverwekkers? Dat is heftig! Ik heb er geen verstand van, maar zou het niet zo kunnen zijn dat je dan langer a.b. moet slikken, net als bijv. bij TBC besmettingen?
Na een "gewone" longontsteking zie je vaak dat longen heel gevoelig zijn voor prikkels. Dus bij zo'n ernstige besmetting zal dit zeker het geval zijn. Is invaliderend zeker? Kun je nog werken?

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
31-07-2019 om 10:56 uur

beste Lien
dat is inderdaad wel een opvallende combinatie van ziekteverwekkers. toch laten deze bacterien zich in het algemeen goed behandelen. als je astma hebt kan de infectie er voor zorgen dat je astma van de rails komt en dat kan geruime tijd duren. ik vermoed dat dat nu in de nasleep speelt, niet zozeer de ziektekiemen want die zullen onderhand wel weg zijn, maar verheviging van je astma. dta betekent dus een of twee trapjes hoger in de behandeling totdat je luchtwegen weer wat tot rust zijn gekomen. beterschap!

Login of registreer om te reageren
31-07-2019 om 21:21 uur

Beste dokter.

Bedankt alvast voor het spoedig antwoord. Ik heb echter het gevoel dat het met de dag achteruit gaat met mij longen. Ik kan niet eens meer neer liggen en het lijkt of mijn longen veel ruimte beginnen in te nemen of een gezwollen gevoel. Wat ik ook probeer, niets lijkt te helpen.
Van als de anti biotica zowat uitgewerkt is dan komt het koorts gevoel meteen terug, alhoewel het niet echt koorts is maar een verhoging.

Zijn deze ziektekiemen zeker al weg ? Omdat als de anti biotica wat op zijn laatste loopt dan wordt ik meteen terug héél zwak en trillerig en knijpen luchtwegen dicht.

Om eerlijk te zijn, ik word bang. Héél bang. Nog nooit heb ik mij zo voortduren kortademig gevoeld en alsof longen uit zetten.
Ik heb ook nog een vervelend iets en dat is alsof ik constant gif ruik, een gifgeur sensatie, alsof de buitenlucht geen lucht is maar een soort gif. Vreemd gevoel en heel vervelend vooral.

Dit alles is geëscaleerd na een Cortisone injectie voor rugpijn. De zondag had ik het aan mijn longen. Maar ik was al veel langer zo ziek en koortsig en die gifgeur sensatie had ik in de winter ook al ervaren.
Mvg
Lien78
[mod - voor/achternaam verwijderd, denk aan je privacy]

Login of registreer om te reageren
01-08-2019 om 06:32 uur

Thirza het is echt wel lastig. Ik mag er niet aan denken dat ik daar gans mijn leven verder mee moet met deze klachten. Bang dat mijn longen onherstelbare schade opgelopen hebben. Moeten hardnekkige beesten zijn want tegen dat ik mijn volgende pillen anti biotica moet nemen zijn ze in all hevigheid terug en duurt het dan uren voor longen weer iets wat rustiger worden.

Login of registreer om te reageren
01-08-2019 om 07:22 uur

Lieve Lien78,

Wat enorm naar wat je allemaal ervaart en meemaakt. Is het een idee om je arts te bellen of longverpleegkundige en dit allemaal uit te leggen? Ook hoe jij je voelt en wat het met je doet? Op die manier kunnen zij wellicht beter inspelen op je klachten en toch opnieuw onderzoeken of verder onderzoeken.
Ik wens je enorm veel beterschap en ik hoop dat je je heel snel weer veel beter voelt en van die nare bacteriën af bent en dat je astma weer onder controle is!

Login of registreer om te reageren
01-08-2019 om 07:49 uur

@Lien78
Artsen geven éénmalig antwoord en lezen het bericht daarna niet meer. Je kan wel nieuwe vragen aan de artsen stellen door gewoon een vervolgvraag in een nieuw bericht te plaatsen, met in het kort je voorgeschiedenis en een korte samenvatting van je vorige vraag. Als je vermoedt dat de bacteriën niet weg zijn dan moet je je hernieuwd laten testen door je ziekenhuis of huisarts. Zoals je zelf al zei, kan langdurige blootstelling aan luchtvervuiling je klachten doen verergeren. Verhuizen kan een optie zijn, maar wel eerst uitproberen of je in je nieuwe omgeving verbetering merkt. Zo was ik eens in het stroomgebied van de Loire in Frankrijk, waar de lucht zeer schoon is. Maar ik had het daar zo benauwd dat ik blij was om terug in mijn eigen stadje met zwaar verkeer te zijn.

Login of registreer om te reageren
01-08-2019 om 20:37 uur

@Reuzenkakatoe Bedankt voor jou spoedig antwoord. Amai hoe spijtig te horen dat je aan Loire veel last had. Ik heb ook al gemerkt dat verandering van lucht de klachten doet toe nemen. Het is een vreemd fenomeen die longen... Het probleem is dat ze in het zh niet willen testen omdat de CRP niet verhoogd is en ze geen enkele ontsteking zien op de foto. Nochtans heb ik wel héél veel last en slapeloze nachten en voortdurend temperatuur verhoging. Ik val zowat tussen wal en schip. In het zh zeiden ze dat ik de infectie doorgemaakt heb en mijn huisarts zegt dat het nu bezig is want bepaalde titers waren boven de 100. Ik voel aan alles dat huisarts wel gelijk had. Bovendien heeft die bacterie bij mij atherosclerose veroorzaakt en had zich op mijn gewrichten gezet. Gelukkig was mijn huisarts bij de pinken anders wil ik niet weten hoe het zou verlopen zijn.

Login of registreer om te reageren