3e keer klaplong???

28-07-2019 om 14:17 uur

Hallo, ik Ben Fabio 21 jaar oud, lang en slank.. of terwijl een perfect voorbeeld voor een klaplong.

Na mijn 1e keer een klaplong heb ik 6 dagen in het ziekenhuis gelegen. Mijn hele long ws ingeklapt maar al snel heeft de drain goed zijn werk gedaan.

Na 3 weken was het weer zo ver.. weer een klaplong.. dit keer was het niet mijn hele long maar alleen de bovenzeide, de arts heeft gezecht als het het zelfde blijft kunt u morgen weer naar huis.. maar helaas.. het was erger geworden en hebben metwen een drain geplaatst.
Helaas heeft er veel vocht gezeten en bleef het maar terug komen waar door het moeilijk was om te plakken. Na 6 dagen konden ze eindelijk plakken. Ik heb een ruggeprik gehad voor tegen de pijn.. maar helaas deed die niet zijn werk, het was meer aan de linker kant verdooft dan aan de rechter kant ( rechts had ik een klaplong) ik moest op de dag dat ik de ruggeprik kreeg proberen te lopen en naar de wc, na dat ik naar de wc ben geweest schoot de pijn enorm weer in mn long.. ook met een naar gevoel als of het aan het borrele/trillen was.. maar heb nooit na gevraagt of dat noemaal is aamgezien ik dachr dat het bij het prces hoorde.. maar na 3 dagen mocht ik naar huis. Eigenlijk ging het wel goed naar mijn idee tot nu.. vanmiddag schoot het weer in mijn rug en kreeg ik weer last van mn nek/schouder.. nu is het ook zo dat het met adem halen enorm borrelt/trilt en ben ik bank dat het plakken van mijn long niet goed is gegaan, naar mijn idee is dat borrelen/trillen tijdens het adem halen niet goed? Ook als ik mn hand op mijn borstkast leg voel ik dat.. is dat noemaal? Ik ben niet benauwd naar mijn idee en ademhalen gaat opzich ook wel goed vergeleken de andere dagen.. wel ben ik telkens aan het hoesten...

Dus van een lanf verhaal een kort verhaal te maken: na vanmiddag trilt/borrelt mijn long bij het adem halen en als ik loop/ trap op ga voel ik het ook trillen als of het weer los hangt.. ook had ik pijn in mijn schouden en ben ik telkens aan het hoesten maar niet benauwd of dergelijke. Op het moment is de pijn wel weg maar hoeste blijft wel aamhouden en het idee dat ik een beetje heesch ben met ademen. Is het iets om me zorgen over te maken of is kan dat de na pijn zijn van het plakken van de long? Of is het niet goed gegaan?

Ik ben al eerder een keer terug geweest voor een foto om da het een beetje trilde/borrelde maar nu heb ik het idee dat het erger is, ook om dat de pijn in mn rug er weer zat en moet hoesten.

Ik hoop dat ik van uit hier wat wijzer kan worden.. weet er geen raad mee..

Groetjes Fabio

Login of registreer om te reageren
30-07-2019 om 20:04 uur

Wat balen en niet meer twijfelen he! Hopelijk herstel je nu heel snel en is dit driemaal scheepsrecht en dus de laatste keer. Beterschap en sterkte!!!

Login of registreer om te reageren
30-07-2019 om 20:24 uur
Reactie op Juno92

Wat balen en niet meer twijfelen he! Hopelijk herstel je nu heel snel en is dit driemaal scheepsrecht en dus de laatste keer. Beterschap en sterkte!!!

Dankjewel, ja het was volgens de arts niet erg om even af te wachten, je lichaam voelt wanneer het ernstig is. Waarachijnlijk gaan ze het nu operatief doen en hopen dat het de laatste keer is! Iedereen bedankt voor de advies!

Login of registreer om te reageren
30-07-2019 om 20:56 uur

Ja je lichaam voelt het wel, maar je geest kan een hoop beïnvloeden... spreek helaas uit ervaring. Ik denk altijd het valt wel mee en uiteindelijk valt het vaak toch niet zo mee als ik dacht.
Maar fijn dat je nu in goede handen bent en ik hoop dat de operatie het voorgoed oplost!

Login of registreer om te reageren
14-08-2019 om 21:41 uur

Gisteren eindelijk thuis gekomen na 2.5 week in het ziekenhuis zijn geweest. Nu is het zo dat bijna alles goed is gegaan maar na de operatie weer een klaplong heb gehad na de foto was dat te zien.. ze hebben 2 dage later nog een controke foto gemaakt en het was iets verbetert.. maar voor dat ik naar huis ging hebben ze geen foto meer gemaakt dus weet ik niet hoe het zit.. ze hebben een VATS gedaan waar bij ze de zwakke plek van de long er af hebben gehaald en de longvlies oogeschuurd hebben.
Maar nu komt het.. zodra ik in bed lig trilt heel me long zelfs wanneer ik mijn hand op mijn zij leg voel je het trillen.. is er iemand die daar meer ervaring mee heeft gehad? Of misschien een verklaring voir heeft?
Is het iets om me zorgen over te maken? Het zal toch niet zo zijn dat mijn long nog steeds niet oo zijn plaats ligt of nogsteets is ingeklapt...?

Iemand een verklaring?

Login of registreer om te reageren
15-08-2019 om 08:45 uur

Als je je zorgen maakt naar je huisarts gaan of de poli vd longarts bellen! Voor t weekeind..
Sterkte!!

Login of registreer om te reageren
15-08-2019 om 08:51 uur

Ik sluit me bij Milly aan, als je het niet vertrouwt gewoon het zkh bellen, aangezien je nog onder hun zorg valt omdat je net ontslagen bent. Je kan ook overleggen of dat normaal is aan de telefoon en dan kunnen zij beoordelen of het normaal is of niet. Daar heb je denk ik sneller antwoord op dan hier op het forum. En het is al donderdag dus bijna weekend, dus als ik jou was zou ik vandaag bellen

Login of registreer om te reageren