Salbutamol

30-07-2019 om 20:41 uur

Goedenavond,

Sinds vandaag heb ik de aerol salbutamol 100 mcg meegekregen. Hiervoor gebruikte ik de cyclohaler 400 mcg. De cyclohaler ging via de longarts. Na gebruik begon ik steeds te hoesten en bij het spoelen had ik er ineens bloed bij. Nu dus deze gekregen na veel moeite. Moet ik dan nu 4 pufjes per keer nemen?

Login of registreer om te reageren
30-07-2019 om 20:50 uur

Nee, normaal gezien niet. Wat staat er op de sticker op het doosje? De aerosol komt beter in je longen dan de cyclohaler vandaar dat je normaalgesproken met een lagere dosering toe kan.

Login of registreer om te reageren
31-07-2019 om 09:32 uur

Dag Lady Miedema,

Op de sticker van het doosje staat hoe vaak je het mag gebruiken. Salbutamol gebruik je naar behoefte (vaak 1 inhalatie per keer), tenzij de arts je een schema heeft geadviseerd. Als je er niet uitkomt neem dan even contact op met je huisarts. Succes.

Met vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren
31-07-2019 om 09:37 uur
Reactie op lady_miedema

Goedenavond,

Sinds vandaag heb ik de aerol salbutamol 100 mcg meegekregen. Hiervoor gebruikte ik de cyclohaler 400 mcg. De cyclohaler ging via de longarts. Na gebruik begon ik steeds te hoesten en bij het spoelen had ik er ineens bloed bij. Nu dus deze gekregen na veel moeite. Moet ik dan nu 4 pufjes per keer nemen?

de huisarts heeft aangeven hoeveel je er van moet nemen en dat staat op de sticker op het doosje. is het je niet duidelijk dan moet je met je huisarts overleggen over de hoeveelheid.
succces

Login of registreer om te reageren