Spiriva

26-07-2019 om 05:27 uur

H allo.
Sinds 4 weken gebruik ik Spiriva naast mijn Ventolin, Seretide, Singulair en Mizollen.
Omdat mijn longfunctie iets achteruit is gegaan adviseerde huisarts en longverpleegkundige om er Spiriva bij te gebruiken.
De eerste week merkte ik niets de tweede week iets beter. In de loop v aan deze weken werd ik benauwder en net of ik helemaal mijn lucht wordt afgeknepen met benauwdheid.
Nu deze week Ga ik het steeds meer opmerken. S ochtends als ik wakker wordt faat het redelijk goed.
Dan neem ik Ventolin en Seretide in. Even later de Spiriva. Dan dus nu een half uur later gevoel dat mijn keel wordt af geknepen. Ook benauwder gevoel.
Is dit bij iemand ook herkenbaar?
Ik ga hem er morgen maar eens even mee stoppen en contact opnemen met de huisarts.
Groet Hanneke
[achternaam verwijderd door moderator, denk aan je privacy.]

Login of registreer om te reageren
26-07-2019 om 13:30 uur

Ja heb ik ook gelezen over bronchospasma. Ook recensies van mensen die ook benauwder werden en een beklemmend gevoel op de borst kregen. Ga het wel uittesten en spoedig ook naar de Longarts.
Ik had anders ook genoeg aan Ventolin en Seretide.

Login of registreer om te reageren
26-07-2019 om 14:57 uur

Toch vraag ik me af waarom dan niet je twijfels met de huisarts of de assistente gedeelt? Las je stukje nog eens en t is al n paar weken.. Je krijgt medicatie niet zomaar erbij en dan verbaast het me toch wel dat er zomaar wordt gezegt 'prima stop er maar mee'! We zijn geen artsen, wel ervaringsdeskundigen en daarom kunnen we advies geven aan anderen geven over medicatiegebruik of onze ervaring delen maar t is altijd verstandig zulke dingen met je arts te bespreken! Ms heeft Hanneke wel n infectie, last van de warmte of reactie ergens op..

Dit is eerder ook ter sprake geweest dacht ik.

Login of registreer om te reageren
26-07-2019 om 16:56 uur

Milly tis een luchtwegverwijder dan is het niet zo erg om te stoppen ter vergelijking.
En qua ervaring ik ben er destijds ook mee gestopt en over gegaan op de eklira en was goede keuze.

Login of registreer om te reageren
26-07-2019 om 17:41 uur
Reactie op Stefanie

Milly tis een luchtwegverwijder dan is het niet zo erg om te stoppen ter vergelijking.
En qua ervaring ik ben er destijds ook mee gestopt en over gegaan op de eklira en was goede keuze.

Hoi Stefanie. Kreeg jij het er ook zo benauwd van en duizelig ben ik er ook van. Kan al niet goed zijn. Sinds ik in de overgang ben reageer ik heel heftig op medicijnen. Zal deze ook weer wel zijn.

Login of registreer om te reageren
26-07-2019 om 18:03 uur

Nee. Ik merkte totaal niks van het gebruik. Maar je kan er best last van hebben hoor. Zo kan ik niet tegen ventolin, daar krijg ik super ademnood van.

Login of registreer om te reageren
27-07-2019 om 08:42 uur

Vanochtend vroeg de Spiriva niet meer ingenomen. De laatste paar weken had ik direct last na een kwartier van benauwdheid, gevoel van keel dichtknijpen en pijn op mijn borst.
Anders neem ik hem om 6.00 uur in. Nu is het bijna 11.00 uur. Nu voel ik me nog steeds goed. Ik weet nu al en voel het aan mijn lichaam waar die klachten vandaan kwamen. Van de Spiriva dus. Vanochtend wel net als anders de Ventolin en Seretide ingenomen. Gaat prima.
Maandag we even naar de huisarts om dit te melden.
Ik wilde dit even met jullie delen.

Login of registreer om te reageren
27-07-2019 om 12:19 uur

Attent van je dat je nog even een update geeft. Soms is het inderdaad al snel duidelijk als je het medicijn gewoon laat staan. Soms kan het ook even duren, omdat stoffen dan eerst uit je lichaam moeten.
Misschien is het ook goed om dit bij Lareb.nl te melden. Maar doe dit dan na je bezoek aan de huisarts.

Login of registreer om te reageren