Spiriva

26-07-2019 om 05:27 uur

H allo.
Sinds 4 weken gebruik ik Spiriva naast mijn Ventolin, Seretide, Singulair en Mizollen.
Omdat mijn longfunctie iets achteruit is gegaan adviseerde huisarts en longverpleegkundige om er Spiriva bij te gebruiken.
De eerste week merkte ik niets de tweede week iets beter. In de loop v aan deze weken werd ik benauwder en net of ik helemaal mijn lucht wordt afgeknepen met benauwdheid.
Nu deze week Ga ik het steeds meer opmerken. S ochtends als ik wakker wordt faat het redelijk goed.
Dan neem ik Ventolin en Seretide in. Even later de Spiriva. Dan dus nu een half uur later gevoel dat mijn keel wordt af geknepen. Ook benauwder gevoel.
Is dit bij iemand ook herkenbaar?
Ik ga hem er morgen maar eens even mee stoppen en contact opnemen met de huisarts.
Groet Hanneke
[achternaam verwijderd door moderator, denk aan je privacy.]

Login of registreer om te reageren
26-07-2019 om 06:58 uur

Ik ben geen arts maar het is wel duidelijk dat er iets niet goed gaat. Spiriva maakt het longweefsel soepeler, zodat je gemakkelijk kan ademen. Het mag geen benauwdheid veroorzaken. Daarom inderdaad bij eerste gelegenheid met de huisarts overleggen.

Login of registreer om te reageren
26-07-2019 om 08:28 uur

Hoi Hanneke, kan t ms aan de weersomstandigheden liggen? Uiteraard aan de bel trekken bij je arts als de voorgeschreven medicatie averechts werkt. Maar omdat je aangeeft dat je resultaat ging merken en deze week dat je je benauwder voelt.. Het is nu zwaar voor longpatienten, neem dat mee in je overweging..
Sterkte hoor!

Login of registreer om te reageren
26-07-2019 om 09:21 uur

wijs hanneke om contact met je arts op te nemen, het kan dat het aan de spiriva ligt. maar ook duizend andere dingen als warmte hooikoorts virus...

Login of registreer om te reageren
26-07-2019 om 09:23 uur
Reactie op hzuidijk

H allo.

Groet Hanneke
[achternaam verwijderd door moderator, denk aan je privacy.]

wijs, maar haar achternaam staat in ook bovenin. Dus t maakt niks uit ;-0

Login of registreer om te reageren
26-07-2019 om 10:56 uur

Ik ga het morgen ook eens niet meer innemen. Kijken hoe ik me dan voel. Maandag afspraak bij huisarts.
Laatste tijd toch heftige reacties op medicijnen. In januari nog prednison gehad. Ik kon er niet meer tegen als voorheen. Ik. zit ook erg in de overgang. Komt daar ook door. Ook nog tussendoor dr. Vogel en nog iets natuurlijks voor de overgang gebruikt. Zelfs daar kon ik ook niet tegen.
Van de week maar weer naar de zoutgrot. Dat is beter voor me. Hier ga ik sinds een poosje naar toe. Dat vind ik echt heerlijk.

Login of registreer om te reageren
26-07-2019 om 11:10 uur
Reactie op emsepems
Reactie op hzuidijk
H allo.

Groet Hanneke
[achternaam verwijderd door moderator, denk aan je privacy.]

wijs, maar haar achternaam staat in ook bovenin. Dus t maakt niks uit ;-0

@emsepems
Dat had ik gezien, en ik heb even overwogen om ook Hanneke's voornaam te verwijderen. Maar dat ging me te ver. De aanpassing zoals hij nu is zorgt tenminste dat de volledige combinatie van voor/achternaam via zoekmachines lastiger te vinden is.

Login of registreer om te reageren
26-07-2019 om 11:38 uur

goed bezig kakatoe. Aan Hanneke of ze nog wat veranderen wil ivm privacy

Login of registreer om te reageren
26-07-2019 om 11:50 uur

Bedankt voor jullie alertheid wat betreft mijn achternaam. Het is goed zo hoor.

Login of registreer om te reageren
26-07-2019 om 13:13 uur
Reactie op hzuidijk

Ik ga het morgen ook eens niet meer innemen. Kijken hoe ik me dan voel. Maandag afspraak bij huisarts.
Laatste tijd toch heftige reacties op medicijnen. In januari nog prednison gehad. Ik kon er niet meer tegen als voorheen. Ik. zit ook erg in de overgang. Komt daar ook door. Ook nog tussendoor dr. Vogel en nog iets natuurlijks voor de overgang gebruikt. Zelfs daar kon ik ook niet tegen.
Van de week maar weer naar de zoutgrot. Dat is beter voor me. Hier ga ik sinds een poosje naar toe. Dat vind ik echt heerlijk.

Prima. Want dan heb je een goede vergelijking. Ik kreeg het ook juist benauwder van enkele puffjes. Staat in elke bijsluiter trouwens, dat het bij sommige mensen bronchospasmen kan veroorzaken! En dat kan bij elk middel voorkomen, het is maar net waar je tegen kunt. Als het simpel zou zijn en ieder mens hetzelfde, zou er maar 1 puffje nodig zijn. :D

Login of registreer om te reageren