Spiriva

26-07-2019 om 05:27 uur

H allo.
Sinds 4 weken gebruik ik Spiriva naast mijn Ventolin, Seretide, Singulair en Mizollen.
Omdat mijn longfunctie iets achteruit is gegaan adviseerde huisarts en longverpleegkundige om er Spiriva bij te gebruiken.
De eerste week merkte ik niets de tweede week iets beter. In de loop v aan deze weken werd ik benauwder en net of ik helemaal mijn lucht wordt afgeknepen met benauwdheid.
Nu deze week Ga ik het steeds meer opmerken. S ochtends als ik wakker wordt faat het redelijk goed.
Dan neem ik Ventolin en Seretide in. Even later de Spiriva. Dan dus nu een half uur later gevoel dat mijn keel wordt af geknepen. Ook benauwder gevoel.
Is dit bij iemand ook herkenbaar?
Ik ga hem er morgen maar eens even mee stoppen en contact opnemen met de huisarts.
Groet Hanneke
[achternaam verwijderd door moderator, denk aan je privacy.]

Login of registreer om te reageren
26-07-2019 om 06:58 uur

Ik ben geen arts maar het is wel duidelijk dat er iets niet goed gaat. Spiriva maakt het longweefsel soepeler, zodat je gemakkelijk kan ademen. Het mag geen benauwdheid veroorzaken. Daarom inderdaad bij eerste gelegenheid met de huisarts overleggen.

Login of registreer om te reageren
26-07-2019 om 08:28 uur

Hoi Hanneke, kan t ms aan de weersomstandigheden liggen? Uiteraard aan de bel trekken bij je arts als de voorgeschreven medicatie averechts werkt. Maar omdat je aangeeft dat je resultaat ging merken en deze week dat je je benauwder voelt.. Het is nu zwaar voor longpatienten, neem dat mee in je overweging..
Sterkte hoor!

Login of registreer om te reageren
26-07-2019 om 09:21 uur

wijs hanneke om contact met je arts op te nemen, het kan dat het aan de spiriva ligt. maar ook duizend andere dingen als warmte hooikoorts virus...

Login of registreer om te reageren
26-07-2019 om 09:23 uur
Reactie op hzuidijk

H allo.

Groet Hanneke
[achternaam verwijderd door moderator, denk aan je privacy.]