Hoe voel jij je vandaag? #166

10-05-2019 om 04:58 uur Gesloten

Dit bericht is verplaatst van: Hoe voel jij je vandaag? #165

De reacties zijn gesloten.
25-07-2019 om 13:54 uur
Reactie op Anna50

@Soosh , ik gebruik weleens voor de nacht Valdispert voor de Nacht extra. Zit ook melatonine in. Werkt bij mij prima.

Anna, ik heb gelezen dat de hormonen (zoals melatonine) er juist voor kunnen zorgen dat je 's avonds en 's nachts meer last kunt krijgen van je astma. Mijn probleem is ook niet dat ik niet kan inslapen, mijn probleem is dat door een astma aanval mijn hartslag rond de 120 ligt.

Maar dat is natuurlijk 1 manier om er naar te kijken. Misschien is het juist wel een heel goed idee om het toch te doen. Proberen kan geen kwaad, eerst maar zorgen dat ik me wat kalmer houd, heb ook het idee dat ik het kaarsje overdag soms helemaal opbrand en dan 's avonds instort. Dat doet niemand goed en een astma-patiƫnt natuurlijk al helemaal niet.

@emsepems Ik zit nu lekker in de koelte op mijn werk. Ik denk dat het hier 25 graden is ongeveer. Ben met mijn spijkerbroek, T-shirtje en sneakers prima comfortabel. De ventilator thuis (mijn man werkt thuis) heeft het begeven dus na mijn werk even langs het bedrijventerrein hier voor een nieuwe. Daar zitten de Praxis, Gamma, Karwei en Kwantum allemaal op een kluitje. Ventilatoren zullen wel in trek zijn, dus ik hoop dat ik nog wat kan scoren ;)

25-07-2019 om 15:54 uur

Op mijn werk is het goed te doen maar thuis is het ook nog aardig uit te houden met de ramen dicht zolang het buiten warmer is en de ramen open als het buiten koeler is. Gordijnen dicht en ik heb een laken gespannen op het balkon zodat we daar schaduw hebben. Tuurlijk is het warm maar zoveel mogelijk binnen en in de schaduw blijven en niet haasten, dan is het wel te doen voor mij. In mijn auto is het dan weer niet te harden ondanks screen op de voorruit, raampjes een stukje open en een handdoek over mijn stuur.

Mijn collega's zijn allemaal erg bezorgd over me met de hitte en smogalarm. Mijn collega's met dezelfde taken zijn ziek of met vakantie dus ik hoop overeind te blijven.

25-07-2019 om 18:52 uur

Hier vandaag ook een weerstationnetje gespeeld: k stond benauwd op en gewoon niet lekker ademen. Maar niks aan de lucht te zien, tot half de dag alles dicht trok en t ging regenen en onweren (woon niet in NL). Nadien ging t beter met ademen. Eigenlijk zo grappig :)

Heb wel te doen met iedereen die lijdt onder de hitte, sterkte!

25-07-2019 om 20:49 uur

Gister ging het redelijk goed en vandaag helaas flink benauwd, denk vanwege de smog en heb maximaal moeten puffen.
De bioscoop was wel heerlijk en was letterlijk op adem komen daar! Droge koelere lucht, ik werd er blij van en de film zelf was ook leuk:D

@Edelweiss bizar he hoe je longen als weerstation fungeren!

25-07-2019 om 23:28 uur

Hoe voel je je vandaag? Nou vooral warm en nog eens warm en benauwd ook :)
Doe al dagen( in mijn hoofd )een regendans, droom van ijsblokjes.
Zie er uit als een topsporter, tomaatrood hoofd, natte handdoek in de nek...
Slaap slecht en nu nog slechter maar zoals het spreekwoord:na regen komt zonneschijn maar dan liever andersom.

Sterkte allemaal, zit niks anders op dan uitzitten en t hitteplan volgen.

26-07-2019 om 00:02 uur

@goudvisje zaterdag geven ze flinke regenval op, dan doe ik weer de zonnedans hahaha
Heb liever stabiel slechter weer dan al dat wisselende:(
Maar inderdaad het was heel warm. Heb een klein stukje buiten gelopen in de zon en het was zo warm! Ook nog eens heel dichtbij Gilze-Rijen met het warmterecord haha

26-07-2019 om 03:59 uur

Ja regen maakt ook benauwd maar voor wat verkoeling hebben we 't wel nodig ben ik bang :)
Fijn dat de bios zo leuk was!

26-07-2019 om 05:45 uur

Tjonge, gisteren was het niet te doen. :( Wat een hitte! Alle ramen en deuren dicht, want dan was het binnen wel redelijk te doen. Vreemd, ik had niet zo last van kortademigheid. Vannacht is er regen gevallen, maar deed helaas niets aan de temperatuur.

Vandaag maar weer doorworstelen. Hier staat nu wel gelukkig een windje en is het wat bewolkt. Scheelt misschien wel wat. Temperatuur nu om 7.45 uur is binnen 26.5 en buiten 26 ^:)^

Sterkte allemaal! :)

26-07-2019 om 05:52 uur

Toen ik gisteravond ging slapen was het buiten nog ruim 32 graden. Ik ben vrijwel altijd 's nachts wakker en toen heb ik alle ramen open gezet, dat was heerlijk. Binnen nu 26,4 buiten alweer 28. Ik ga zo werken, daar is het lekker koel en ik zag dat het vanavond al snel af gaat koelen.

26-07-2019 om 06:38 uur

Ik vond het echt afzien, vannacht idd tot laat nog 32 graden, hier kon pas tegen 4 uur de boel open, heb 2 uurtjes geslapen.
Vanmiddag tukkie doen , ik had het wel erg benauwd maar straks met vochtig weer zal dit ookzo zijn.
T is niet anders, vanochtend om 6.30 zat ik buiten aan de koffie, wat kan een mens blij zijn met ff buiten zitten , heel zachtjes gedaan voor de buren :)
Sterkte allemaal, laatste extreme dag schijnt ...