Gastric astma? - Beantwoord -

24-07-2019 om 16:35 uur

Goedendag,

Ik ben 23 jaar en ik heb sinds 2 jaar al last van 'vage klachten'. Ik ben geloof ik 14x bij de huisarts geweest maar nog geen oplossing. Toen had ik het opgegeven, maar ik heb een vraag. Ik kreeg rond 16 oktober 2017 ineens voor me gevoel benauwdheid. Ik kon voor het eerst de trap moeilijk op rennen. Ik was al moe in me hoofd en wilde gaan slapen maar ik werd best benauwd waardpor dat niet kon. Toen werd ik ineens intens misselijk. Ik had het gevoel alsof me keel dicht kneep en hoorde ook eem geluid ervan af komen(niet per se piep maar lichtende fluistende of vernauwend geluid). Ik was aan het trillen en rillen terwijl ik het warm had. Ook een druk op de borst alsof er een steen op lag.

Sinds dat moment ben ik nooit meer van die benauwdheid af gekomen. Me keel voelt nog steeds als een slijmbal die dichtzit en de druk op de borst komt en gaat. De huisarts noemde hyperventilatie, en we hadden het een keer over histamine intolerantie, maar dat kon niet getest worden volgens hun. Ik heb alleen last van pollen zover bekend. Nu wil ik misschien naar de longarts. Ik ben al bij de kno-arts geweest en die zag niks in me keel. Ook hij noemde het strsss maar verder geen testen gedaan. 

Waarom denk ik aan Gastric astma eventueel?
Omdat de symptomen enigzins overeenkomen en dat verklaard ook waarom ik er niet vanaf kom. Ik heb wel een maagdrankje gehad maar dat hielp voor 1 week.

Wat moet ik doen?

Login of registreer om te reageren
24-07-2019 om 16:53 uur

Oja en de huisarts heeft geluisterd maar me longen waren toen schoon en zs hoorde geen piep, maar ik hoor het wel?. Waarom heb ik comstant al 2 jaar het gevoel dat me luchtwegen en keel vernauwd zijn. Ik heb ook keelonsteking gehad en veel keelpijnen etc.

Login of registreer om te reageren
30-07-2019 om 11:18 uur

Dag Merlin,