Wanneer onderhoudsantibiotica innemen?

15-07-2019 om 19:34 uur

Ik slik sinds een week azitromycine als onderhoudsantibioticum en omdat het ontstekingsremmend werkt. Ik slik het om de dag. Ik kom er alleen niet goed uit wat nou een goed tijdstip is. Het kan niet samen met de magnesium en niet samen met de probiotica die je op een lege maag in moet nemen. Ik slik 's ochtends, bij het avondeten en 's avonds al pillen en wil niet een tijdstip erbij. Ik nam de ab eerst 's ochtends maar ik denk nu dat 's avonds beter is, dan kan ik de magnesium en de probiotica voor/bij het ontbijt innemen. Ik vind het alleen zo raar voelen om de ab 's avonds te nemen maar misschien is dat gewoon omdat ik het niet gewend ben en maakt het niets uit. Wat doen jullie?

Login of registreer om te reageren
20-07-2019 om 16:41 uur

Ik denk dat 's avonds een goede keuze is. Ik ben ook minder misselijk nu.

@Thirza het advies van de longarts was om de dag twee tabletten maar als dat lastig was, mocht elke dag één tablet ook. Ik heb zo'n pillentorentje en zet telkens voor een week uit dus vooralsnog gaat om de dag goed.

Login of registreer om te reageren
22-07-2019 om 12:13 uur

@Daantje, de dosering kan heel verschillend zijn heb ik gemerkt. Soms elke dag 250 mg, ik moest 2 x per week 500 mg en een ander familielid moest 3 x per week 500 mg. Het is een langwerkend middel. Sommige mensen vinden 2 x p w lastig ivm vergeten. Maar als je vaste dagen aanhoudt lijkt mij het niet zo moeilijk.

Login of registreer om te reageren
22-07-2019 om 12:32 uur

ik slik 3x wks 250, en als de longen onrustig zijn hebben de longarts en ik de mogelijkheid om dit omhoog te schroeven naar 3x500.
voorkeur van mijn longarts is om eerst de pufjes hoger te zetten (nu foster 3x3, naast alle andere pufjes)

idd vaste dagen, dan is er geen probleem :-)

Login of registreer om te reageren
22-07-2019 om 14:47 uur

Ik slik om de dag dus de dagen zijn niet altijd hetzelfde. Als ik er mee door moet gaan nadat ik bij de longarts geweest ben, vraag ik wel of drie keer per week ook mag.

Login of registreer om te reageren
22-07-2019 om 15:00 uur

@Daantje ik mocht kiezen van hem of 3x per week of om de dag, dus ik denk niet dat hij er moeilijk over doet. Heb zelf om de dag gekozen omdat er dan meer regelmaat in zit voor mijn lichaam en het nogal gevoelig reageert en ik bang was dat die 2 dagen niet slikken dan te veel zou uitmaken. Zit wss meer tussen mijn oren dan dat het daadwerkelijk zo is.
En dankzij de app medisafe vergeet ik het niet:D

Login of registreer om te reageren