Opnieuw voorstellen....

09-07-2019 om 21:21 uur

Hallo lotgenoten,

6 jaar geleden was ik hier reeds op het forum, maar nu kom ik hier dus voor mijzelf.
Ik ben een vrouw van 49 jaar en heb pas zeer recent de diagnose copd/ longemfyseem gekregen.
Er word nog het 1 en ander onderzocht zodra mijn longarts terug is van vakantie.
Maar zelf heb ik het idee dat er meer aan de hand is.
Longkanker is vooralsnog uitgesloten, al klop ik dit even af....
Nu dus maar weer even opnieuw verdiepen in deze materie.
Ik heb naast deze diagnose nog tal van andere diagnoses, neuroborreliose, een neuromuculaire spierziekte, darmpatient, poly artrose, een bindweefsel aandoening, en zo kan ik helaas nog wel even doorgaan.
Erg multisysteem, en erg auto-immuun, en erg veel...teveel.
Dit kan ik er eigenlijk niet ook nog eens bij hebben, maar het is toch ook ten dele mijn eigen schuld, want ik rook.
Dat ik nu moet stoppen met roken is een logisch gevolg, maar o zo lastig als je ook nog eens een complexe posttraumatische stress stoornis hebt.
Ik rook dan ook best veel.

Ben iig alvast begonnen met een e-sigaret, de makkelijkere manier dus hihihi.
Beetje valsspelen, althans zo voelt dat toch, maar zit al in de laagste dosering.

Geen idee hoe jullie dat doen, maar dat hoor ik graag!
Alle tips zijn dus erg welkom.

Toch weer een heel verhaal geworden, nouja, ben een beetje een kaatje kwebbel.

Iedereen hier sterkte en beterschap gewenst!

Login of registreer om te reageren
18-07-2019 om 14:01 uur
Reactie op balling

@kneusje
Zet het ringetje van de luchtregeling van het tankje eens helemaal open en zet het vermogen met de knopjes eens op half.
Als het tankje te heet aanvoelt dan kan dat zijn omdat de luchttoevoer onvoldoende is of omdat ie teveel stroom krijgt uit de batterij.

Kan ook aan je zuigtechniek liggen: Een fractie voordat je gaat zuigen op het knopje drukken en dan +/- 1 1/2 seconde niet te hard maar ook niet te zacht zuigen en de damp in je mond verzamelen. Daarna desgewenst inhaleren.

Wel heel sterk dat ondanks dat de damper niet geheel meewerkt, je gestopt bent met roken.
Mocht je er nou niet uitkomen dan kun je ook eens meelezen op het dampforum:

Reactie op balling

@kneusje
Zet het ringetje van de luchtregeling van het tankje eens helemaal open en zet het vermogen met de knopjes eens op half.
Als het tankje te heet aanvoelt dan kan dat zijn omdat de luchttoevoer onvoldoende is of omdat ie teveel stroom krijgt uit de batterij.

Kan ook aan je zuigtechniek liggen: Een fractie voordat je gaat zuigen op het knopje drukken en dan +/- 1 1/2 seconde niet te hard maar ook niet te zacht zuigen en de damp in je mond verzamelen. Daarna desgewenst inhaleren.

Wel heel sterk dat ondanks dat de damper niet geheel meewerkt, je gestopt bent met roken.
Mocht je er nou niet uitkomen dan kun je ook eens meelezen op het dampforum:

....ben aan het proberen, ...je bedoeld dat zilverkleurige ringetje toch? ( hihihi...klinkt dat ff lekker blond, lig in een benauwende deuk hier hahaha!)

Login of registreer om te reageren
18-07-2019 om 14:11 uur

@Balling , lijkt idd te werken!
Krijg meer damp nu, en hoef minder hard te hijsen.
Ook is ie nu nog niet dat ie weer te warm word.
Dank je wel!!

Ik moet nog veel leren merk ik al, hahaha
Erg blij hiermee.
Stoppen valt vies tegen als je eigenlijk niet wilt maar wel moet, het is zo dubbel...want doodat je die diagnose krijgt wil je ook eigenlijk niet meer verder roken,
Ik eet tussendoor alles waar pepermunt inzit, omdat ik die combinatie met roken zo vies vind.
Door de menthol smaakt mijn peuk dan al niet meer.

Maar ik moet het echt hebben van die e smoker.

Login of registreer om te reageren
18-07-2019 om 14:14 uur

Oooops iets te vroeg gejuigt, hij is nu loeiheet.
Ik leg hem maar even weer weg.
Krijg iig meer damp eruit, en hoef minder hard te hijsen.

Login of registreer om te reageren
18-07-2019 om 15:24 uur

Kettingdampen!
Ja, dan wordt ie wel heet.

Login of registreer om te reageren
19-07-2019 om 15:27 uur

Hahahaaa!
Ketting dampen!
Die is adrem??! Leuk!

3 a 4 trekjes achter elkaar ook?
Want zo snel word ie dus nu al heet?

Volgens mij doe ik echt iets niet goed?

Login of registreer om te reageren
19-07-2019 om 16:34 uur

@kneusje
Ik kan van hieruit het niet goed beoordelen.
Terug naar de winkel en legt het hen maar uit. Toen je 'm aanschafte hebben ze je daar ook goed geholpen.
Waarschijnlijk zien zij het zo, wat er verkeerd gaat.

Login of registreer om te reageren
19-07-2019 om 18:35 uur

Gaan we nou weer ranzig doen, Steef? @Stefanie

Login of registreer om te reageren