Blauwe plekken en langdurige open wonden

17-07-2019 om 10:15 uur

Hallo, mijn naam is Ellen en ben 59 jaar, getrouwd en moeder van twee volwassen dochters. Ik kwam op jullie forum omdat ik heel veel dingen (eindelijk) herken, want ook ik heb bij het minste geringste blauwe plekken en al diverse keren wonden (op mijn scheenbenen) gehad die heel slecht genezen. Op dit moment heb ik weer zo’n wond. Vier weken geleden liep ik langs de bumper van mijn auto. Het was gewoon stroef tegen stroef, maar mijn huid barste open en ik bloedde als een gek. Ik heb al 3 antibiotica kuren achter de rug omdat ik ook nog een blaasontsteking kreeg en nu pas zie en voel ik dat het begint te genezen. Je gaat dus zoeken waarom ik juist zo’n dunne huid heb en maak me zorgen want hij lijkt erger te worden.
Gisteren had ik weer contact met mijn huisarts en die zei dat ik de huid had van een 80 jarige. Hij zag dit ook wel bij mensen die langdurig prednison gebruiken. Dit middel zit ook in mijn pufje, wat ik al jaren gebruik tegen mijn luchtwegproblemen. Het heet Qvar. Ik heb geen idee wat ik nu moet doen, want zonder kan ik niet. Dan hoest ik de hele dag. Misschien hebben jullie een idee?
Ik hoor graag van jullie
Groetjes van Ellen

Login of registreer om te reageren
17-07-2019 om 10:56 uur

Veel meer dan goed smeren zodat je huid in een zo goed mogelijke conditie blijft en voorzichtig doen, kan je niet doen. Het is wel vervelend, ik herken het ook.

Login of registreer om te reageren
17-07-2019 om 11:33 uur

Tja herkenbaar helaas. Vooral de huid op mijn armen moet het ontgelden. Korte mouwen is eigenlijk funest en oppassen geblazen. Even stoten tegen de deurkruk betekent wekenlang een wondje + litteken. Aangezien een pleister niet kan, omdat ik dan mijn vel daarna kapottrek, loop ik als het erg is met een verbandje om. Ziet er dramatisch uit, maar soms is het een gaatje ter grootte van een dubbeltje,. Goed insmeren met een rijke bodymilk, ik heb de Nivea voor de zeer droge huid daarvoor. Ruikt lekker.

Login of registreer om te reageren
18-07-2019 om 17:24 uur

Hallo Ellen,

Ook ik heb veel blauwe plekken, wondjes en wonden aan benen en armen.
Al jaren draag ik steunkousen i.v.m. spataderen. Zij zorgen ervoor dat ik blauwe plekken krijg maar weinig open wonden aan de benen.
Bij de armen is het een ander verhaal regelmatig wondjes en wonden na de geringste aanraking. Bij een wond gebruik ik zalfgaasjes(zit vaseline op) met daarop een gewoon gaasje en dan een verbandje, om de boel op de plek te houden. Kan ook niet tegen pleisters. Mijn armen zien er inmiddels uit als een "landkaart" met al die littekens.
Bij het sporten draag ik nu een soort mouwen, lijkt op steunkousen maar gaan veel makkelijker aan, om te kijken of dat hetzelfde werkt als bij de benen. Meer blauw en minder wondjes.
Ik heb aan de longarts gevraagd of zij een zalf wist die de huid in een betere conditie kon brengen/houden.
Helaas kende zij die niet.

Sterkte met het herstel van blaas en been.

Groetjes,

Spirit

Login of registreer om te reageren
23-07-2019 om 05:21 uur

Dag Ellen,
Ik had ook heel erge last van blauwe plekken. Ik hoefde me maar tegen een kastdeur te stoten en dan had ik al blauwe plekken.
Mijn longarts waarschuwde me voorzichtig te zijn.
Sinds 2 jaar gebruik ik nu 2xdaags een pipetje CBD olie active en heb geen last meer van blauwe plekken. Heb het longarts gezegd en hij ziet nu zelf dat het ( in ieder geval bij mij) helpt.
Ook is mijn hoge bloeddruk verdwenen.

Login of registreer om te reageren
12-08-2019 om 18:26 uur

Blij dat ik nu eindelijk weet hoe ik aan al die blauwe plekken kom op armen en benen.
Ik doe al jaren heel voorzichtig, lege dozen blijven bij mij absoluut niet in de gang staan want ik haal er geheid iets aan open. Stoten tegen wasbakje in toilet whatever what.

Draag ook al jaren nu mijn steunkousen meer als scheenbeschermers. Heb al 3 keer op mijn schenen open plekken gehad omdat er iets op viel of ik ergens tegen aan schraapte. Veel bloed zodat je je rot schrikt en duurt maanden voor het dicht is. Standaard in mijn medicijntrommel zit gaas met zalf zodat het niet plakt.

Ik heb wel 2 paar medische scheenbeschermers gekocht, die zitten ook erg lekker.
https://www.rmcmedix.com/producten/producten.html

Login of registreer om te reageren