Hoe voel jij je vandaag? #166

10-05-2019 om 04:58 uur Gesloten

Dit bericht is verplaatst van: Hoe voel jij je vandaag? #165

De reacties zijn gesloten.
12-07-2019 om 15:17 uur

Dank allemaal! Ik heb echt zitten huilen van opLUCHTing! Eindelijk die stip aan de horizon. Ik kan eind augustus terecht. Dus eerst thuis nog flink proberen op te bouwen.

Ik houd een fb-pagina bij over Davos. Mocht iemand het leuk vinden mee te lezen, dan geef ik het adres in een pb.

15-07-2019 om 08:13 uur

Hoi @Purple, wat een getouwtrek voordat je toestemming hebt! Bij mij was t destijds met 1,5 maand rond, maar toen kon nog meegedaan worden met t hooggebergteonderzoek...
Wens je alvast een goede tijd daar! Ik zou je adviseren om juist te zorgen dat je uitgerust en redelijk stabiel naar t N.AD kan ipv nu thuis je grenzen te zoeken en flink gaan opbouwen! Juist omdat je hier in NL niet meer verder komt ga je daar heen lijkt me..
Nu vooral op t gemak voorbereiden, spulletjes bij elkaar zoeken enz. Vergeet niet n paar foto's mee te nemen en hobbyspulletjes!

16-07-2019 om 07:34 uur
Reactie op Milly

Hoi @Purple, wat een getouwtrek voordat je toestemming hebt! Bij mij was t destijds met 1,5 maand rond, maar toen kon nog meegedaan worden met t hooggebergteonderzoek...
Wens je alvast een goede tijd daar! Ik zou je adviseren om juist te zorgen dat je uitgerust en redelijk stabiel naar t N.AD kan ipv nu thuis je grenzen te zoeken en flink gaan opbouwen! Juist omdat je hier in NL niet meer verder komt ga je daar heen lijkt me..
Nu vooral op t gemak voorbereiden, spulletjes bij elkaar zoeken enz. Vergeet niet n paar foto's mee te nemen en hobbyspulletjes!

Dank! Met opbouwen bedoel ik niet dat ik nu al echt zelf begin met flink sporten enz. Maar sinds de laatste opname heb ik weer iedere dag thuiszorg voor douchen en aankleden. Dat moet ik wel weer zelf kunnen als ik vertrek. En een klein beetje basis moet er wel zijn. Volgens de longarts ben ik anders te zwak voor revalidatie. Vandaar dat ik nu met fysio en logo probeer weer een beetje op te bouwen. Zelf boodschappen doen zou ook heel fijn zijn. Ik vecht door tot ik weer iets meer kan, en ben me tegelijk bewust van het feit dat juist doseren mijn aandachtspunt is. Het is steeds zoeken wat kan en wat niet. Daar ligt mijn grootste hulpvraag voor Davos.

16-07-2019 om 12:04 uur

Ah, nu begrijp ik wat je bedoelt @Purple! Goed dat je daar met de ergo mee aan de slag gaat, succes! Elk stapje vooruit is er een! En dat moeten leren doseren is erg herkenbaar.. Doorzettingsvermogen en wilskracht is n kracht maar ook je valkuil! Ik blijf er mee stoeien, hoewel t steeds beter gaat.
Sterkte hoor!

20-07-2019 om 06:17 uur

Hier gevalletje pech. 5 weken geleden heb ik een ongelukje gehad, met zere schouder. de pijn ging, en kwam weer. inmiddels had ik fysio al ingeschakeld.
de pijn werd te heftig, dus gisteren naar de huisarts. Deze constateerde een geiriteerde spieraanhechting en een verrekking van een spier bovenarm. advies is rust en fysio. herstelperiode is 6 weken.
En omdat pcm niet meer werkte nu wat sterkers, tramadol. Dit omdat ik van nsaid zoals diclofenac benauwd word. Je snapt dat ik vannacht heerlijk heb geslapen.

Dik vervelend want sporten zit er nu niet in, dit is zo goed voor mijn astma. Gelukkig doen mijn longen het goed.

20-07-2019 om 15:01 uur

Vervelend @emsepems mijn vriend heeft een slijmbeursontsteking gehad in zijn schouder en je bent zo beperkt dan. Niet roeien, geen auto rijden, niet stofzuigen. Hoop dat je beter slaapt met de pijnstillers maar met tramadol lukt dat wel haha en een spoedig herstel.

Hier zijn het zware dagen. Vooral donderdag was ik heel erg benauwd, beangstigend ook. Atrovent deed weinig. Gisteren merkte ik hoe een zware dag dat geweest was, toen ging het gelukkig beter. Vanmorgen ook maar nu ook weer flink benauwd. Gelukkig een rustig dagje.

20-07-2019 om 15:16 uur

Daantje, helemaal waar, wel lekker slapen dag en nacht ;-0 maar geen autorijden en sporten. (wandelen mag wel). stofzuigen gaat wel met 1 arm.
wat ik erg vervelend vind is dat ik ook niet mag werken, het is spitsdruk op t werk en al veel tekort.....
en wat niet gunstig is is niet sporten....
affijn, het hoort bij t leven.

longen merken dat t lichaam uit balans is, wat benauwder, maar t gaat goed.

20-07-2019 om 15:17 uur

Jammer @emsepems.. Beterschap hoor!
Ik herken t @Daantje, t klamme, warme weer en de buien doen geen goed! Sterkte! Heb t ook erg benauwd, sinds gister behoorlijke aanvallen.. Vind t aardig slopend.

20-07-2019 om 16:29 uur

@emsepems sterkte en beterschap hopelijk knap je nu goed op.
@Daantje en @Milly het is ook erg benauwd weer en atrovent doet hier ook weinig, momenteel is het uitzitten en hopen dat het snel beter gaat.
Ik vind het ook erg vermoeiend en slaap momenteel dagelijks een aantal uren overdag.
Sterkte en beterschap dames.

Binnenkort de screening voor een weekopname in Davos.
Nu bijna een half jaar hier aan het revalideren ik heb enorm veel geleerd en er is heel veel veranderd het laatste jaar, hulp en aanpassingen in huis maar helaas gaat mijn gezondheid niet vooruit en blijft het ook niet stabiel.
Dus tijd voor de volgende stap.

20-07-2019 om 18:45 uur

@Milly @Bloempje74 ergens hoop ik wel een beetje dat het van het weer komt, omdat er dan ook weer hoop is dat het op termijn weer beter wordt. Eerst de komende week met drie hele hete dagen zien door te komen. Gelukkig is het op het werk wel te doen.

Ga je echt maar een week naar Davos, Bloempje? Wel jammer dat je revalidatie in Nederland je gezondheid nog niet ten goede komt ondanks dat je er zoveel voor doet.