Waar vernevelen

10-07-2019 om 17:09 uur

Waar in huis vernevelen jullie ? Gewoon in de kamer? Is dit schadelijk voor je omgeving ? ( combivent )

Login of registreer om te reageren
10-07-2019 om 17:20 uur

Ik gewoon in de woonkamer. Ik begreep wel dat er in de kamer waar je vernevelt niet met spuitbussen (deo e.d.) gespoten mag worden.

Login of registreer om te reageren
10-07-2019 om 17:41 uur

Ik vernevel overal waar het me uitkomt, beneden in de woonkamer, in mijn slaapkamer, in de douche, buiten, in de auto, in een restaurant, als ik het nodig heb dan vernevel ik daar. Er is mij nooit iets vertelt over waar het niet mag. En wat purple zegt wist ik niet, maar ik kan niet tegen spuitbussen dus die worden hier sowieso al miet gebruikt.

Login of registreer om te reageren
10-07-2019 om 18:31 uur

Idd, wat @Nckiie zegt.. Ik vernevel ook overal als t nodig is. Zelfs in de trein;) Heb ook nooit vervelende reacties gehad, wel eens n bezorgde spoorweg medewerker die vroeg of ik hulp nodig had.. Das aardig! Hij kende t alleen van de SEH als zn vriendin klachten had.

Login of registreer om te reageren
10-07-2019 om 18:33 uur

Ok maar ook waar huisgenoten / huisdieren bij zijn?

Login of registreer om te reageren
10-07-2019 om 18:39 uur

Ja hoor, ik woon thuis en de kat ligt gewoon op schoot, de hond ervoor, mijn moeder en broertje hebben er ook geen last van. Ja van de herrie als ik de wineb go gebruik, maar met de innospire is het heerlijk stil in huis:p

Ik vernevel nu ruim een jaar thuis en de huisdieren zoeken zelf wel een andere plek als ze het vervelend vinden en anders blijven ze lekker liggen. Bij de wineb go gaan ze wel weg vanwege de herrie (onze stofzuiger is er niks bij).

Login of registreer om te reageren
10-07-2019 om 18:46 uur

Ja iedereen is erbij!! Ook onze kinderen hoor. Na 3 jaar vernevelen zijn ze kerngezond nog.. Oja, ook in de auto vernevel ik gewoon.

Login of registreer om te reageren
10-07-2019 om 18:52 uur

Ok bedankt
Zo vervelend als de vogel van zn stokje valt ?

Login of registreer om te reageren
01-08-2019 om 20:05 uur

Pas wel om met kleine kamertjes met brandalarm. Het overkwam mij enkele weken geleden op vakantie. Tijdens onze wandelvakantie in Zweden logeerden we een nacht in een klein kamertje in een soort hostel. Ik had uit voorzorg het raam opengezet, maar toch ging tijdens het vernevelen van nebusal met de (grote) InnoSpire het brandalarm af. Dat werd een hele toestand.........
Na dit gebeuren ben ik eens gaan googelen of meer mensen dit hebben meegemaakt en toen kwam ik tot mijn verrassing tegen dat er ook kleine mobiele apparaten bestaan. Ik heb nu de Innospire go besteld. Ben ik tenminste van dat gesleep met dat zware apparaat af tijdens wandelvakanties.
Nadeel is alleen dat je met de Innospire go 2,5 ml kan vernevelen en mijn flacons nebusal zijn 4 ml.
Heeft iemand daar ervaring mee? Vernevel je dan eerst 2,5 en dan later de rest?

Login of registreer om te reageren
01-08-2019 om 20:47 uur

@1234 ik heb de innospire go en er kan gerust 4ml in:) soms vernevel ik 4ml atrovent en dat gaat prima. Alleen je mag maar 3x per dag vernevelen met dit apparaat en moet hem echt volgens de richtlijnen schoonmaken, dan heb je er het langst plezier van. Doe je dat niet is er de kans dat hij snel kapot gaat.
Ik zie via google dat nebusal hypertoon zout is, klopt dit? Dit komt heftiger binnen in de longen (ik vernevel zelf bij slijm met hypertoon zout) en ik werd er extreem benauwd door met de innospire go, terwijl ik hier met het gewone vernevelapparaat nergens last van heb. Dus ik hoop niet dat je daar last van hebt. Het komt heftiger binnen, doordat de verneveltijd afneemt en je dus meer tegelijkertijd binnen krijgt. Verder vind ik de innospire go ideaal en neem hem overal mee naartoe:D kan nu gewoon ongestoord uiteten zonder me druk te hoeven maken dat ik niet kan vernevelen en hij maakt geen geluid, ja als hij klaar is piept hij, dus het valt eigenlijk niet eens op als ik vernevel in een restaurant oid.

En dank voor de tip ivm brandalarm! Nooit bij stilgestaan, omdat er niet zoveel stoom vanaf komt.

Login of registreer om te reageren
02-08-2019 om 05:48 uur

Beste @1234

Ik vernevel zelf soms tot 8ml met de innospire go. Het is de limiet van wat het apparaatje aankan, maar het gaat wel. 4ml NaCl oplossing zou dus geen probleem mogen vormen.

@Nckiie : ik mix altijd een luchtwegverwijderaar met de NaCl oplossing en stop regelmatig eventjes met vernevelen.

Login of registreer om te reageren