De akita

25-02-2019 om 14:08 uur

Goedenmiddag allemaal

Mijn dochtertje van 6 jaar heeft zware moeilijke astma
Nu gebruikt zei buiten der puffen tabletten enz ook nog eens 2x per dag de Akita..

Ik ben heel benieuwd of iemand het hier ook gebruikt en wat hun ervaring er mee is? Misschien ook evt bijwerkingen

Alvast bedankt!

Login of registreer om te reageren
07-07-2019 om 13:15 uur

Hoi,
Onze zoon van 14 jaar heeft ook ernstig moeilijk niet allergische behandelbare astma en gebruikt al 5 jaar de akita wat bij hem heel goed werkt, alleen vaak nog wel execabaties helaas met opname tot gevolg.
Hij is resistent geworden voor prednison en heeft theolair gekregen wat een tijd goed is gegaan maar daarna helaas weer vele aanvallen.
Nu zins een half jaar injecties Mepolizumab wat tot nu toe goed lijkt te werken.
Hopelijk blijft dit zo.

Gr.Shirley.

Login of registreer om te reageren
09-07-2019 om 09:16 uur

Wij hebben al jaren de Akita, we waren één van de eersten in Nederland denk ik. Destijds meegedaan met een onderzoek zelfs. Hij is vrij onbekend gebleven, waarom begrijp ik niet. Kennelijk toch weinig aan marketing gedaan? Het is een apparaat dat met een smarcard ademgestuurd kan laten inhaleren. In onderzoek is gebleken dat het medicijn daardoor dieper in de longen kan komen.

Login of registreer om te reageren
27-11-2019 om 20:31 uur

mijn dochter (inmiddels is ze 17) heeft astma vanaf haar geboorte en is nooit echt goed onder controle...
ze gebruikt naast alle andere meds ook 2x per dag de akita en dat gaat aardig nu heeft ze sinds 1 jaar xolair spuiten erbij 3 per 2 weken en in combie met de akita gaat dat wel een stuk beter.
heb zelf nog geen bijwerkingen gezien van de akita die ze nu bijna 3 jaar gebruikt.

Login of registreer om te reageren