aerochamber

20-12-2016 om 08:54 uur

Door de foster is mijn aerochamber al na een paar maanden wit uitgeslagen, t lijkt mist. Volgens de bijsluiter kan dit niet, dus overlegd met de apotheek en ook zei vonden dat dit niet mocht , daarom een nieuwe aerochamber.
Nieuwschierig toch even een mail gestuurd naar teva.
Hier het antwoord, misschien dat jullie hier ook wat aan hebben :-)

Geachte mevrouw,

Bij sommige geneesmiddelen, kan een witte aanslag ontstaan in de Aerochamber, ondanks het schoonmaken van de Aerochamber volgens de bijsluiter. Dit is niet schadelijk voor de Aerochamber, zolang de in- en uitstroomopeningen niet verstopt zijn. Eventueel gevormde witte aanslag kan verwijderd worden met een zachte microvezeldoekje.

Met vriendelijke groeten,

Login of registreer om te reageren
08-02-2019 om 14:12 uur

Beheer, willen jullie de discussie over vitamine D afsplitsen naar een apart topic, ik wil er ook iets over vragen.

Login of registreer om te reageren
08-02-2019 om 18:43 uur

Ik zal zelf even een nieuw topic over vit d starten, ik ben ook off topic gegaan, altijd handig om hier apart een topic over te openen

Login of registreer om te reageren
09-07-2019 om 06:21 uur

Deze topic is voor mij weer actueel.
Ik gebruik een aerochamber een half jaar, daarna pak ik weer een nieuwe. Vooral foster zorgt voor een witte laag.

Nu was mijn aerochamber ook weer wit uitgeslagen, en van binnen ruw. Dit leek me niet goed dus nieuwe gepakt.
En heel gek, ik ben veel warmer en de medicatie lijkt dus weer beter binnen te komen.
Witte aanslag in de aerochamber? Ik wil een nieuwe!

Login of registreer om te reageren
09-07-2019 om 07:11 uur

De mijne is ook helemaal wit. Ik wist niet dat het door de foster kwam, dus voor mij fijn dat het topic weer langskwam. Ik doe hem in de vaatwasser maar dan nog blijft de aanslag er in zitten. Vraag ook geregeld een nieuwe, ik gebruik hem 4 keer per dag dus de apotheek zei hier dat ik best vaker een nieuwe mag halen, hij slijt immers sneller. Dat is natuurlijk niet waar, maar voor de verzekering een mooie reden :-)

Login of registreer om te reageren
09-07-2019 om 08:27 uur

Bij mij slaat hij ook wit uit door de foster. Ik doen het in een sopje en met een brillendoekje probeer ik het schoon te maken, maar lukt niet. En een nieuwe is ook gauw weer wit.

Login of registreer om te reageren
09-07-2019 om 09:01 uur

Laatste keer krijg ik de diamond optichamber maar daar ben ik niet tevreden over. Aangezien ik deze week naar de apotheek moet zal ik eens vragen om een nieuwe aerochamber en daarna de verzekering bellen over het declareren.
Ik heb ook gehoord dat de aerochamber is gemaakt op 4 pufjes per dag, dus het is wel logisch dat hij met meer gebruik sneller vies wordt. Hopelijk geeft het ook weer wat verlichting een schone aerochamber:)

Login of registreer om te reageren
09-07-2019 om 18:36 uur

Ik heb 2 weken geleden weer een nieuwe aerochamber opgehaald en de aanslag vormt zich al weer ondanks regelmatig schoonmaken.
Afgelopen jaar al zeker 4 nieuwe opgehaald bij de apotheek zonder problemen en vergoed door de verzekering.

Login of registreer om te reageren
14-10-2019 om 11:24 uur

ik heb vanmorgen even naar mijn verzekering gebeld om te vragen hoeveel aerochambers ik mag per jaar. ze gaf aan dat zij dat als verzekering niet konden bepalen, maar dat de apotheek dit bepaald. (en ik dacht: weer wat nieuws...)
ik heb de 3e voor dit jaar aangevraagd.....

Login of registreer om te reageren
14-10-2019 om 11:42 uur

Oh toen ik paar maanden terug belden zeiden ze 2 per jaar, verschilt dus echt per verzekering... ik vind ook dat een apotheek dit beter kan bepalen op basis van het gebruik van aantal pufjes. Maar netjes dus dat jouw verzekering dat ook zegt!

Login of registreer om te reageren
14-10-2019 om 12:53 uur

Dit had ik laatst ook al, 2 nieuwe aerochambers en kreeg ze vergoed, had ik niet verwacht, want heb er nu bij elkaar 4 gehad.
Alleen maar fijn want duur zijn ze wel.

Login of registreer om te reageren